Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Брава 1.9 JTD не включва вентилатор на радиатора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Брава 1.9 JTD не включва вентилатор на радиатора

    Вчера забелязах че не ми включва вентилатора на радиатора и без малко да я прегрея на един баир.Температутата стигна до червеното и спрях.Пуснах 12в през едно ключе и го включвам когато се наложи.На кожуха на радиатора има един странен датчик.Окъсих му двата извода,но вентилатора пак не се включва.Къде да търся проблема?
    Petar

    #2
    В него датчик, като си го окъсил е трябвало да завърти.
    F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

    Коментар


      #3
      Колата я карам отскоро и си мисля да не би да ми липсва някое реле.Къде се намират тези релета?До левия фар има 3 релета,но има място за още едно реле.
      Petar

      Коментар


        #4
        Оригинално на радиатора няма никакви датчици на тази кола с този двигател. Има нещо преправяно, което трябва дас е провери. При левия фар - мястото за още едно реле е за пръскалки за фаровете, другите са за 1, 2-ра степен на вентилаторите, за подгрев на горивото, и за климатик (компресора).

        Коментар


          #5
          ogi28b написа:
          Оригинално на радиатора няма никакви датчици на тази кола с този двигател. Има нещо преправяно, което трябва дас е провери. При левия фар - мястото за още едно реле е за пръскалки за фаровете, другите са за 1, 2-ра степен на вентилаторите, за подгрев на горивото, и за климатик (компресора).
          Колегата сигурно има предвид реостата за първата скорост на перката(той се намира на кожуха на самата перка), а не някакъв датчик. Иначе нека се проверят самите релета дали работят коректно и да не са им клеясали крачетата, също и бушоните за двере скорости на перката, би трябвало да са при релетата.

          Коментар


            #6
            Този датчик,който се намира горе на на кожуха на вентилатора представлява една плочка.Има 2 клеми,а отзад към радиатора има 3 контактни островчета.Между 2 от тях е монтирано нещо дълго.Съпротивлението му е 0,3 ома.Така пише на плочката.Учудва ме че третото островче остава висящо и е свързано само с втората клема където се подава постоянно +12 в,дори при изключен контактен ключ.Датчика се нагрява от излизащия горещ въздух от радиатора,но не мога да си обесня неговото действие.Защо не мога да му кача снимката?Две от релетата до левия фар са по-малки и еднакви.Предполагам че те са за първа и втора скорост.Сега отивам да ги извадя.Ще им подам 12 в и ще проверя дали включват.Приготвил съм и един коктактен спрей.Ще пиша какво е станало.
            Petar

            Коментар


              #7
              Забравих да кажа,че на единия извод на вентилатора също има постоянно +12 в и при изключен контактен ключ.Следователно бушоните са здрави.На втория извод сега подавам през едно ключе маса в задръстванията и вентилатора се включва,но ме е страх жената да не я прегрее някъде,че колата супер си работи.За севте карам Common Rail и съм очарован от този двигател.
              Petar

              Коментар


                #8
                petar55 написа:
                Този датчик,който се намира горе на на кожуха на вентилатора представлява една плочка.Има 2 клеми,а отзад към радиатора има 3 контактни островчета.Между 2 от тях е монтирано нещо дълго.Съпротивлението му е 0,3 ома.Така пише на плочката.Учудва ме че третото островче остава висящо и е свързано само с втората клема където се подава постоянно +12 в,дори при изключен контактен ключ.Датчика се нагрява от излизащия горещ въздух от радиатора,но не мога да си обесня неговото действие.Защо не мога да му кача снимката?Две от релетата до левия фар са по-малки и еднакви.Предполагам че те са за първа и втора скорост.Сега отивам да ги извадя.Ще им подам 12 в и ще проверя дали включват.Приготвил съм и един коктактен спрей.Ще пиша какво е станало.
                Колега точно датчика за който говориш е реостата. Качи снимката примено ТУК и дай линк към нея да го видим. Но така като обясняваш най-вероятно е прекъснато нещо в него. П.П. Ако реостата не работи, при окъсяване на кабелите, който влизат в него перка трябва да се включи когато се достигне температурата за това. При теб изглежда има и друг проблем.

                Коментар


                  #9
                  Сложих една снимка на този датчик.Снимано е от задната страна към радиатора,а от другата страна излизат излизат двете букси.При тяхното окъсяване нищо не се получава. Вентилатора не тръгва да върти.
                  Прикачени файлове
                  Petar

                  Коментар


                    #10
                    колега това е реостат датчика изглежда по различен начин
                    ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                    ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                    Коментар


                      #11
                      За да качиш снимка, тя трябва да е с размери 800 на 600 пиксела или по-малко, това трябва да си видял като съобщение при опит за качване. Също така не трябва да е по-голяма от 400 КБ. Тази която си опитал да качиш е с размер 1200 х 1600. Намалявам я и я качвам, че прикаченият файл е 15 минути работа да се отвори... На Браво/а 1.9 JTD няма реостат в нито една година от производството. Единственото което има по корпуса на перките - това е релето което превключва самите тях да са свързани успоредно или последователно. В останалите случаи нещо е сменяно и преправяно - перките с корпуса (с такива от ТД 100 - първия модел, който има реостат), целия радиатор може да е сменян с такъв от друг модел, например от 1.8, който е доста близък по външен вид, но е за монтаж само на една перка, и др...Та това нещо има за цел да вкара съпротивление във веригата и да намали силата на вентилатора, като това съпротивление отделя топлина в атмосферата, иначе няма къде да иде енергията. На него има един термопредпазител, който служи за това да прекъсне веригата при положение че стане много, много горещо. Понякога той изгаря и отново бавната степен спира да работи. Но при ЖТД вместо такъв реостат се използва това, че двете перки една на друга си правят съпротивление и се въртят по-бавно. Като трябва да се завъртят бързо - превключват две релета, едно от които е на корпуса на перките, и перките стават независими една от друга , и се въртят с пълна мощност и двете.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #12
                        Благодаря на Оги за помоща за снимката на датчика!При мен вентилатора на радиатора е само един.Бравата няма климатик.Разгледах Autodata и там наистина дават че компютера управлява 2 релета за включване на първа и втора скорост на вентилатора.За този датчик нищо не се споменава.Оставам с впечатлението,че компа решава кога да включи първа или втора скорост на вентилатора по 2 линии за управление.Лошото е че нямам подробна ел.схема за да направя по лесно прозвъняването на кабелите.
                        Petar

                        Коментар


                          #13
                          Горещо ти препоръчвам да си възстановиш оригиналното, по-добро е! Ако ти се занимава - ПОДАРЯВАМ спукан радиатор, като спуканото се състои само е една тръбичка, и за добър майстор няма да е проблем да го залепи. Също така трябва да си намериш корпус с две перки, останалото е електро! Я аз да попитам - колата със сигурност ли е 1.9 ЖТД ? Може ли номер на рама? Подробна схема има ето тук:
                          ogi28b написа:
                          Отвори си сервизното ръководство на Браво от download секцията на сайта, четвърта част, страница 422 - схемата, страница 421 - обясненията по нея. (Наобратно са, защото в самия файл от 411 до 456-та странца са наобратно сканирани.)

                          Коментар


                            #14
                            Оги,благодаря за ел.схемата!Разпечатах я и утре ще имам време да прегледам обстойно Бравата.Тя наистина е JTD.Слагам снимка на двигателя.Напълно е възможно нещо допълнително да е преправяно.
                            Прикачени файлове
                            Petar

                            Коментар


                              #15
                              Когато човек ползва ел.схема нещата се откриват лесно.Благодаря на Оги ,че ми отвори очите.Днес поразрових Бравата и открих 2 проблема.Датчика,който снимах се оказа че е мощното съпротивление за първа скорост на вентилатора.Самотото съпротивление е паднало и загубено вследсвие на високата темпетатура която се отделя от него.На плочката му е останало само един предпазител,който е свързан последователно и веригата остава отворена.Така се губи 1-ва скорост.Не знам за какво е сложен този предпазител.Втория проблем беше че и релето за 1-ва скорост не работи.Това е малко реле за 30 А ток.Релето за 2-ра скорост е по-голямо и е за 50 А.То си работи.Тези релета се намитат до левия фар.Сега ще търся тези 2 елемента,но в някой магазин за електронни части,че там цените са в пъти по-малки.Съпротивлението го дават 30 ома,но не знам за каква мощност е.Ако някой знае да пише! Другия начин е да замеря тока на вентилатора и от там да изчисля мощноста.
                              Petar

                              Коментар

                              Working...
                              X