Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

По-висока работна температура при работа на климатика?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    sev написа:
    това за климатроника не е точно такаклиматроник (автоматичен климатик)- може темпепратурата да се зададе точно и да се поддържа автоматично
    И това е вярно и по-горното също!
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #17
      Не съм съгласен с това,че ако маслото което е в компресора навлезе в системата това не и пречи.Нали точно заради това се препоръчва хладилниците да се превозват прави,а когато са били поставени в легнало положение да се оставят изправени да стоят известно време преди да се включат да работят.Просто маслото навлязло в системата ще я запуши в мястото на стеснението,което е направено за да се получи точно това компресиране на хладилният агент.

      Коментар


        #18
        sev написа:
        FIAT 125s написа:
        FIAT 125s написа:
        Радиатора отпред се казва" кондензатор" а този в купето "изпарител"(или обратно).Принципа на климатика е много прост и е основан на своуствата на газовете при сгъстяване да отделят топлина ,а при разреждане да поемат такава.Тоест когато се покачва налягането в един съд(примерно радиатора отпред)темп.се покачва.И когато пада налягането в един съд темп. се понижава(радиатора вътре).А понеже двата са в един кръг компресора тегли фреон от вътрешното тяло и го компресира към външното.Когато има възможност за обръщане на посоката на изпомпване/компресиране вече говорим за климатроник.Тоест нагрява се вътрешното тяло и духа топличкооо :D .А маслото е за комресора и при работата му просто то навлиза и по системата ,което пък не и пречи.
        това за климатроника не е точно такаклиматроник (автоматичен климатик)- може темпепратурата да се зададе точно и да се поддържа автоматично
        Ами така си е ,затова температурата се подържа автоматично.Задаваш примерно 20 градуса и ако външната темп. е по-висока вътрешното тяло става студено,а ако външната темп. е по ниска се обръща посоката и вътрешното тяло почва да топли.(домашните климатици имат опция "AUTO"която е точно това)А за маслото не съм искал да кажа че обикаля по системата(то си е за компресора и си стои там),но много малка част навлиза и по системата.(доста тръби и радиотори съм заварил и ми е голяма мъка докато го почистя щото пречи на заварката) :D
        125s/1600ccm/100ps

        Коментар


          #19
          това за режим отопление не знам дали е такатрябва да потърсяако ще топли защо ще се използва климатика, като си има друго отопление, което не увеличава разхода на гориво
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #20
            FIAT 125s написа:
            sev написа:
            FIAT 125s написа:
            FIAT 125s написа:
            Радиатора отпред се казва" кондензатор" а този в купето "изпарител"(или обратно).Принципа на климатика е много прост и е основан на своуствата на газовете при сгъстяване да отделят топлина ,а при разреждане да поемат такава.Тоест когато се покачва налягането в един съд(примерно радиатора отпред)темп.се покачва.И когато пада налягането в един съд темп. се понижава(радиатора вътре).А понеже двата са в един кръг компресора тегли фреон от вътрешното тяло и го компресира към външното.Когато има възможност за обръщане на посоката на изпомпване/компресиране вече говорим за климатроник.Тоест нагрява се вътрешното тяло и духа топличкооо :D .А маслото е за комресора и при работата му просто то навлиза и по системата ,което пък не и пречи.
            това за климатроника не е точно такаклиматроник (автоматичен климатик)- може темпепратурата да се зададе точно и да се поддържа автоматично
            Ами така си е ,затова температурата се подържа автоматично.Задаваш примерно 20 градуса и ако външната темп. е по-висока вътрешното тяло става студено,а ако външната темп. е по ниска се обръща посоката и вътрешното тяло почва да топли.(домашните климатици имат опция "AUTO"която е точно това)А за маслото не съм искал да кажа че обикаля по системата(то си е за компресора и си стои там),но много малка част навлиза и по системата.(доста тръби и радиотори съм заварил и ми е голяма мъка докато го почистя щото пречи на заварката) :D
            Грешиш.Автомобилните климатици и климатроници не са инверторен тип, т.е. не могат да топлят като битовите.Само охлаждат, топлината идва от двигателя.
            Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

            Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

            ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

            Коментар


              #21
              Не всички битови климатици са инверторни,но пак си топлят и охлаждат.Думата инверторен не си я използвал подходящо,не означава това.

              Коментар


                #22
                peho написа:
                Не всички битови климатици са инверторни,но пак си топлят и охлаждат.Думата инверторен не си я използвал подходящо,не означава това.
                Хубу де, може и да бъркам думата.Мисълта ми е, че не може да се обръща посоката, не може да греят.Форда Галакси на баща ми си има климатроник и бензинова печка като на ЗАЗ, ако климатроника можеше да грее нямаше на слагат бензинова печка.
                Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                Коментар


                  #23
                  sev написа:
                  това за режим отопление не знам дали е такатрябва да потърсяако ще топли защо ще се използва климатика, като си има друго отопление, което не увеличава разхода на гориво
                  климатрониците топлят и преди двигателя да е загрял.След това естествено си топли парното
                  125s/1600ccm/100ps

                  Коментар


                    #24
                    FIAT 125s написа:
                    sev написа:
                    това за режим отопление не знам дали е такатрябва да потърсяако ще топли защо ще се използва климатика, като си има друго отопление, което не увеличава разхода на гориво
                    климатрониците топлят и преди двигателя да е загрял.След това естествено си топли парното
                    Точно тука бъркаш, не топлят, сичките ни коли са с климатроници и ни една не топли - Тойота Авенсис, Форд Галакси, Волво XC90, Ланча Капа, и старата Дедра и тя.Топли само Форда, ама той си има допълнителна бензинова печка и топли даже и когато двигателя не работи
                    Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                    Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                    Коментар


                      #25
                      и аз мисля, че климатроника не топли
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #26
                        Возих се в една темпра 2.0 януари месец и пусна климатроника на определена температура и след малко започна да духа топло,това при загряла кола.Незнам точно как е,но си мисля,че ако беше топлото да идва от радиаторчето,щеше да започне да духа веднага топъл въздух,а то се получи като при битов климатик,отначало работи компресора,а после заработва и ватрешното тяло и започва да духа топло.

                        Коментар


                          #27
                          И аз да дам едно рамо по темата При мен когато температурата е по ниска от тази, която си задал да стане в купето духа топло, но агрегатора си работи , а когато го пусна на ECON тогава пак духа топло, но агрегата не се включва. Та се чудя в първия случай, аджаба защо работи агрегата в първия случай и гори ли гориво? Иначе без да е загряла колата в някаква степен топло няма, демек не е палиш пускаш климатроника и той духа топло
                          FIAT Bravo 1.6 16V '97

                          Коментар


                            #28
                            Когато фреона е под налягане той се нагрява (например бутнете маркуча на помпата докато си помпите гума). После този газ като се освободи да се разширява свободно поема температура (ако имате запалка в която газта е под налягане - чак втечнена, без искра отворете да изпуска и забележете как става студена докато се разширява газта и се изпарява ... ) ТОВА И ПРИНЦИПА: Климатика е само един компресор с две половини на системата разделини от клапани така че да е различно налягането когато веществото се избута от едната в другата половина.Аз имам един друг въпрос - ребрата на парното с водно нагряване от двг. не топлят ли в купето ... защото май климатика ми почти не се усеща дори и като затворя притока отвън и завъртя на синьо кръглото копче. (сигурно трябва да слъгам фреон).
                            Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                            Коментар


                              #29
                              niko_ymn написа:
                              Аз имам един друг въпрос - ребрата на парното с водно нагряване от двг. не топлят ли в купето ... защото май климатика ми почти не се усеща дори и като затворя притока отвън и завъртя на синьо кръглото копче. (сигурно трябва да слъгам фреон).
                              При обикновените климатици това копче управлява клапа ,която отваря/затваря притока на студен/топъл въздух от изпарителя/радиаторчето,затова в описанията за работа пише-при работа на климатик-докрай в синия сектор-иначе системата работи неефективно-смесва студен с топъл въздух-същата е и идеята с клапата за вътрешна циркулация...
                              Ex. Grande Punto Driver

                              Коментар


                                #30
                                значи трябва да затварям и притока на въздух отвън
                                Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                                http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                                Коментар

                                Working...
                                X