Не съм съгласен с това,че ако маслото което е в компресора навлезе в системата това не и пречи.Нали точно заради това се препоръчва хладилниците да се превозват прави,а когато са били поставени в легнало положение да се оставят изправени да стоят известно време преди да се включат да работят.Просто маслото навлязло в системата ще я запуши в мястото на стеснението,което е направено за да се получи точно това компресиране на хладилният агент.
Радиатора отпред се казва" кондензатор" а този в купето "изпарител"(или обратно).Принципа на климатика е много прост и е основан на своуствата на газовете при сгъстяване да отделят топлина ,а при разреждане да поемат такава.Тоест когато се покачва налягането в един съд(примерно радиатора отпред)темп.се покачва.И когато пада налягането в един съд темп. се понижава(радиатора вътре).А понеже двата са в един кръг компресора тегли фреон от вътрешното тяло и го компресира към външното.Когато има възможност за обръщане на посоката на изпомпване/компресиране вече говорим за климатроник.Тоест нагрява се вътрешното тяло и духа топличкооо :D .А маслото е за комресора и при работата му просто то навлиза и по системата ,което пък не и пречи.
това за климатроника не е точно такаклиматроник (автоматичен климатик)- може темпепратурата да се зададе точно и да се поддържа автоматично
Ами така си е ,затова температурата се подържа автоматично.Задаваш примерно 20 градуса и ако външната темп. е по-висока вътрешното тяло става студено,а ако външната темп. е по ниска се обръща посоката и вътрешното тяло почва да топли.(домашните климатици имат опция "AUTO"която е точно това)А за маслото не съм искал да кажа че обикаля по системата(то си е за компресора и си стои там),но много малка част навлиза и по системата.(доста тръби и радиотори съм заварил и ми е голяма мъка докато го почистя щото пречи на заварката) :D
това за режим отопление не знам дали е такатрябва да потърсяако ще топли защо ще се използва климатика, като си има друго отопление, което не увеличава разхода на гориво
Радиатора отпред се казва" кондензатор" а този в купето "изпарител"(или обратно).Принципа на климатика е много прост и е основан на своуствата на газовете при сгъстяване да отделят топлина ,а при разреждане да поемат такава.Тоест когато се покачва налягането в един съд(примерно радиатора отпред)темп.се покачва.И когато пада налягането в един съд темп. се понижава(радиатора вътре).А понеже двата са в един кръг компресора тегли фреон от вътрешното тяло и го компресира към външното.Когато има възможност за обръщане на посоката на изпомпване/компресиране вече говорим за климатроник.Тоест нагрява се вътрешното тяло и духа топличкооо :D .А маслото е за комресора и при работата му просто то навлиза и по системата ,което пък не и пречи.
това за климатроника не е точно такаклиматроник (автоматичен климатик)- може темпепратурата да се зададе точно и да се поддържа автоматично
Ами така си е ,затова температурата се подържа автоматично.Задаваш примерно 20 градуса и ако външната темп. е по-висока вътрешното тяло става студено,а ако външната темп. е по ниска се обръща посоката и вътрешното тяло почва да топли.(домашните климатици имат опция "AUTO"която е точно това)А за маслото не съм искал да кажа че обикаля по системата(то си е за компресора и си стои там),но много малка част навлиза и по системата.(доста тръби и радиотори съм заварил и ми е голяма мъка докато го почистя щото пречи на заварката) :D
Грешиш.Автомобилните климатици и климатроници не са инверторен тип, т.е. не могат да топлят като битовите.Само охлаждат, топлината идва от двигателя.
Не всички битови климатици са инверторни,но пак си топлят и охлаждат.Думата инверторен не си я използвал подходящо,не означава това.
Хубу де, може и да бъркам думата.Мисълта ми е, че не може да се обръща посоката, не може да греят.Форда Галакси на баща ми си има климатроник и бензинова печка като на ЗАЗ, ако климатроника можеше да грее нямаше на слагат бензинова печка.
това за режим отопление не знам дали е такатрябва да потърсяако ще топли защо ще се използва климатика, като си има друго отопление, което не увеличава разхода на гориво
климатрониците топлят и преди двигателя да е загрял.След това естествено си топли парното
това за режим отопление не знам дали е такатрябва да потърсяако ще топли защо ще се използва климатика, като си има друго отопление, което не увеличава разхода на гориво
климатрониците топлят и преди двигателя да е загрял.След това естествено си топли парното
Точно тука бъркаш, не топлят, сичките ни коли са с климатроници и ни една не топли - Тойота Авенсис, Форд Галакси, Волво XC90, Ланча Капа, и старата Дедра и тя.Топли само Форда, ама той си има допълнителна бензинова печка и топли даже и когато двигателя не работи
Возих се в една темпра 2.0 януари месец и пусна климатроника на определена температура и след малко започна да духа топло,това при загряла кола.Незнам точно как е,но си мисля,че ако беше топлото да идва от радиаторчето,щеше да започне да духа веднага топъл въздух,а то се получи като при битов климатик,отначало работи компресора,а после заработва и ватрешното тяло и започва да духа топло.
И аз да дам едно рамо по темата При мен когато температурата е по ниска от тази, която си задал да стане в купето духа топло, но агрегатора си работи , а когато го пусна на ECON тогава пак духа топло, но агрегата не се включва. Та се чудя в първия случай, аджаба защо работи агрегата в първия случай и гори ли гориво? Иначе без да е загряла колата в някаква степен топло няма, демек не е палиш пускаш климатроника и той духа топло
Когато фреона е под налягане той се нагрява (например бутнете маркуча на помпата докато си помпите гума). После този газ като се освободи да се разширява свободно поема температура (ако имате запалка в която газта е под налягане - чак втечнена, без искра отворете да изпуска и забележете как става студена докато се разширява газта и се изпарява ... ) ТОВА И ПРИНЦИПА: Климатика е само един компресор с две половини на системата разделини от клапани така че да е различно налягането когато веществото се избута от едната в другата половина.Аз имам един друг въпрос - ребрата на парното с водно нагряване от двг. не топлят ли в купето ... защото май климатика ми почти не се усеща дори и като затворя притока отвън и завъртя на синьо кръглото копче. (сигурно трябва да слъгам фреон).
Аз имам един друг въпрос - ребрата на парното с водно нагряване от двг. не топлят ли в купето ... защото май климатика ми почти не се усеща дори и като затворя притока отвън и завъртя на синьо кръглото копче. (сигурно трябва да слъгам фреон).
При обикновените климатици това копче управлява клапа ,която отваря/затваря притока на студен/топъл въздух от изпарителя/радиаторчето,затова в описанията за работа пише-при работа на климатик-докрай в синия сектор-иначе системата работи неефективно-смесва студен с топъл въздух-същата е и идеята с клапата за вътрешна циркулация...
Коментар