Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатик Bravo 1.2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатик Bravo 1.2

    Здрвейте колеги, имам следния проблем днес като пуснах климатика да проверя дли всичко е наред забелязах че перката на радиатора нетръгва на 1-ва степен. Проверих резистора на радиатора два 0.3 Ohm (колкото пише на него) Някаква идея къде да търся проблема?
    Fiat Bravo 1.2 16v
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/298072.html

    #2
    Нещо не си проверил както трябва. Напълно невъзможно е да е 0.3 ома. 30, или 50 е точното число. Възможни места за наличие на проблем - едно от релетата в кутийката пред акумулатора, въпросният резистор, буксата му, кабелите му....

    Коментар


      #3
      Колега ogi28b на самия резистоп тише 0,3 Ohm а навсякъде гледъм че се говори за 30 или 50 Ohm. резистори и ми стана интересно. Релетата в кутийката пред акумулатора съм ги мерил едно по едно и всичките работят. Друго ми прави впечатление, първа скорост на вентилатора ми работи когато колата вдигне тем. около 92г. Само с климатика не иска и там е проблема а климатика диха студено. А относно резистора като е 0,3 Ohm най вероятно м/у 1-ба и 2-ра скорост на вентилатора нямам никаква разлика
      Fiat Bravo 1.2 16v
      http://www.spritmonitor.de/en/detail/298072.html

      Коментар


        #4
        ogi28b написа:
        Нещо не си проверил както трябва. Напълно невъзможно е да е 0.3 ома. 30, или 50 е точното число. ....
        Вентилатора трябва да е понв 200-300 вата ... т.е. тока през него е над 20-25А. Мисля че е доста повече, но както и да е ...Ако консумацията е 24А при 12 волта, екв.съпротивление на ел.мотора е 0,5 ома. Като сложиш 0,3 ома последователно във веригата, напрежението върху вентилатора ще е 7,5 волта и 4.5 волта върху резистора. При около 7 волта вентилатора ще се вътри доста по бавно ... Сметката теоретично не е съвсем вярна, защото ел.мотора не е обикновенно съпротивление, ... но ако съпротивлението на резистора е 30 или 50 ома, вентилатора няма никакъв шанс да се завърти ...Т.е. - съпротивление от 0,3 ома изглежда една съвсем реалистична стойност.
        Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

        Коментар


          #5
          Не съм ги мерил, само така съм го запомнил като числа, които съм видял в един сайт за авточасти.

          Коментар


            #6
            Та по вапроса Кое включва перката на 1-ва скорост като се пусне климатика и какво да проверя? Изключваме резистора,връзките при вентилатора и релето
            Fiat Bravo 1.2 16v
            http://www.spritmonitor.de/en/detail/298072.html

            Коментар


              #7
              Пресостат - датчик за налягане, монтиран върху дехидратора на климатика. Горе долу - под акумулатора се пада, и малко напред.

              Коментар


                #8
                При някой марки автомобили перката на климатика тръгва със включването на климатика а при други след като налягането в кондензатора(радиатора) превиши 16бара. По лесно ще провериш перката като даваш контакт и правиш мост между клемите на буксата на радиатора за антифриза. Дано съм го обяснил.
                Обичам си работата.

                Коментар


                  #9
                  Обяснил си го добре, само че в този модел двигател на радиатора няма датчика за който иде реч, а вентилаторът се командва от ЕКУ по данни от датчика на термостата. Така че предложеният тест е неприложим.

                  Коментар


                    #10
                    Здравейте

                    Вече като се затопля реших да пробвам климатика на моята мариика но не заработи до приди да стане студено си работеше кокво може да е компресора не се включва.Благодаряви предварително.

                    Коментар


                      #11
                      Re: Здравейте

                      vasil_vasilev1972 написа:
                      Вече като се затопля реших да пробвам климатика на моята мариика но не заработи до приди да стане студено си работеше кокво може да е компресора не се включва.Благодаряви предварително.
                      Най вероятно ти е изпуснал фреона.
                      Обичам си работата.

                      Коментар


                        #12
                        нека и аз да питам в тази тема -1.пускам климатика и той започва да работи но перката не сръботва,след 5 мин.студен режим на климатика той се изключва и започва да духа топло след като стопли пак се включва и започва да духа студено и така до безкрай.какво става?
                        Фиат завинаги!!!!
                        Фиат Типо-1.4 75кс.
                        Фиат Палио-1,7 ТД 70кс. 6000к и аз прогледнах
                        фиат Крома 1.9 Multijet 16V-мечта

                        Коментар


                          #13
                          DragonHeart написа:
                          но перката не сръботва
                          Коя перка не сработва? Може би на водния радиатор? Ако е тя - може би ти е повреден датчика за налягане в системата и когато то се повиши много, компресорът изключва, съответно студеното изчезва, докато не спадне налягането. И също така: какво ще рече че духа топло? Топло като все едно си пуснал парно, или просто спира студеното, и започва да духа въздух с околна температура?

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            DragonHeart написа:
                            но перката не сръботва
                            Коя перка не сработва? Може би на водния радиатор? Ако е тя - може би ти е повреден датчика за налягане в системата и когато то се повиши много, компресорът изключва, съответно студеното изчезва, докато не спадне налягането. И също така: какво ще рече че духа топло? Топло като все едно си пуснал парно, или просто спира студеното, и започва да духа въздух с околна температура?
                            при мен има една перка която охлажда водния и климатичния радиатор едновременно,а топло ще рече- спира студеното, и започва да духа въздух с околна температура?
                            Фиат завинаги!!!!
                            Фиат Типо-1.4 75кс.
                            Фиат Палио-1,7 ТД 70кс. 6000к и аз прогледнах
                            фиат Крома 1.9 Multijet 16V-мечта

                            Коментар


                              #15
                              Ами значи най-вероятно това е проблемът - при развален пресостат - няма какво да каже на перката че налягането е високо, и да я развърти. Добър сервиз за автоклиматици би оправил проблема доста бързо. А иначе когато двигателят загрее - перката върти ли си нормално, като за загрял двигател?

                              Коментар

                              Working...
                              X