Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Премахване на котлен камък

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    dimmX написа:
    Я опитай с вече смъкнатия котлен камък следното.В една чаша сложи парченца от него , сложи една щипка хлебна сода(сода бикарбонат) и налей малко оцет!Ще започне да кипи,изчакай някоя друга минута и виж какво е станало.Обърни внимание дали котления камък сее раздробил!Така съм почиствал котлен камък в кафе машина(стара но вярна)
    Излишно е да смесваш содата с оцет з/о:Сода бикарбонат или още хлебна сода е химично съединение с формула NaHCO3 което се използва за набухвател. При смесването му с оцетна (етанова) киселина се получава шуптене и става следната химична реакция:NaHCO3 + CH3COOH → CH3COONa + CO2↑ + H2OПолучават се натриев ацетат, въглероден диоксид и вода.Взето от http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%...BD%D0%B0%D1%82 .Можеш да прочетеш и това: http://bg.wikipedia.org/w/index.php?...BC%D1%8A%D0%BA
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #17
      Той радиатора вече става само за кофата, толкова много е запушен, че просто е невъзможно да се опуши. Като се има впредвид, че не е с кръгла тръба ами е сплескана и на всичкото отгоре е не повече от 2мм. С една стоманена лента се опитах да прокарам тръбите но резултата е нулев и дв еот тях се пробиха и отлетя в кофата, сега си търся нов. Чистил съм доста радиатори но такова чудо за първи път виждам.

      Коментар


        #18
        chaveto написа:
        Той радиатора вече става само за кофата, толкова много е запушен, че просто е невъзможно да се опуши. Като се има впредвид, че не е с кръгла тръба ами е сплескана и на всичкото отгоре е не повече от 2мм. С една стоманена лента се опитах да прокарам тръбите но резултата е нулев и дв еот тях се пробиха и отлетя в кофата, сега си търся нов. Чистил съм доста радиатори но такова чудо за първи път виждам.
        Разглоби го, че да му видим устройството вътре.

        Коментар


          #19
          Ще направя няколко снимки, но няма какво да му се гледа. Сплескани тръбички около 2мм 25бр. изцяло алуминиев и отварянето е с флекса.

          Коментар


            #20
            в къщи мия котления камък с червен БРЕФ (навсякъде където се събира - мивка, тоалетна, батериите...). Разтваря всичко. Само незнам колко трябва да сипеш, за да напълниш радиатора, малко скъпичко ще ти излезне, но аз бих опитал.
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #21
              колега сигурен ли си че трябва да махнеш цялото табло за да го смениш?
              Мареа 1,6 16V

              Коментар


                #22
                jordanfena написа:
                колега сигурен ли си че трябва да махнеш цялото табло за да го смениш?
                Тук съм описал горе долу как става.Радиатора е свален и си чакам новият :D За да се свали радиатора си е мъка и човек трябва да има няколко свободни часа и търпение. Сваля се жабката и кората под нея, след това тунела +всички въздуховоди които са под него, преминаваме към пепелник, управление климатроник, бутон аварийни, духалки на таблото, кора под волана. Като свалим тези неща можем да пристъпим към махането на часта от таблото на която са разположени по горните неща, развиваме и сваляме Има една пластмаса на която излизат отворите за въздуховодите под седалките, маха се тя и се развиват винтовете на капака който е под самия радиатор. С три болта се развива някаква планка от тръба която държи таблото и пречи да излезе самият радиатор и още една пластмаса която също затапва радиатора от към тръбите. След като сме свалили всичките тези неща и сме разхлабили някоя друга пластамаса откачаме тръбите на радиатора и вече може да се пристъпи към неговото вадене. Ваденето става настрани и надолу, с едната ръка вадим радиатора а с другата натискаме леко пластмасата която е под него за да се поотвори и да излезе по диагонал. На мен ми отне около 2ч като обмислях варианти как да го изкарам без да разглобявам, но накрая се оказа, че трябва да се махне всичко за да излезе. Другата седмица трябва да дойде новият радиатор и се надявам парното да е супер. Старият радиатор има 25бр тръбички от които само 2бр бяха отпушени и парното беше прилично при 0*С смяната се наложи единствено заради това, че под 1300об/м няма топло, това значи, че в София щях да си студувам а и не се знаеше като станат отрицателни температурите дали все още щеше да продължава да духа прилично и в обороти. Радиатора си го поръчах от една фирма за 120лв и доставка една седмица, радиатора е италиански. На други места ми обявяваха цени от 200лв нагоре за някакви испански и т.н.

                Коментар


                  #23
                  колеги,отварял съм радиатор за парно от рено.в тръбичките имаше едни серпантини които служат според мен да задържат охл.течност което пък подобрява топлообмена.за хубаво парно според мен трябва оригинален радиатор.отварял съм и турски такива серпентини нямаше и топлината в купето не бе перфектна(но все пак за парите си вършеше работа)

                  Коментар

                  Working...
                  X