Здравейте колеги,От една седмица имам проблем, перката на радиатора не включва. Понеже в БГ имах подобен проблем с предишното браво и се оказа прегоряла букса, то сега поне от тази гледна точка всичко изглежда ок. Ходих по майстори обаче те само ме прехвърлят на официалния представител и казват че всичко изглеждало добре. Та въпроса ми е има ли начин да проверя дали датчика работи преди да го сменя, да уточня става дума за Браво ХГТ 2001 г.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Датчик охл. течност? (Перката не вкл.) - РЕШЕНО
Collapse
X
-
Колега, свали буксата от датчика, който е монтиран на радиатора. Вземи кабелче с изолация, огъни го на U и след това дай на късо буксата. При мен датчика е с две степени на перката-бавна и бърза => три кабела в буксата. Вариантите при мен са три-бавна, бърза или нищо. Ако дадеш на късо и перката завърти, а при нормално загрял двигател радиатора е топъл и перката не сработва, то тогава проблема може наистина да е от датчика. Дано да съм помогнал!
-
Модел 2001-ва няма датчик на радиатора , като на 1.6 (95-та) В кутийката пред акумулатора има едни релета, тези за перката обикновено са червени, свали ги, провери дали работят. Ако да, с един дебел кабел дай накъсо ( при изгасена кола ! ) между крачетата на буксата за релетата, които отговарят на номера 30 и 87. Ако не ти е ясно обаче какво точно да правиш - по-добре недей.ПП: Ако уредът на таблото си показва нормално, или поне така иззглежда - проблемът едва ли е в датчика за температурата на охл. течност.
Коментар
-
ogi28b написа:Модел 2001-ва няма датчик на радиатора , като на 1.6 (95-та) В кутийката пред акумулатора има едни релета, тези за перката обикновено са червени, свали ги, провери дали работят. Ако да, с един дебел кабел дай накъсо ( при изгасена кола ! ) между крачетата на буксата за релетата, които отговарят на номера 30 и 87. Ако не ти е ясно обаче какво точно да правиш - по-добре недей.ПП: Ако уредът на таблото си показва нормално, или поне така иззглежда - проблемът едва ли е в датчика за температурата на охл. течност.Bravo HGT 2001
Коментар
-
Да, за това говоря и аз. На всички модели след 98-ма перките се управляват от ЕКУ. Няма нищо странно. Датчикът, който си откачил и уредът спрял да работи - той подава информация на компютъра, освен на таблото, който затваря веригите на 2 релета, за които говорих. На колегата ми му беше прекъснал един кабел на буксата към едното реле, в следствие на капеща вода върху буксата, окислен и изгнил кабел, и от там - липса на бърза степен, което при работещ климатик се изрази в рязко покачване на температурата. Добре че видя навреме...
Коментар
-
Основният проблем е открит, оказа се силно клеясал контакт на реостата който се намира в долната част на радиатора. Но това не е всичко, при опита да сваля целия реостат успях да измъкна само пласмасовият капак и самия реостат си остана вътре, т.е счупих го. Реших да направя тест да видя дали перката работи като свързах на късо двата полюса влизащи в реостата и сложих мост на крачета 30 и 87 на релето но се оказа че перката не тръгва а се чува само някакво реле да прещтраква откъм компресора на климатика Сега накъде? Някакви идеиBravo HGT 2001
Коментар
-
Значи проблемът не е бил само там. Погледни останалите елементи от системата - релетата, ама хубаво виж буксите им, на едно ЖТД беше прекъснал кабел отдолу в буксата, и едвам го намерихме къде е ....И да добавя - мерил си на грешно реле - свързал си 30 и 87 правилно, но в грешната букса - тази на релето за климатика (на картинката се пада елемент номер 124 - горе в дясно). Виж на другите релета, там няма ли още релета в тази кутийка ?129 - 50А бушон154 - Вентилатор170 - резистора123А - реле бърза скорост122 - реле бавна скорост. 279 - комбиниран температурен датчик на термостата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар