Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем .. нямам парно !!!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем .. нямам парно !!!!!

    Здравейте колеги,карам мареа 1.6, 16V 99г.Смених термостата преди няколко месеца, нямам проблеми с температурата, но имам проблем с парното Колата загрява, пуска газовата (~50 градуса) парното духа студено,Загрява на 2-рата чертичка ... лек топъл бриз...Загрява до средната чертичка и почва от време на време да се пуска и перката ... пак духа леко топло ...След 10 - 15 - 20 ми работа на двигателя на средната чертичка вече духа топло .. а наистина горещо маи не духа изобщо Сигурен съм че миналата година не беше така.Дайте идея къде е проблема....обезвъздушавах, даже и пробката на маркуча на парното отвих .. вода има .. парно няма ...Да не би да съм за смяна на радиатор на парното ? или е някоя друга дреболия ??

    #2
    Може да е от запушено радиаторче, но може и да е от една клапа, дето си еб@ла майката. С автоматичен климатик ли си или с обикновен?
    Alfa 159 SW 2.4 Ti
    Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
    "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

    Коментар


      #3
      с автоматичен климатик.същата като твоята .. 1.6, 16V ELX 99’ коя е тая клапа ... къде е ...

      Коментар


        #4
        При нашите автомобили температурата на въздуха от духалките се получава като се смесва топъл въздух от радиатора и студен въздух отвън. Понякога се случва клапата, която разпределя въздуха да запецне или да не може да достигне крайно положение. Тогава е възможно да вкарва повече студен въздух отвън, НО дори да е така, когато колата загрее би трябвало да духа доволно топло. Раздвижи регулатора на темературата в крайни положения няколко пъти. Би трябвало разликата в температурата от LO до HI да е огромна. Ако, независимо от положението на регулатора, температурата на духалките е еднаква, то виновна е клапата.Каза, че си обезвъздушил системата. Сигурен ли си, че си го направил както трябва? При работеща кола развиваш пробката на оня кривия маркуч, който влиза в купето. Трябва хубаво да си тече вода/антифриз от там.Последният вариант е да ти е затлачено радиаторчето. Смяната му не е от най-лесните, но май на нашите коли операцията се извършва през жабката, без да се налага да се сваля цялото табло. Ако има и други колеги нека помагат!Тук има достатъчно за четене:http://download.fiat-bg.org/Books/Br..._Manual/Ето това е клапата.
        Прикачени файлове
        Alfa 159 SW 2.4 Ti
        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

        Коментар


          #5
          Да предположиме че е клапата ...Трудно ли е отварянето и разголбяването ?може ли тя да се работи частично ?В ръководството за фиат не намирам нищо по въпроса как се сваля таблото .. ако ще се сменя нещо де ...Дали има и аз не го намирам или не е описано?

          Коментар


            #6
            Не разбрах с газова ли си?Ако е така виж как са ти свързари охлаждането на изпарителя,май оттам ще да е.

            Коментар


              #7
              с газова съм да.изпарителя е вързан след моторчето за празен ход и от него в казанчето.с изпарителя всичко изглежда ОК понеже виждам как циркулира водата. и е се засилва когато я форсирам.

              Коментар


                #8
                аз също съм с газова и нямам добро парно. Сутрин докато отида на работа - 10км градско изобщо не се пуска
                Fiat Tipo 1,6i.e.
                Fiat Marea Weekend 1,6 ELX 16V

                Коментар


                  #9
                  willow75bg написа:
                  Не разбрах с газова ли си?Ако е така виж как са ти свързари охлаждането на изпарителя,май оттам ще да е.
                  Ако изпарителя в свързан ПРЕДИ парното може и от там да е, но тогава би трябвало на бензин да си загрява нормално...
                  Alfa 159 SW 2.4 Ti
                  Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                  "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                  Коментар


                    #10
                    Май сам си отговори на въпроса,отиди при друг майстор да погледне как е свързано охлаждането.Аз НЕ съм специалист,просто така ми изглеждаше проблема.

                    Коментар


                      #11
                      gamma написа:
                      willow75bg написа:
                      Не разбрах с газова ли си?Ако е така виж как са ти свързари охлаждането на изпарителя,май оттам ще да е.
                      Ако изпарителя в свързан ПРЕДИ парното може и от там да е, но тогава би трябвало на бензин да си загрява нормално...
                      Изпарителя е вързан след парното.реално е свързан между моторчето за празен ход и казанчето за водата на охладителната система.По тръбите тече топла вода .. сигурен сум понеже съм пипал изпарителя.Все повече си мисля че проблема е в самия радиатор

                      Коментар


                        #12
                        hackman написа:
                        Да предположиме че е клапата ...Трудно ли е отварянето и разголбяването ?може ли тя да се работи частично ?В ръководството за фиат не намирам нищо по въпроса как се сваля таблото .. ако ще се сменя нещо де ...Дали има и аз не го намирам или не е описано?
                        Клапата се проверява лесно - над педалите и в ляво от централнатa конзола е модула, който я управлява(над червената стрелка). Самият той бързо се сваля. След което клапата е достъпна за "ръчна" манипулация. При напълно загрял авомобил, просто я врътваш в двете посоки на макс и парно на макс и проверяваш въздуха. Важно! Преди демонтаж и монтаж на управляващия модул е добре двигателя да е напълно студен, а врътката с градусите да е на "LO".
                        Прикачени файлове
                        Fiat Marea 1.8i 16V
                        Fiat Tipo 1.4i 8V
                        Fiat Punto 1.6i 8V
                        www.italauto-bg.net/forum/

                        Коментар


                          #13
                          Мерси за снимката Предполагам че за да стигна до клапата трябва да сваля таблото ???или поне така изглежда на снимката

                          Коментар


                            #14
                            hackman написа:
                            Мерси за снимката Предполагам че за да стигна до клапата трябва да сваля таблото ???или поне така изглежда на снимката
                            Не. Таблото не ти пречи изобщо. Само малко гъзене трябва, няма начин Вземи си и фенерче, ще ти помогне.На снимката таблото наистина е свалено, но по друг проблем. Аз моята клапа я проверих без да махам нищо друго, освен модула и.
                            Fiat Marea 1.8i 16V
                            Fiat Tipo 1.4i 8V
                            Fiat Punto 1.6i 8V
                            www.italauto-bg.net/forum/

                            Коментар


                              #15
                              Ясно нагъзвам се .. махам молула .. тествам на ръка.мерсидано да е това всъщност ако е това ... ще си е*е м***та да се оправи.

                              Коментар

                              Working...
                              X