Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Потене на стъклата на Coupe 1.8 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Потене на стъклата на Coupe 1.8 16V

    Здравейте,И при мен се появи този тривиален проблем. Мъчих да го преборя сам около месец, но не успявам затова реших да пиша най-накрая тук. Стъклата ми се потят адски много, направо капчици почват да се стичат, кората на багажника ми хвана плесен, плафона ми се наля с вода и почна да свети слабо независимо в какво положение са вратите и ключа за включване/изключване. Ето какво съм направил до момента, но резултат никакъв: 1. Преди около месец си смених поленовия филтър. Стария беше на около 8-9 месеца употреба и към 9-10 000 км. Новия филтър го купих за 12 лв от един магазин на Симеон, в който продава един слаб с една опашка(май магазина на опашката му казват). Иначе до момента винаги един приятел в сервиз ме снабдяваше с поленови филтри за по 38-40 лв, които бяха опаковани в едни картонени кутии, а този новия беше само в един найлон затова не знам колко е качествен. Даже почвам да се съмнявам дали не е боклук. Стария филтър беше заплескан със всякакви мизерии но беше сух. Новия го сложих със стрелките надолу да сочат към купето. 2. Като отворя капака на двигателя всичко съм почистил около кората на поленовия филтър, около пантите на самия капак там където се захващат амортисьорите тъй като имаше доста листа и мизерия. 3. Клапата за вътрешна вентилация според мен работи. Тъй като звука на моторчето е различен когато е натиснато копчето да свети и когато не. 4. Не мисля че ми тече радиаторчето на парното, тъй като в купено не се усеща странна миризма а и нивото на антифриза не ми е мръднало от може би година. Седи си между минимума и максимума при студен двигател и на максимум при топъл. 5. Возя си нон-стоп кухнеско руло с хартия и преди всяко качване/слизане ако има влага(влага е меко казано направо вода тече) по стъклата ги избърсвам най-обстойно до сухо. Като веднага след това мократа хартия я изхвърлям не я оставям никога в купето, за да не се изпари обратно влагата от нея. 6. На 3-4 ден след смяната на поленовия филтър като забелязах че кората на багажника е хванала плесен и е мокра. Я свалих, с четката вкъщи я изчистих най-обстойно след което я подсуших. По капаха на багажника при свалянето на кората имаше направо капки вода и тях с кухненска хартия ги подсуших. Два дни докато се сушеше кората вкъщи карах без нея и преди да я сложа отново имаше капки но по-малко подсуших ги и тях и я сложих. От тази процедура до момента са минали около две седмици, кората още не е плесенясала но в багажника определено има влака, просто като го отвори човек и се усеща. А и преди 10-тина дни сложих в багажника един чисто нов лъскав ключ за гуми и вече е почнал да хваща ръжда. 7. Видях че няма никаква оправия с тази влага и си взех влагоуловителя от вкъщи като съм го сложил на пода зад шофьорската седалка. Вече седмица карам с него и всяка сутрин в резервоарчето има по 2-3mm вода, която изхвърлям, но оправия никаква. 8. Преди 2-3 дни си взех от едно ОМВ един сонакс против изпотяване на стъклата. Преди да напръскам всички стъкла с изключение на предното, предварително ги минах със кухненската хартия за да съм сигурен че са 100% сухи. Напръсках ги едно по едно като ги забърсах след пръскането както пишеше. Качвам се аз и приятелката ми след няма и 5 мин нищо не мога да видя на нито едно стъкло, въпреки че не валеше нищо и деня беше хубав. Взех да се чудя какво да правя ударих му "Max Def" след 2-3 мин всички стъкла се изчистиха, но вътре невероятна жега. И въздуха стана един тежък все едно съм в сауна. Върнах копчето на да духа само в стъклата, като вентилатора си беше на Auto(нон-стоп си карам така) и температурата на 26 градуса. За няма и минута пак нищо не се вижда. Пак включих Max Def-а отново се изчистиха. Връщам го това само в стъклата но свалих температурата на 22 градуса, почнаха леко да се потят. Казах си пак ще се запотят и натиснах и копчето на климатика при което се оправиха ама ми духа студ и ми става студено, но въпреки всичко си карам и след 10-тина мин. Отново си се изпотиха стъклата и няма Max Def, няма градуси, няма включен/изключен климатик нищо не помага. Спирам избърсах ги и си продължих като пердаша по цариградско посока центъра. Спирам на Орлов Мост и все едно пелена падна всички стъкла, включително и предното се изпотиха ама нищо не се вижда, пробвах Max Def, Пуснат климатик на Lo градуси нищо. едва пресякох кръстовището и спрях на аварийни да бърша. 9. Тука от сутринта изчетох де що има тема за изпотяване на стъклата и виждам, че само някакви вентилационни отвори отзад не съм проверил. Някой може ли да ми каже къде се намират да ги проверя и тях, че просто не се издържа. 10. В колата не се пуши и никога не се е пушело. Това ми е 3-та зима както я карам през предните 2 никога не съм имал проблем с изпотяване на стъклата и никога не бях пускал MaxDef винаги си карах с температура на 24-26 градуса и поток на въздуха насочен в стъклото и краката ми и нищо никога не се е потило.Предварително благодаря. Дано някой си направи труда да ми прочете глупостите.Весели празници на всички!Грешен раздел->ПреместенаМодераторски екип на fiat-bg.org

    #2
    Re: Потене на стъклата на Coupe 1.8 16V

    Abadon написа:
    3. Клапата за вътрешна вентилация според мен работи. Тъй като звука на моторчето е различен когато е натиснато копчето да свети и когато не.
    Ако беше започнал с това, щеше да спестиш доста писане.

    Коментар


      #3
      Re: Потене на стъклата на Coupe 1.8 16V

      ogi28b написа:
      Abadon написа:
      3. Клапата за вътрешна вентилация според мен работи. Тъй като звука на моторчето е различен когато е натиснато копчето да свети и когато не.
      Ако беше започнал с това, щеше да спестиш доста писане.
      Смисъл?

      Коментар


        #4
        Не е важно дали според теб работи, а дали наистина работи.

        Коментар


          #5
          кола

          а губи ли се антифриз и отдушниците отздат дали са добре и дали клапата наистина затваря и ли само моторчето работи
          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

          Коментар


            #6
            Re: кола

            kluchar написа:
            а губи ли се антифриз и отдушниците отзад дали са добре и дали клапата наистина затваря и ли само моторчето работи
            За антифриз не губи, бях го написал в т.4, но понеже ми е дълъг поста явно си го изпуснал. Къде отзад се намират тези отдушници да ги проверя? Клапата пак ли се вижда под филтъра дали отваря и затваря?

            Коментар


              #7
              Клапата би трябвало да е под филтъра. Не знам дали написаното в тази тема(6-7 пост), важи и за купетата (някой колега ще каже), да пуснеш една диагностика.
              00' Bravo 105 JTD

              Коментар


                #8
                Благодаря супер тема! А отдушниците къде са, тъй като искам първо тях да ги проверя? Защото не ми се разправя да свалям филтъра, тъй като при купето трябва да се свалят чистачките и цялата кора пред предното стъкло и си е разправия. Вече ако те са наред ще се наложи да я свалям, но засега гледам да го избегна.

                Коментар


                  #9
                  Както Оги ти каза, убеди се че клапата ти работи т.е. стои отворена./според мен не независимо че чуваш моторчето/.И отдушниците .Просто нямаш циркулацията-предна клапа-купе-отдушници.
                  BRAVA TD100 ELX `98

                  Коментар


                    #10
                    Отдушника се намира на пластмасовата черна кора в багажника между стоповете отдясно/оребрена е като решетка/ .Това че се променя шума от вентилатора не означва че клапата затваря , по скоро климатроника намалява програмно оборотите на вентилатора .Виж да не си ударил някъде някоя тапа на купето отдолу и сега да мокри направо изолацията отдолу.

                    Коментар


                      #11
                      Това че ти работи макар и с различен звук моторчето на клапата въобще не е гаранция че тя отваря/затваря.И при мен беше така но се оказа изронен червяк на моторчето т.е. не работеща циркулация на въздуха и съответно запотяване на стъклата, изключих захранването на моторчето и оставих клапата постоянно отворена, не е най-удачното решение но сега и с трима човека и в дъждовно време стъклата си остават сухи .
                      Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                      Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                      Коментар

                      Working...
                      X