Здравейте колеги,днес забелязах нещо,което ме притеснява.На студен двигател антифриза ми стои малко над минимума,като загрее се качва малко над максимума и така си я карам вече почти 4 години,колата е Fiat Bravo 1.9TD100 .Но днес навъртях около 70км.(не наведнъж разбира се)и отворих капака антифриза беше доста над това което съм свикнал да виждам,парното си работи перфектно,колата си пали и работи нормално.Моля за коментри от какво мойе да е?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Покачване на антифриза?Решено след смяна.
Collapse
X
-
specialista написа:Потърси KombitoTDI на лични той е от твоя град.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
и аз имам същиq проблем при студен двигател нивото на антифриза е малко над минимума , а когато загрее отива малко над максимума... проблеми с колата нqмам сменqх скоро водниq радиатор... пробвах да налеq до максимума но след нqколко дена полужението беше старото :S иначе теч не виждам а и промqна в маслото нqмам... чудни аномалии п.с. има ли нещо което при по високо налqгане в охлаждащата система да служи като разтоварващ клапан и да изхвърлq част от течността с цел намалqване на налqгането??Fiat Brava TD100
Коментар
-
Тук малко не съм съгласен - при напълкно студен двигател, и колата на равно - налива се да максималното, както антифриз, така и хидравлично и спирачно масло, след което чрез капачката нивото на антифриза се саморегулира при нужда. Не е и другото е грешно, но според мануалите се налива до максимума, и се долива, ако стигне до минимума.
Коментар
-
ogi28b написа:Тук малко не съм съгласен - при напълкно студен двигател, и колата на равно - налива се да максималното, както антифриз, така и хидравлично и спирачно масло, след което чрез капачката нивото на антифриза се саморегулира при нужда. Не е и другото е грешно, но според мануалите се налива до максимума, и се долива, ако стигне до минимума.
Коментар
-
Бъдете сигурни, че това което е в повече ще излезе през капачката ако достигне до нея. Налива си се до макс. и както каза колегата @Оги нивото само ще се изравни.Обаче аз досега съм забелязвал, че разликата между студено и топло не е от мин. до макс. ами много по малко. Но разширението може да зависи и от размера на съда, ако се е напълнил с боклук и обема е станал по малък ще почне да лъже и по деленията. Повечето съдове са разделени на килийки и съм виждал такива които са били пълни до горе с тиня.
Коментар
-
chaveto написа:Бъдете сигурни, че това което е в повече ще излезе през капачката ако достигне до нея. Налива си се до макс. и както каза колегата @Оги нивото само ще се изравни.Обаче аз досега съм забелязвал, че разликата между студено и топло не е от мин. до макс. ами много по малко. Но разширението може да зависи и от размера на съда, ако се е напълнил с боклук и обема е станал по малък ще почне да лъже и по деленията. Повечето съдове са разделени на килийки и съм виждал такива които са били пълни до горе с тиня.
Коментар
-
Колега това е разширителен съд, неговата функция е да има къде да се разширява охладителната течност без да излиза от системата. Дори и да е по нагоре нивото налягането пак е същото. За по високото ниво не е толкова проблем ако не излиза от съда течността, но за по ниското е проблем защото ще влезе въздух в системата. Сега зимата съвсем случайно съм виждал как през капачката излиза пара като от парен локомотив за 2-3 секунди когато се е вдигнало налягането. Като цяло идеята е както казах да има къде да се разширява течността от системата и да се самообезвъздушава ако е с вход и изход съда. Като цяло ако двигателя на колегата не е влезнал в критична температура аз не мога да си обясня от какво се е покачило толкова нивото, освен ако не надува от някъде в системата. Иначе ако започне да загрява в повече започва да се отделят мехурчета в течността и докато излязат в разширителя се покачва нивото......... затова и когато прегрее изхвърля течността от системата.
Коментар
-
Tornado написа:specialista написа:Потърси KombitoTDI на лични той е от твоя град.
Коментар
-
chaveto написа:Колега това е разширителен съд, неговата функция е да има къде да се разширява охладителната течност без да излиза от системата. Дори и да е по нагоре нивото налягането пак е същото. За по високото ниво не е толкова проблем ако не излиза от съда течността, но за по ниското е проблем защото ще влезе въздух в системата. Сега зимата съвсем случайно съм виждал как през капачката излиза пара като от парен локомотив за 2-3 секунди когато се е вдигнало налягането. Като цяло идеята е както казах да има къде да се разширява течността от системата и да се самообезвъздушава ако е с вход и изход съда. Като цяло ако двигателя на колегата не е влезнал в критична температура аз не мога да си обясня от какво се е покачило толкова нивото, освен ако не надува от някъде в системата. Иначе ако започне да загрява в повече започва да се отделят мехурчета в течността и докато излязат в разширителя се покачва нивото......... затова и когато прегрее изхвърля течността от системата.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар