Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатика

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с климатика

    Здравейте колеги! Казуса е следния - климатика на Фиат Темпра работи на отопление, но на охлаждане вкарва само въздух отвън, според мен компресора въобще не сработва. На датчик външна температура показва -29 градуса. Лошото е, че нямам никаква идея къде да потърся този датчик, за да проверя дали случайно не се касае за прекъснала връзка. Проверих дали не е в огледалото на шофьорската врата - е, не беше. Ще съм благодарен, ако ме насочите откъде да прочета по въпроса.
    Работата е песен, ама друг да я пее!
    Tempra 1.6 i.e. SX

    #2
    А под пасажерското огледало провери ли?На Браво/Мареа са там както и на много други модели.
    Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

    Коментар


      #3
      И за да не се залъгваш - в автомобилите отоплението идва или от двигателя или от специална отоплителна печка. Климатиците се използват само за ОХЛАЖДАНЕ и/или регулиране на отоплението.
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #4
        jenshen73 написа:
        И за да не се залъгваш - в автомобилите отоплението идва или от двигателя или от специална отоплителна печка. Климатиците се използват само за ОХЛАЖДАНЕ и/или регулиране на отоплението.
        Това за отоплението е ясно, след като изобщо не завърта компресора. Тук от сайта потърсих инфо, намерих един PDF за климатика, ще видя какво мога да направя за датчика. Ако не се справя, ще потърся помощта на някой майстор.
        Работата е песен, ама друг да я пее!
        Tempra 1.6 i.e. SX

        Коментар


          #5
          Той климатика си е направен, да не включва компресора под определени градуси(мисля, че беше под 3 градуса). Такаче нормално да не ти включва компресора. Смени датчика и си готов.
          Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
          Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

          Коментар


            #6
            Изкопах това ръководство, но не можах да намеря ел. схема. Ако някой може да помогне с такава, ще съм благодарен.
            Работата е песен, ама друг да я пее!
            Tempra 1.6 i.e. SX

            Коментар


              #7
              Здравейте колеги.Бих искал да споделя и моя проблем в тази тема.Скоро сменях ремъка на алтернатора и от тогава климатика и въртенето на въздуха в купето не работят.Възмойно ли е при смяната на ремъка нешто да не е направено както трябва?Благодаря предварително.

              Коментар


                #8
                Re: Проблем с климатика

                lemonade написа:
                Здравейте колеги! Казуса е следния - климатика на Фиат Темпра работи на отопление, но на охлаждане вкарва само въздух отвън, според мен компресора въобще не сработва. На датчик външна температура показва -29 градуса. Лошото е, че нямам никаква идея къде да потърся този датчик, за да проверя дали случайно не се касае за прекъснала връзка. Проверих дали не е в огледалото на шофьорската врата - е, не беше. Ще съм благодарен, ако ме насочите откъде да прочета по въпроса.
                Абсолютно на прав път си колега, виж този скриншот от тази тема.-29 всъщност е код за прекъсната връзка към температурния сензор. И тъй като Tipo, Tempra и Dedra са на една база подозирам че датчика ти е като при мене - в шофьорското огледало - намира се от долната страна в основата на огледалото. Ако ти е необходима електрическата схема - има я (поне за Dedra) в Autodata-та, откъдето е скриншота с кодовете за грешки. Неспработването на компресора може да се дължи на множество причини, за което е най-добре да го види специалист. Иначе и при неработещ датчик за външна температура климатика би трябвало да работи. Като написах климатика си задавам въпроса: Климатик или Климатроник има Tempra-та? И ако е климатик, за какво му е датчик за външна температура ?
                ::::: Fiat Punto 1.2 ELX 188A4.000 :::::
                ::::: Subaru Impreza III Hatchback 2.0R-MT EJ204 :::::
                ::::: (ex) Lancia Dedra 1.8 16V LS SW 182A2.000 :::::

                Коментар


                  #9
                  Има развитие по темата, доста изненадващо, поне за мен.След дълго четене, ровене по колата и проследсяване се оказа, че шофьорското огледало е сменяно! Неясно кога, с ръчно /оригиналното по всяка вероятност е било електрическо/, и съответно няма датчик в него. Логично възниква въпроса "Дали климатика може изобщо да работи без този датчик?". Може би трябваше още в началото да спомена, че аз лично никога не съм виждал климатика да работи. Просто досега съм карал колата без него, и реших да видя дали не може да сес поправи.
                  Работата е песен, ама друг да я пее!
                  Tempra 1.6 i.e. SX

                  Коментар


                    #10
                    Re: Проблем с климатика

                    sclera_bg написа:
                    Като написах климатика си задавам въпроса: Климатик или Климатроник има Tempra-та? И ако е климатик, за какво му е датчик за външна температура ?
                    Някъде прочетох, че специално за Темпра не се води климатроник, а автоматичен климатик.
                    Работата е песен, ама друг да я пее!
                    Tempra 1.6 i.e. SX

                    Коментар


                      #11
                      Проблем с климатика на Брава 16 1.6

                      ПОМОЩ колеги!!!Реших да си пускам климатика и не работи.Отидох на майстор и той му подаде налягане 13 атм.След два дена го проверихме налягането беше 3 атм.Човечеца пробва откъде изпуска ама нейсе.В понеделник се разбрахме да му я карам и да я разхвърля да види откъде изпуска.Дайте съвет откъде може да изпуска.Майтора я пръска със сапунена вода,но от нийде ни вест ни кост.Колата е внос от Австрия.
                      Fiat Brava 16 1.6

                      Коментар


                        #12
                        Този майстор няма ли техника ами работи като преди 30години с пяна. Значи първия метод за търсене е надуване с азот и се гледа за 15 минути колко спада след като се открие по този начин че има теч може да се вкарат 100грама фреон и с уред наречен пропускотърсач да се открие теча при мен този метод дава 99% успех. И ако по този начин не се открие вече се зарежда с фреон и оцветител караш докакто спре да студи и тогава се търси с ултра виолетова лампа. А ето уреда какво представлява.
                        Прикачени файлове
                        Обичам си работата.

                        Коментар

                        Working...
                        X