Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна термостат браво ХГТ ОПИСАНИЕ + СНИМКИ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна термостат браво ХГТ ОПИСАНИЕ + СНИМКИ

    Здравейте колеги днеска правих интервенцията и помислих и за вас, на който им предстой. Нужните инструменти Глухо 10-8, Голяма и малка плоска и някаква си кръстата,гидориа с камък 13 задължително, гаечен ключ 19, клещи.Първо се маха въздохупровода (3 болта 10-тки падат с глухото) аз си свалих и въздушния филтър за по лесно . След което се сваля капака, който е над бубината намира се от ляво на акумолатора при мен не се свали в следствие на което си изкарах нервите и го начупих малко накрая измъкнах насила болтовете от "разширителния съд" някой ако може да каже за какво е той да обясни нещо като съдче минава през въздухопровода държи се на 2 болта 10-тки с глухото падат лесно едната долу в ляво а другата се сваля след демонтиране на акомулатора и се намира озад отдясно .Махате акумолатора както казах след това идва ред на стойката на акумолатора държи се на 4 болта 13-ки с камъка от комплекта първо се развива от долната страна през самата стока има дупка и отдолу се държи един винт първо той се сваля трудно достъпен е за хора с по големи ръце незнам как ще стане развиването аз използвах удължител, който вкарах от към изп. колектори, другият е малко по надолу той е лесен останалите 2 се намират горе до плюсовата клема *има една еврейска звезда не я сваляйте тя е за държача на акомулатора само си губите времето, отваряте всички щипки който държат кабелите и тази която държи жилото на газта заради кутийката с релетата (която остава на стойката не се демонтира не е нужно просто ) не се изважда от коша просто я вдигнете в удобно положение за да си откриете място да работите "разширителното съдче" аз го вдигнах нагоре понеже не бях предвидил скоба за него както всички скоби почти в нашите фияти са еднократни. Така вече имаме поле за действие започваме с маркучите препоръчвам ви да земете парче около 10-15 см. маркуч и няколко различни съда за да източите антифриза аз не предвидих такъв маркуч и резултата беше 1-1,5 литър загуба на течност, махате един по един маркучите като скобите са крайно неприятни за махане свалят се посредством права отверка която се вкарва все едно в глава на винт и се прави половин 1 оборот и би трябвало да се откопчее в повечето слувай, но уви махат се един по един маркучите и се изсипва течноста като може с парчето маркуч което препоръчах да пренасочвате течноста където ви е удобно иначе се стича по двигателя и върху ск. кутия. след като откачите всички маркучи или почти всички понеже аз неможах да сваля 1-2 заради скобите и се принудих принудително да развия термостата развива се с камък 13 държи се на два болта преди да почнете да сменяте обаче задължително си набавете съответните скоби като немога в момента да си спомня размерите на мойте, но спряно термостата, който ще поставяте можете лесно да ги изберете.Отплеснах се датчика за температурата и той се сваля с гаечения ключ 19 и вече сме готови за смяната аз си взех термостат уж vernet а се оказа berh както и да е там е на късмет малко работата преди да поставите новия проверявате дали не е останало уплатнението от стария ако е го махате след това пристъпвате към монтаж по обратния ред ttp://img18.imageshack.us/i/07112009003.jpg/][/URL] като си намествате предварително скобите за да ви е удобно да ги затегнете като внимавате с двата вътрешни маркуча понеже главите на скобите може да пречат първо се навива и датчика като навитвате самия термостат за да не осучете кабелите. След поставянето на всички маркучи и термостата връщате всичко по мястото му аз като по чудо накрая нямах останали ботове, който не съм им намерил място.Тъй като аз не източвах цялата система после просто долях и обезвъздуших през горните пробки на радиатора до колко е правилно незнам нямах времето.Ако ще източвате цялата система се отива пробката отдолу на радиатора и се отвива капачката на разширителния съд.Като наливате новата течност имате 4 пробки 2 на радиатора ако нямате клима е само една една на блока на двигателя която се развива с шестограм и последната е зад двигателя на маркуча, който отива към радиаторчето за парното развивате всички пробки и почвате да наливате като кадето се покаже затваряте, наливате до макс.След което затваряте капачкате палите докато се вкл. перката като може да пипате маркуча дали ще ви отвори новия термостат след което гасите след няколко часа като поизтине проверявате антифриза ако е нужно доливате.Това от мен поздрави. Благодаря и на колегата metall11 обяснението за обезвъздушаването тотално го копирах от него като й той ми даде насоки аз как да започна.Успех и на вас надявам се темата да помогне на някой!
    Fiat punto 1,1
    Fiat bravo 1,6 16v
    Fiat bravo 2,0 20v
    Honda civic 1,5
    BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...

    #2
    Искам само да допълня нещо- ако винтовете, с които е закрепен стария термостат, не искат да се отвият, не ги напъвайте, а с дорник и подходящ чук ги "пречукайте" малко по главите. Желязото е алуминият имат склонността почти да се заварят едно за друго за няколко години, и, или главата на винта става кръгла, или излиза с част от резбата.

    Коментар

    Working...
    X