Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Двигателя загрявя, и няма парно! - РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Двигателя загрявя, и няма парно! - РЕШЕНО

    Колеги моля зя съвет, колата е Браво 1.6 16V, тази сутрин /за първи път го прави/ пускам парното /загрява по принцип бързо 5 мин./, карам 10-15 мин. парното изобщо не загрява, а двигателя загрява в близост до червеното и тъкмо се чудех какво става и парното започна да духа топло, а темп. на двиг. падна под средата и уж всичко нормално. По принцип до сега, особено зимата темп. никого не се качвала, даже понеже я карам на къси разстояния от Младост да Студ. Град остава под средата, а парното загрява мн. бързо. Забелязах, че антифриза като отвъртя капачката се създава налягане и започва да прелива. Отидох в СБА Младост 3, там един майстор ми каза, че най -вероятно е термостат, но имало съмнения и да не е от гарнитура на глава. Какви са вашите мнения?Грешен раздел->ПреместенаРедактирано заглавие след решаване на проблема. Модераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    Наскоро правено ли е нещо по охлаждането - монтиране на газова уредба, смяна на антифриз, смяна на водна помпа, смяна на термостат, или друго, каквото и да е, дори и просто доливане на антифриз ?

    Коментар


      #3
      Нищо не е правено. Като казах сутринта на колега, по обяд проверихме нивото на антифиза и беше под минимума, той ме посъветва да долея, само че до като отидох до бензиностанцията и като отворих капачката нивото му се бе качило и вече създаваше налягане, като изгасих двг. пак спадна и долях, но двиг пак загрява, а парното не? Да ли е термостата?

      Коментар


        #4
        Не, термостатът няма общо в случая. При каране колата загрява ли повече от нормалното ? Възможно е да е повредена водната помпа, и да не създава циркулация на водата. Това води до сравнително бързо загряване на двигателя, липса на парно, и голям шанс за прегряване.

        Коментар


          #5
          Преди днес, никога не е загрявала! Последно днес вечерта като бях при майстора загря почти да червената зона!

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            Не, термостатът няма общо в случая. При каране колата загрява ли повече от нормалното ? Възможно е да е повредена водната помпа, и да не създава циркулация на водата. Това води до сравнително бързо загряване на двигателя, липса на парно, и голям шанс за прегряване.
            За да провериш това при работещ двигател погледни разширителния съд за антифриз. Там където влиза малкото маркуче в казанчето. Казанчето е прозрачно и се вижда дали антифризът влиза от маркучето в казанчето. Ако не се вижда че влиза антфриз значи нямаш циркулация.Друго което се сещам - провери дали охладителната система е обезвъздушена. От пробките за обезвъздушаване трябва да излиза само антифриз като ги развиеш малко. Ако излиза въздух обезвъздушавай системата.Капачката за антифриз я развивай само на студен двигател. Като е топъл двигателя въздухът излиза от разширителния съд. После като изстине се образува вакуум и ако има неуплътнен или пукнат маркуч или друг елемент от там засмуква въздух.
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар


              #7
              От едната пробка като развъртя майстора излизаше само въздух, в крайна сметка майстора каза да купя термостат и да се сменя, но ако не е той?

              Коментар


                #8
                първо пробваш да обезвъздушишедната пробка е на радиаторадругата между мотора и купето
                2015 Renault Megane Expression GT
                2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                Всичко за FIAT Bravo 2007

                Коментар


                  #9
                  Ми тоя майстор уж нещо обезвъздушаваше, но май само от тази пробка между мотора и купето, не знам колко са читави тия майстори от СБА - Младост 3, но вика купувай термостат сменяме и ще видим!?

                  Коментар


                    #10
                    Ееее, защо не ми го е казал на мене... да го купи той за негова сметка, да го монтира, пък тогава да видим ? И ако е наред - ще платим ?! Е**ти майсторите, е**ти...Виж темата за термостата, в нея мисля че phoenix беше пускал схеми на инсталацията. Като ги видиш - сам ще се убедиш че теростатът няма нищо общо с този проблем. То е все едно от спалнята да не можеш да си влезеш в банята, щото входната врата долу на първия етаж е развалена.... (Нема такова сравнение просто!)

                    Коментар


                      #11
                      ами ако има въздух в радиатора е нормално да загрявамакар че най-вероятно майсторите са прави, особено щом нищо по колата не е пипаноно ти все пак пробвай
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #12
                        Видях, че има и други подобни теми, но не стигам до решение, възможно ли е да е от гарнитура на глава/от там да се получава налягането в охл. система/, така изведнъж без преди това да е имала проблеми или все пак термостат, въпреки че колегата ogi28b казва, че няма нищо общо? Иначе до момента не съм имал никакви проблеми с температурата и парното.

                        Коментар


                          #13
                          Бях писал в една съседна тема ...
                          Skip_01 написа:
                          Щом не губиш антифриз, а ти се появяват въздушни възглавници - тоя въздух от къде може да влезе в охладителната система ... май само от цилиндрите ... .....Дано не съм прав, .... но в доста сервизи могат да ти проверят антифриза за съдържание на изгорели газове ...
                          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

                          Коментар


                            #14
                            много прилича на гарнитура. термостата се проверява преди да се смени. ако при изправен термостат, обезвъздушена система и наличен антифриз колата загрява, няма парно и създава налягане в охладителната система - това е само от гарнитурата на главата....то обикновено така става...работи, работи...и се развали!
                            В сервиза съм!

                            Коментар


                              #15
                              А за водна помпа, какво ще кажете?

                              Коментар

                              Working...
                              X