Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване на Fiat Punto MK1- нормално или не???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загряване на Fiat Punto MK1- нормално или не???

    Здравейте. Тъй като съм млад шофьор и това ми е първата кола, имам въпрос към хората с по голям опит с "Пунтаците". Колата е Fiat Punto MK1 ELX 1.2 75HP, с газова (обикновена). Не знам дали е проблем или не, затова питам. Като стана по-топло, колата започна да загрява. Когато се движа на дълъг път стрелката е малко под средната линия:Когато съм в града, задръствания, светофари, колата загрява до някъде 2мм над средата, перката се включва охлажда я, но общо взето под тази стойност не пада:Друго нещо: при изкачване на по-голям наклон колата загрява дори малко повече от горната картинка. Най-високата стойност,която съм стигал е нарисуваната с червено:При слизане по наклон пък, колата явно се охлажда много и обикновено е доста под средната линия:Въпросът ми е нормално ли е колата да се държи така при сегашнитетемператури (19-20градуса). И ако не е, къде да търся евентуален проблем.Правих обезвъздушаване на системата само от пробката на радиатора, защото другата не мога да я достигна. Ако е обезвъздушаването ще се размина леко...Чакам мнения... благодаря предварително...
    Fiat Punto 1.2 ELX (7л-10л/100)

    #2
    Колега, утре като палиш, и колата е студена, запали, остави на място да работи, без нищо да пипаш, и когато стрелката се размърда от най-долното си положение, хвани двата маркуча които влизат в радиатора. Единият трябва да е студен, с околна температура. Ако и двата са топли на пипане (около 45-50-60 градуса) - не е лошо да инвестираш в нов термостат.

    Коментар


      #3
      кола

      А като загрее включва ли се перката на 1 ва степен и после като загрее повече на 2 ра степен
      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

      Коментар


        #4
        Честно казано не знаех че има 2 степени. Не мисля че ми се е включвала 2ра степен. Колата ми е загрявала изключително много само 1 път (както показах на 3-тата снимка с червената линия). Бяхме 5 човека и изкачвах доста стръмен път. Тогава не можех да чуя дали се е включвала 2ра степен.
        Fiat Punto 1.2 ELX (7л-10л/100)

        Коментар


          #5
          кола

          С климатик ли е модела на датчика има 3 извода по това се познава като укъсиш едната степен/ ЗА КРАТКО/ върти по слабо другата по силно
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Колата не е с климатик. Ще провера утре дали е с 3 извода...
            Fiat Punto 1.2 ELX (7л-10л/100)

            Коментар


              #7
              Re: Загряване на Fiat Punto MK1- нормално или не???

              И мойто пунто работи в този диапазон при сегашните температури застоя ли се по светофари перката се включва за малко, не съм чул да включва втора степен мисля че си е нормално но като стане найстина топло ще видим.Но ако имаш съмнения почни да следиш нивото на антифриза, като загрее виж маркучите дали неса прекалено твърди.Поне според мен щом се включва и като охлади се изключи перката и нямаш течове или не надува всичко си е ОК. Газта изгаря на малко по висока температура от бензина но това не води то чуствителни промени на стрелката за темп.
              Fiat Punto 1.2 75 hp
              Suzuki Vitara 1.6
              Lancia Ypsilon 1.2 60hp

              Коментар


                #8
                Мойто е 1.6 90 hp на газ и както и да се кара никога не е надминавало средната чертичка...стига до положението както е на първата снимка и се включва перката,работи 30 сек и спира ..

                Коментар


                  #9
                  Мисля че трябва да се ориентираш към това, което ти е казал колегата Оги! Но и без тази проверка ми мерише на термостат. Стрелката трябва да е по средата и да не мърда. Ако беше от степените на перката щеше да се движи само над средната черта- при работа само на 2ра степен.
                  Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                  Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                  Коментар


                    #10
                    Колега Оги, направих теста с маркучите и нямаше проблем. Маркуча който излиза от термостата беше студен до някъде 1/4 от скалата. След това взе да се затопля. Даже ми се строри че отвори по-рано. Аз си мислех че отваря по горе (да кажем 2-3 мм под средната черта). Не знам точните градуси, и затова се замислям с 1 термодвойка дали да не направя по-точно измерване, затова кога отваря термостата.
                    Fiat Punto 1.2 ELX (7л-10л/100)

                    Коментар


                      #11
                      Това добре, ама защо ти е загряла толкова много като си изкачвал онзи стръмен път - за мен това е по-стряскащото.Може да опиташ да направиш една хубава промивка на радиатора.Ако пак ти загрее и се присняваш - пуксаш парното до край и надуваш вентилатора на макс - много помага, но не е приятно в купето Ако промиваш - внимавай да обезвъздушиш добре системата на ПУСНАТО парно - иначе остава въздух и е голям проблем.
                      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                      Коментар


                        #12
                        Направих обезвъздушаване за 2-ри път. Всичко си е същото. Вече си мисля че е датчика за температурана перката. Просто трябва да се включва по-рано, и да се потдържа по-ниска температура. Онзи ден окъсих перката (има само 1 степен) и си охлади перфектно, което ме навежда на мисълта че всичко е ОК с изключение на датчика.
                        Fiat Punto 1.2 ELX (7л-10л/100)

                        Коментар


                          #13
                          Да възможно е да е от датчика на перката, той е с една позиция. Мойта перка се включва малко под средната черта и изключва малко по-долу.
                          Прикачени файлове
                          FIAT Punto ELX /1.6 / 90HP ГИ LOVATO EASY FAST

                          Коментар


                            #14
                            имаш ли хубаво парно защото и при мен етака само че смених термостат никс ефект и рез запушено радиаторче на парното смяна с ново и си ок

                            Коментар


                              #15
                              имаш ли хубаво парно защото и при мен етака само че смених термостат никс ефект и рез запушено радиаторче на парното смяна с ново и си ок
                              Ами парното ми се държи странно. При вече добре загряла кола, когато е на 900-1000 оборота парното работи на 80% някъде. Когато задържа на 3-4000 оборота парното си е на 100%.
                              Fiat Punto 1.2 ELX (7л-10л/100)

                              Коментар

                              Working...
                              X