Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Премахване на котлен камък

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Премахване на котлен камък

    Колеги понеже нямам хубаво парно реших да опитам да го почистя без да го свалям. Откачих маркучите от радиатора и закачих една помпа сипах Мускол за отпушване на канали и ефекта беше добър, свали отлагания от радиатора, но не ги разложи. В момента радиатора е по зле защото се запуши още повече от котленият камък. Сложих маркуча от чешмата директно на радиатора и пуснах водата до край и започна да изкарва на люспи котлен камък :D Малко се по отпуши но все още е по зле от преди. Кажете някакъв препарат с който да разложа котленият камък. Опитвах с тубофло, сода каустик, мр.мускол, в момента съм накиснал от люспите които излизаха от радиатора с цилит и в една друга капачка с оцет, но засега нито едно от двете не действа. В бачкането съм пробвал върху една машина с мр.мускол за котлен камък и наистина го разтваряше но само една част от натрупаният и не знам дали има смисъл да купувам и от него да пробвам. Кажете нещо което да действа на 100% и да щади радиатора и всичко друго само не и гадният камък Това е една част от това което излезе.

    #2
    порови в рено форума, знам, че рено имат проблем с това радиторче и 100% са намерили решение- всяка 2 тема е как да се отпуши това радиторче. само да не стане след третиране да текне самото то
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Знам за болките на рено, все пак и аз имам и там проблема го реших с нов радиатор, но радиатора се сменя за 10мин. тук трябва да разглобя цялото табло + още куп неща. Там като цяло запушването е от тиня, тук проблема е котлен камък. Сигурен съм, че е от камъка защото преди да сипя мускола имаше някакъв дебит с помпата, след сипването радиатора се запуши и започна да излиза на люспи камъка.

      Коментар


        #4
        Купуваш си лимонена киселина на прах. Разтваряш я с дейонизирана вода до консистенция, която прецениш че ще ти свърши работа.Преди два месеца имахме проблем с отлагане на варовък в/у детайли и с 1% разтвор ги изчистихме. Утре мога да ти кажа от къде сме купили киселината ако те интересува.
        Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

        Коментар


          #5
          Здравей, нов съм във този форум преди имах Рено и проблема ми е познат прекрасно. Та по проблема ти купи си някакъв препарат със съдържание на солна киселина (НСl), кислол върши работа може да пробваш да го разредиш с вода защото е доста агресивен към метала и може да ти пробие радиаторчето. Разреди кислол с вода в съотношение 1:1 и го остави за не повече от 3-5мин. след това преценявай, но ако налееш само кислол не го дръж повече от 1-2мин.Като приключиш с киселината задължително изплакни с мнооооого вода и налеи белина или някакъв друг препарат съдържащ основа. Като налееш основата ще се запени остави го около 1мин и пак изплакни с мноооого вода.Работи само с гумени ръкавици и предпазни очила!!! Също така имаи предвид, че вероятноста да ти протече радиаторчето след тези процедури не е малка!Поздрави и успех

          Коментар


            #6
            ако е като на моето браво е важно да не е агресивен не толкова към метала, а към гумата, която уплътнява тръбичките. не знам как е при колегата...
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Опитах и с лимонена киселина преди малко но разредена със софийска вода и ефекта е нулев върху камъка. По принцип не пълня радиатора и да го оставя ами циркулирам течността с помпа и изходящият маркуч тече през цедка за да задържа боклуците. Нямам си и на идея с какво да го разбия този камък. Иначе радиатора като го гледам е алумин, но някак си ми прилича на калайдисана мед Тръбите са му от едната старана и е разделен 50-50 от долу влиза минава през половината радиатор от другата страна започва връщането и се връща през другата половина течността, нямам си и на идея дали е като на някой Фиат.

              Коментар


                #8
                Я опитай с вече смъкнатия котлен камък следното.В една чаша сложи парченца от него , сложи една щипка хлебна сода(сода бикарбонат) и налей малко оцет!Ще започне да кипи,изчакай някоя друга минута и виж какво е станало.Обърни внимание дали котления камък сее раздробил!Така съм почиствал котлен камък в кафе машина(стара но вярна)
                now. BMW E39 523i '98 170hp
                ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                Коментар


                  #9
                  Накиснал съм само в оцет, сега ще пробвам макар, че четох в един друг форум, че сода и оцет се убивали или нещо от тоя сорт и комбинацията е лоша :D

                  Коментар


                    #10
                    Знам препарата който ти трябва http://www.cumminsfiltration.com/htm..._cleaners.html Използвал съм го многократно има страхотен ефект. По принцип го препоръчват за почистване на отлагания на масла и други петролни продукти в охладителната система , но има и доста добър ефект върху отстраняването на котления камък. Състава му е такъв че да пази алуминиевите детайли в охладителната система които са най уязвими на интервенции за почистване. Ето още предложения http://www.bovalmoto.com/catalog/ohl...na_sistema.php ако наистина искаш да отстраниш проблема всичко друго...оцет , сол и разни други опити в повечето случаи имат обратен ефект . Дозапушват радиатора с отлюспени но не разградени[втечнени] парченца нечистотии.
                    Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                    Коментар


                      #11
                      Акъл не смятам да давам ,но си се вкарал в голям филм.Когато постигнеш желания резултат системата ти има опасност да текне като лейка.Варианта с ново радиаторче е най-добър.
                      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                      Коментар


                        #12
                        Tornado написа:
                        Варианта с ново радиаторче е най-добър.
                        И аз така си мисля, притесняваме само това сваляне на таблото. Много работа за един радиатор който се вижда и само едно табло му пречи да излезе. Иначе досега ефект от всичките бъркочи където забърках нулев.

                        Коментар


                          #13
                          Преди седмица чистехме клапана на една кафемашина със солна киселина...нооо някаква поразредена беше...и ефекта беше много добър-от напълно запушена от котлен камък дюза стана чиста като сълза. Само че незнам какво ще е действието на киселината върху тънкия алуминий на радиаторчето! Иначе като започне да "ври" котления камък се разпада
                          Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
                          Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
                          Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

                          Коментар


                            #14
                            Преди няколко години чистих на Типото радиаторчето с оцет по следния начин: (Във форума го бях прочел, но сега не мога да го намеря)Трябват ти две пластмасови шишета от 1.5-2 литра, които да закрепиш към двата маркуча на радиатора. И започваш да движиш течността (оцет, цвик, лимонтозу, химия) в двете посоки, стискайки ту едното, ту другото шише. Джуркане му е "майката" на промиването
                            Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

                            Коментар


                              #15
                              А за да не се образува котления камък използвайте дестилирана вода

                              Коментар

                              Working...
                              X