Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатик, Fiat Brava

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатик, Fiat Brava

    Автомобила е Fiat Brava, 1.6 16v, 103hp, 1999 г., да я наречем с новия фейслифт.Принципно не съм любител на използването на климатик, освен може би на дълги пътувания, когато няма чести влизания и излизания от колата.Пътуванията ми обикновено са сутрин и през нощта.Пиша това, за да обясня, че не използвам климатика често.Откакто я имам, ми направи впечатление, че не охлажда така, както е охлаждало да речем Tipo-то ми, бившето, или другите коли.Днес исках да си пусна климатика.Е, не духаше студено. Не е духало и преди между другото, но аз толкова и съм го използвал.Още когато купих Brava-та ми направи впечатление и ходих на майстор, специалист по климатична техника на автомобили.Не смея да се съмнявам в способностите му, те са доказани пред много хора.Та той мери там каквото е трябвало да се мери и ми каза, че всичко е наред, дори се учудвал, че имам някакви оплаквания.Налягането, количеството фреон, всичко било в нормите.Смени единствено един вентил, игличка всъщност.Та днес установих, че не охлажда, духа хладно, но не по хладно от външния въздух.Направи ми впечатление, че при пускане на климатика, двигателя дори не усеща включването.Типото, като включех климатика, малко или много, 200-300 оборота, но качваше, усещаше се, че се включва агрегат.Тук няма такова нещо, все едно нищо не съм включил.А и както казах, няма охлаждане.Лампичката си свети.Какъв може да е проблема, ако всичко в самата ситема е наред, както каза майстора.Възможно ли е да е нещо електрически, нещо да не се включва?Благодаря предварително за отговорите.
    .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
    www.cyxap.com

    #2
    То всичко е било наред но когато си взел колата ,най вероятно е да ти е изпуснал фреона и компресора да не включва заради това ,изпускане най често става от О-пръстените по съединенията от дупки ,вибрации и остаряване.Разбира се можеш принудително да включиш компресора като му подадеш 12 волта на електромагнита и да измериш температурата на въздуха който духа климатика/перките също трябва да работят/.Ако работи добре и вади въздух под 10 градуса ще търсиш ел. проблем,ако не охлажда добре или изобщо търси проблем с фреона или други части от хладилната инсталация.Ако не ти се правят експерименти всеки майстор много лесно ще установи проблема .

    Коментар


      #3
      Лошото е, че не знам къде е електромагнита, нито пък как да му "дам" 12 волта, профан съм в тази материя.Дори не знаех, къде му е компресора на климатика. Днес ми го показаха, покрай неудобствата при измиването на двигателя.Утре, като е изсъхнал, ще я запаля и ще гледам дали се включва вътрешната ролка да върти, така ми казаха, каквото и да означава това. Като съм включел климатика, трябвало тя да се завърти, имало съединител.Сигурно няма да се завърти, тъй като при Типо-то чувах механично чукване, а тук нищо при натискане на копчето за климатика.Ще докладвам утре.
      .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
      www.cyxap.com

      Коментар


        #4
        Виж по добре иди на сервиз за климатици много вероятно е да нямаш фреон всеки ден ми идват такива автомобили. Обикновено когато няма течове се зареждат климатиците на всеки 3-4 години.
        Обичам си работата.

        Коментар


          #5
          Скоро имам път към Плевен и ако проблема не е електрически, вероятно ще те посетя.Изпрати телефон на лични, аз ще ти отговоря с моя.Благодаря предварително.Прегледах всички бушони в купето. Тези вертикалните, двете колонки. Проверих не само 7.5 амперовите, а всички. Здрави са.Хоризонталните не съм ги гледал.До акумулатора има една кутия с едни яки ... предпазители сигурно, отворих и там, но за тях не знам дали са здрави. Само ги почистих с малко шкурка и силиконова смазка.На капака има символ на климатик, но нямам представа кой е предпазителя. Общо са три. Два черни и един червен.Червения и черния един над друг, другия черен отделно.Прочетох и една тема от миналата година.ТАЗИКакви са тези датчици в жабката [мнението на Svetkos_], къде се намират и как изглеждат, за да видя и тях.
          .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
          www.cyxap.com

          Коментар


            #6
            Днес ходих при майстора, в понеделник ще ми оправи климатика.Имам спукана тръбичка и от там изтича фреона. Тръбичката долу ниско, до компресора, тази която отива към радиатора.Алуминиева е и ще ми я заварят, но в понеделник. Вечерта ще ми е готова колата.Иначе, като ми напълни фреон, около 40 минути колата работи на климатик както каза майстора и в купето беше рай. Напълни го за да види за течове. Видя се теча идеално, светеше мястото, че и мехурчета излизаха.
            .:: Just because I am unique does not mean I am useful ::.
            www.cyxap.com

            Коментар

            Working...
            X