Вчера забелязах че не ми включва вентилатора на радиатора и без малко да я прегрея на един баир.Температутата стигна до червеното и спрях.Пуснах 12в през едно ключе и го включвам когато се наложи.На кожуха на радиатора има един странен датчик.Окъсих му двата извода,но вентилатора пак не се включва.Къде да търся проблема?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Брава 1.9 JTD не включва вентилатор на радиатора
Collapse
X
-
Оригинално на радиатора няма никакви датчици на тази кола с този двигател. Има нещо преправяно, което трябва дас е провери. При левия фар - мястото за още едно реле е за пръскалки за фаровете, другите са за 1, 2-ра степен на вентилаторите, за подгрев на горивото, и за климатик (компресора).
Коментар
-
ogi28b написа:Оригинално на радиатора няма никакви датчици на тази кола с този двигател. Има нещо преправяно, което трябва дас е провери. При левия фар - мястото за още едно реле е за пръскалки за фаровете, другите са за 1, 2-ра степен на вентилаторите, за подгрев на горивото, и за климатик (компресора).
Коментар
-
Този датчик,който се намира горе на на кожуха на вентилатора представлява една плочка.Има 2 клеми,а отзад към радиатора има 3 контактни островчета.Между 2 от тях е монтирано нещо дълго.Съпротивлението му е 0,3 ома.Така пише на плочката.Учудва ме че третото островче остава висящо и е свързано само с втората клема където се подава постоянно +12 в,дори при изключен контактен ключ.Датчика се нагрява от излизащия горещ въздух от радиатора,но не мога да си обесня неговото действие.Защо не мога да му кача снимката?Две от релетата до левия фар са по-малки и еднакви.Предполагам че те са за първа и втора скорост.Сега отивам да ги извадя.Ще им подам 12 в и ще проверя дали включват.Приготвил съм и един коктактен спрей.Ще пиша какво е станало.Petar
Коментар
-
Забравих да кажа,че на единия извод на вентилатора също има постоянно +12 в и при изключен контактен ключ.Следователно бушоните са здрави.На втория извод сега подавам през едно ключе маса в задръстванията и вентилатора се включва,но ме е страх жената да не я прегрее някъде,че колата супер си работи.За севте карам Common Rail и съм очарован от този двигател.Petar
Коментар
-
petar55 написа:Този датчик,който се намира горе на на кожуха на вентилатора представлява една плочка.Има 2 клеми,а отзад към радиатора има 3 контактни островчета.Между 2 от тях е монтирано нещо дълго.Съпротивлението му е 0,3 ома.Така пише на плочката.Учудва ме че третото островче остава висящо и е свързано само с втората клема където се подава постоянно +12 в,дори при изключен контактен ключ.Датчика се нагрява от излизащия горещ въздух от радиатора,но не мога да си обесня неговото действие.Защо не мога да му кача снимката?Две от релетата до левия фар са по-малки и еднакви.Предполагам че те са за първа и втора скорост.Сега отивам да ги извадя.Ще им подам 12 в и ще проверя дали включват.Приготвил съм и един коктактен спрей.Ще пиша какво е станало.
Коментар
-
За да качиш снимка, тя трябва да е с размери 800 на 600 пиксела или по-малко, това трябва да си видял като съобщение при опит за качване. Също така не трябва да е по-голяма от 400 КБ. Тази която си опитал да качиш е с размер 1200 х 1600. Намалявам я и я качвам, че прикаченият файл е 15 минути работа да се отвори... На Браво/а 1.9 JTD няма реостат в нито една година от производството. Единственото което има по корпуса на перките - това е релето което превключва самите тях да са свързани успоредно или последователно. В останалите случаи нещо е сменяно и преправяно - перките с корпуса (с такива от ТД 100 - първия модел, който има реостат), целия радиатор може да е сменян с такъв от друг модел, например от 1.8, който е доста близък по външен вид, но е за монтаж само на една перка, и др...Та това нещо има за цел да вкара съпротивление във веригата и да намали силата на вентилатора, като това съпротивление отделя топлина в атмосферата, иначе няма къде да иде енергията. На него има един термопредпазител, който служи за това да прекъсне веригата при положение че стане много, много горещо. Понякога той изгаря и отново бавната степен спира да работи. Но при ЖТД вместо такъв реостат се използва това, че двете перки една на друга си правят съпротивление и се въртят по-бавно. Като трябва да се завъртят бързо - превключват две релета, едно от които е на корпуса на перките, и перките стават независими една от друга , и се въртят с пълна мощност и двете.
Коментар
-
Благодаря на Оги за помоща за снимката на датчика!При мен вентилатора на радиатора е само един.Бравата няма климатик.Разгледах Autodata и там наистина дават че компютера управлява 2 релета за включване на първа и втора скорост на вентилатора.За този датчик нищо не се споменава.Оставам с впечатлението,че компа решава кога да включи първа или втора скорост на вентилатора по 2 линии за управление.Лошото е че нямам подробна ел.схема за да направя по лесно прозвъняването на кабелите.Petar
Коментар
-
Горещо ти препоръчвам да си възстановиш оригиналното, по-добро е! Ако ти се занимава - ПОДАРЯВАМ спукан радиатор, като спуканото се състои само е една тръбичка, и за добър майстор няма да е проблем да го залепи. Също така трябва да си намериш корпус с две перки, останалото е електро! Я аз да попитам - колата със сигурност ли е 1.9 ЖТД ? Може ли номер на рама? Подробна схема има ето тук:ogi28b написа:Отвори си сервизното ръководство на Браво от download секцията на сайта, четвърта част, страница 422 - схемата, страница 421 - обясненията по нея. (Наобратно са, защото в самия файл от 411 до 456-та странца са наобратно сканирани.)
Коментар
-
Когато човек ползва ел.схема нещата се откриват лесно.Благодаря на Оги ,че ми отвори очите.Днес поразрових Бравата и открих 2 проблема.Датчика,който снимах се оказа че е мощното съпротивление за първа скорост на вентилатора.Самотото съпротивление е паднало и загубено вследсвие на високата темпетатура която се отделя от него.На плочката му е останало само един предпазител,който е свързан последователно и веригата остава отворена.Така се губи 1-ва скорост.Не знам за какво е сложен този предпазител.Втория проблем беше че и релето за 1-ва скорост не работи.Това е малко реле за 30 А ток.Релето за 2-ра скорост е по-голямо и е за 50 А.То си работи.Тези релета се намитат до левия фар.Сега ще търся тези 2 елемента,но в някой магазин за електронни части,че там цените са в пъти по-малки.Съпротивлението го дават 30 ома,но не знам за каква мощност е.Ако някой знае да пише! Другия начин е да замеря тока на вентилатора и от там да изчисля мощноста.Petar
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар