Здравейте,колеги!Времето се оправи, а с него за пореден път ще се опитам да накарам климатика на бравото да проработи.Малко предистория-климатика работеше перфектно,ударихме колата,сменихме радиатор и една тръбичка от радиатора до някакъв дехидратор(пред лявата гума е дехидратора) и нищо друго не е пипано.След което трябваше да напълним системата.Един пишман майстор я напълни, но първо с азот, за да види дали не изпуска и то сложи 25 bar азот.Не изпусна азота няколко дни, но фреона веднага изтече и върху компресора се появи мазно петно.С всички хора дето се консултирах казват, че с тези 25 bar азот е е**л майката на нещо си в компресора.И сега въпроса пред мен е дали подлежи на ремонт този компресор(и как да докажем, че изпуска).За втора ръка компресор ми искат 80 лева.Какво е най-разумно да се направи в ситуацията,препоръчайте ми сервиз в Перник или София и орентировъчно с колко пари трябва да олекна, за да не карам на отворени прозорци?!?! Предварително благодаря! bravo 1.6, 96 г.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
изпуска фреона
Collapse
X
-
Колега, понеже и аз работа във фирма за климатици и се заимаваме и със автоклиматици и искам да ти кажа че не са ти прецакали компресора от надуването с азот и то при 25 бара...защото ти като пуснеш климатика налягането вътре в системата е 25 бара че и повече по някога...компресора подлежи на ремонт но както гледам че си написал че става мазен компресора има два ватианта или О-пръстена за снадката на тръбите с компресора е заминал или вътре в копресора има едни уплътнения които се спичат с времето и там същ изпускаFiat Bravo 1.9 JTD 100
-
mitkosoft написа:Колега, понеже и аз работа във фирма за климатици и се заимаваме и със автоклиматици и искам да ти кажа че не са ти прецакали компресора от надуването с азот и то при 25 бара...защото ти като пуснеш климатика налягането вътре в системата е 25 бара че и повече по някога...компресора подлежи на ремонт но както гледам че си написал че става мазен компресора има два ватианта или О-пръстена за снадката на тръбите с компресора е заминал или вътре в копресора има едни уплътнения които се спичат с времето и там същ изпускаОбичам си работата.
Коментар
-
mitkosoft написа:Ти въобще виждал ли си закачена кола на машината и да видиш налягането какво е ... то според ауто дата като дам на браво и ми излиза картинка на пунтоОбичам си работата.
Коментар
-
Re: изпуска фреона
Благодаря за мненията.Отидох в сервиз.Оправиха ми климатика, но ето какво научих(това, за което спорите):За разлика от битовите климатици, които могат да топлят и охлаждат автоклиматикът работи само на режим охлаждане и заради това в системата има звена с различно налягане.Налягането в предния радиатор достига при работа между 15 и 20 bar, а радиатора, които е под таблото най-много до 6 bar. Това което ми каза майстора е, че е цяло чудо, че не са ми взривили малкия радиатор с тези 25 bar, отделно и компресора не е проектиран за такива налягания.Ако системата можеше да обръща режима-топло/студено, както битовите климатици то тогава и в малкия радиатор в единия случай щеше да има високо налягане.фиат браво sx 1.6/16в/96
Коментар
-
Re: изпуска фреона
kristian_22 написа:Благодаря за мненията.Отидох в сервиз.Оправиха ми климатика, ...Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195
Коментар
-
Re: изпуска фреона
За първи път попаднах на човек които си разбира от работата.Препоръчаха ми го. И друг път са ми препоръчвали хора за различни работи, но 90% са мърлячи!Първо се оказа, че климатичният радиатор е пробит и е лепен и точно от лепеното изпуска.Имам познат с морга-взех от там друг за 70 лева.После провери няколко пъти системата с някаква машина и я напълни.След това прави доста проби и се оказа,че втора степен на перката не включва(добре, че предния път като го пълнихме е изпуснал,защото ако съм го използвал през големите жеги и като не работи перката на втора степен налягането е голямо и е могло да стане фал). Разкачи всички кабели, мери релета, включва-изключва и перката проработи.Оказа се че този Жмульо дето ми прави колата като я ударихме освен всичките капани дето беше заложил не е закачил и някакъв кабел дето по него се получава инфо за налягането и перката естествено не е вклъчвала.Това момче ми преправи цялата инсталация и сега всичко е 6.Климатикът си работи перфектно.Единствено каза да се молим някоя гарнитура на компресора да не изпуска след огромното налягане, но след два дни и това стана.Но сега си карам така.Компресорът си изпуска.На следващата заплата сме се разбрали да го ремонтираме защото ремонта му е скъп но той предпочита да ремонтираме стария отколкото да рискуваме с такъв от морга.Но в момента си имам климатик и той си работи!Попаднах на читав човек! Пълненето с фреон и масло струва 60 лева и за работа ми взе 50,игра си няколко часа.А за евентуален ремонт на компресора ще е повече- около 180 + ново пълнене , но поне сега знаем поне къде е проблема!фиат браво sx 1.6/16в/96
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар