Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна воден радиатор - Браво 1.6

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна воден радиатор - Браво 1.6

    Понеже не намерих тема, която ми върши работа пускам нова. Лятото ми казаха, че радиатора ми сълзи, сложих добавка, но сега вече шурти като хидрант. Та решил съм да си купя нов радиатор и да си го сменя сам, пък к’вото ще да става(понеже не ми се дават пари по разни кожодери - а пък и да знам занапред). Та може ли някакви препоръки какво трябва да направя преди и след смяната. Как да тествам дали всичко съм направил като хората без да има последици. Някакви съвети за да си спестя евентуални главоболия? Благодаря предварително.
    Браво 1.6 16v 1996
    Рено Лагуна 2 1.9 dCI.

    #2
    Отваряш капачката на разширителния съд и махаш скобите на маркучите. Първо махаш долния маркуч за да източиш антифриза. Може и да махнеш пробката на блока защото така или иначе ще източиш половината антифриз, ако е стар го подмени направо с нов! Разкчаш буксата на датчика, там перки работи квото има. Незнам дали на бравото може да излезе отзад, може и да се наложи да махнеш предната броня! Сигурно и заборник имаш който ще пречи да се извади отзад. От стария радиатор трябва да си вземеш датчика за перката! Този от който си свалил буксата! След ка сложиш новия радиатор по обратния ред и закачиш буксата и маркучите има би трябвало да има пробка на радиатора, която се отвива и се налива антифриз докато не започне да тече от пробката! Това се прави с цел обезвъздушаване! Това са нещата за които се сещам на първо време!Действай защото зимата чука на вратата! Успех!!
    ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
    // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

    Коментар


      #3
      свалят въздухосборника отгоре, развиваш 3те болта, които държат перката з арадиотра, откачаш й буксата и изваждаш цялата тази просотия. след това имаш няколко гадни болтчета, неудобни, отгоре отдолу отстрани се вреш и ги развиваш. ако нямаш малка тресчотка 1/4 и камъчета от рода на 5-6-7-8 трудно ще стане. махаш и скобите от големите маркучи, никви пробки не развивай по блока, че в такъв филм може да се вкараш, дето ще си проклинаш дните. не се маха никаква броня. сваляш стария, преместваш на новия датчика и резистора за първата степен и по обратния ред и тва е. внимавай какъв радитор вземаш, чче има модели..... така и така си разглобил промии този на климатика ако имаш де, с един маркуч. и после слагай масата
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        pakumba написа:
        преместваш на новия датчика и резистора за първата степен и по обратния ред и тва е. внимавай какъв радитор вземаш, чче има модели..... така и така си разглобил промии този на климатика ако имаш де, с един маркуч. и после слагай масата
        Немам клима и нямам първа степен на перката (карах колата да видят защо стрелката на темп. отива толкова нагоре - мислех, че не ми работи 1-вата, то се оказа че имам само 1 степен )- предполагам остава само датчика за преместване на новия? А препоръки за марка радиатор?
        Браво 1.6 16v 1996
        Рено Лагуна 2 1.9 dCI.

        Коментар


          #5
          еми то затва нямаш 1 степен, юото нямаш клима. ще имаш много повече място да бърникаш и в този случай дори и болтчетата няма д ате мъчат предполагам, защото мен ме мъчиха тези, дето се захващат двата радиатора заедно, просто дефаултно предположих, че имаш клима. само датчика трябва да изместиш, като внимавай с уплътнението му. аз си взех най-евтиния радитор ава май беше, мина 1 год и проблеми нямам засега никакви
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            Оригинален радиатор 2 ръка според мен е 10 пъти по-добре от чисто нов ! Отделно и по-евтината цена.Погледни и постовете от тук надолу,може нещо да бъде полезно :http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=467240#467240

            Коментар


              #7
              ogi28b написа:
              Оригинален радиатор 2 ръка според мен е 10 пъти по-добре от чисто нов ! Отделно и по-евтината цена.Погледни и постовете от тук надолу,може нещо да бъде полезно :http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=467240#467240
              не е така при нашите радиатори, защото са много глупави и използват за уплътняване гумички- там, където влиза тръбичката в общия обем е гумичка, която се нацепва с времето, направо си стават пролуки... другите радиатори са отляти нацяло и единствения начин да протекат е да изгният, а при нашите не е така.
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Не разбирам за кое точно, но вие сте виждали радиатора, и му знаете слабите места, аз съм виждла само от жтд 105/тд100 и мислех че всички са еднотипни.

                Коментар


                  #9
                  ами предполагам, че са идентични- става дума за тръбичките на самия радитор, които тръбички във всеки си край имат по една гумичка- така "влизат" в обема на радиатора отстрани. точно там е мястото, откъдето протичат нашите. не съм виждал друга марка коли да са измислили такова решение /което не значи, че няма/- при всички останали тръбичката в двата си края просто е излята като едно цяло с общия обем на радитора и там не протича. а при нас с тези гумички- изпичат се, нацепват се и няма как да не протече. прави ми впечатление, че на около 10 год /става дума за оригиналния/ се сменят радиаторите- и на парното и водния. този на парното е същото решение...
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря за съветите Само да питам - как мога да източа целия антфриз?
                    Браво 1.6 16v 1996
                    Рено Лагуна 2 1.9 dCI.

                    Коментар


                      #11
                      Нещо ми се закучи работата - първо са ми продали радиатора за климатик май, нямам идея, но не е за моята кола. Както и да е ще го сменя. Обаче сега не мога да разбера - разширителното тяло ( не знам дали така се казвам, ама става въпрос за това където се слага антифириза) се намира точно отдясно на радиатора (като застанеш с лице към двигателя). Сега не мога да разбера - това нещо може ли да се свали и да се се сложи на новия или новия радиатор трябва да си върви с това тяло? Гледах в мануала на за Фиат Брава/Браво, но там като гледам казанчето за антифриза е на съвсем различно място и не ми върши работа.
                      Браво 1.6 16v 1996
                      Рено Лагуна 2 1.9 dCI.

                      Коментар


                        #12
                        Добре защо дори и в епер казанчето за антифриза е на друго място? Нарисуван е там къде на мен ми е казанчето за течността за чистачките. Това Браво да не е уникално? Yellow_Flash_Colorz_PDT_22 Yellow_Flash_Colorz_PDT_22. Справкaта съм я правил по VIN.Edit: Май рабрах за какво иде реч. Мисля, че това е схемата на тия къде са с климатици. Сега погледнах на едно друго място (bg-avtoradiatori.com) и снимката си е с казанче от дясно за всички модели без клима.
                        Браво 1.6 16v 1996
                        Рено Лагуна 2 1.9 dCI.

                        Коментар


                          #13
                          Точно!Тези с климатик имат отделен разшерителен съд ,който е изнесен вляво.Тези без климатик са 2 в 1 (радиатор и разшерителен съв в едно тяло).
                          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                          Коментар


                            #14
                            dudulia написа:
                            Точно!Тези с климатик имат отделен разшерителен съд ,който е изнесен вляво.Тези без климатик са 2 в 1 (радиатор и разшерителен съв в едно тяло).
                            Да и струват по 200 и кусур лева....
                            Браво 1.6 16v 1996
                            Рено Лагуна 2 1.9 dCI.

                            Коментар


                              #15
                              Не знам колко струват.Не съм го сменял.Вземи си втора употреба оригинален.
                              Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                              Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                              Коментар

                              Working...
                              X