Здравейте, върти ми се в главата една идея - кранче което да спира антифриза в радиаторчето на парното.Какъв е проблемът:- антифризът се върти в радиаторчето на парното и затопля купето през лятото- загрява се допълнително и цялото табло, заедно със всичката електроника която е монтирана в него, особенно като паркирам колата някъде на слънце, допълнителен източник на топлина с 80-90 градуса- намалява се ефективността на охлаждането защото в купето влиза топлина която се отделя от радиаторчето на парното и тръбите, независимо че клапата е обърната да вкарва студен въздухАко може да се монтира кран някъде по тръбите които отиват към радиаторчето на парното антифризът няма да се върти в радиаторчето и няма да загрява всичко вътре. Ще преминава през кранчето от едната тръба в другата и радиаторчето ще си е пълно със студен антифриз.Ето какво трябва да може кранът:- да "шунтира" отоплителното радиаторче - антифризът от едната тръба да преминава в другата без да се върти в радиаторчето- да може да се затваря напълно или наполовина например, ако през лятото е необходимо някакво отопление.- желателно е да се управлява от купето- да е достатъчно сигурен за да не причини изтичане на антифриз и всички следващи поразии - да е достатъчно херметичен за да не засмуква въздух при охлаждане на антифризаНе съм много запознат, обаче ми е известно че има много автомобили на които има такъв кран.Може ли да се използва от някаква друга марка/модел готов кран, понеже предполагам че отговаря по херметичност и термоустойчивост.Добре е такъв кран да е близък по размери и конструкция, удобен за монтиране във Фиат.Варианти на монтиране:- в купето - удобно за отваряне и затваряне обаче трябва да се преработват алуминиевите тръби + евентуално някакво закрепване към корпуса на колата- в коша на двигателя - там където гумените маркучи на охладителната система влизат в алуминиевите търби за радиаторчето на парното, неудобно е за бързо превключване например при дъжд и студено време като искаме да си включим отопление.- добре е монтажът да е така направен че при необходимост всичко да се възстанови както си е било и то на път, например повреден кран и трябва да го отстраним.Недостатъкът е че се намалява общото количество на антифриза който се върти и ефективно учавства в охлаждането на двигателя.Това води до по-често включване на перката на вентилатора. Има теоретично известен риск когато се кара по планинско трасе двигателят да прегрее, обаче водачът по принцип си знае че двигателят загрява повече и си следи температурата.Всеки който има някаква идея или опит по въпроса нека да сподели, може пък да измислим нещо което си заслужава да се направи.1. Какъв да бъде кранът - от каква кола2. Механичен или електромагнитен (евентуално два)2. Как да се монтира
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кранче на радиатора на парното - как може да се монтира
Collapse
X
-
.
Преди 3-4 години имах форд ескорт при него проблема беше ,че парното работеше яко и през лятото . Изолирването не е сложно слага се само един сверичен кран на входа на радиаторчето . Аз използвах 1/2 кранче и аломиниеви тръби за бойлер , те си издържат и на налягане и на температура . Във всяка железария има всичко необходимо и не излиза повече от 10-15 лвпунто MK1 1.1 98г
МЕТАН
През 2012 се очаква да свърши света.. Ако искате да оцелеете - елате в България, тук сме с 30 год. назад...!!!
Коментар
-
И аз съм го мислил този вариант с използването на обикновен кран за вода, но съм забелязал, че в повечето случаи протичат и варианта не е много добър. А за кранчето на радиатора на Типо - не съм сигурен дали има на всички, защото моето се нагрява и при завъртяна врътка на студено.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
-
Не е нужно да шунтира системата, може така да е направена системата, че и само при затапване на маркуча към радиатора да е достатъчно. Определено ще ти трябва ел. клапан иначе ако е механичен и е извън купето ще трябва повече работа за да го накараш да работи. Ако ще е ел. можеш да провериш по магазините какво се предлага. Един клапан от перална, но който не работи на 220в и няма голямо съпротивление би свършил работа.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар