Преди време писах, че има проблем с охлаждането и ми изхвърля антифриза.Сега проблеми си е на лице, но почнах да вървя по веригата за да установя от къде идват проблемите.Да започнем от капачката на разширителния съд - смених я и стана по зле - след има няма 2 км по стръмни улици - говорим само на първа и втора - температурата ми се качи и аз спрях, след около минута температурата явно се покачи още повече защото перката така и не се включи и водата от радиатора беше изхвърлена - около 3 литра.Налях вода и продължих градско.Температурата беше над нормалното, докато не стигнах отново стръмни улици.Там вече всичко в радиатора извря и останах без вода.В последствие видях че новата капачка не се затваря и превърта.При максимално затворено положение от нея си влиза и излиза въздух (установих го като колата е студена и стисна някой маркуч от водната система и от капачката се връща и същевременно всмуква въздух).Налях около 6 литра вода в системата защото беше напълно празна и се прибрах.В последствие установих, че и двете капачки превъртата - а резбата на казанчето е напълно здрава.Има ли някаква възможност да влиза въздух в системата и от там да идват проблемите - респективно не точно отчитане на датчиците и не включване на перката.Докато карам температурата е добра -- радиатора се охлажда от скороста но като спра някъде след има няма 10 секунди водата излиза от разширителния съд - за това роля има и перката която почти никога не се включва или ако някога се включи когато угася колата то това е за не повече от 10 секунди.Има ли логика за капачката или да търся други решения на проблема.Колата е на газ, някой ми подхвърли че проблмите могат да идват и от газта.Но сега карам под ред и съм в началото - капачката - всмукване на въздух и прецакване на цялата система - има ли логика или съм в грешна посока.Мерси
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблеми с охладителната система
Collapse
X
-
за първия колега мисля че може издухана гарнитура като работи колата отвори капачката на разширителния съд ако бълбука най вероятно издухана гарнитура ,а като има въздух в системата и датчиците не отчитат правилно .Затова че си на газ няма проблем със охладителната течност. Ако капачката на разширителния съд пропуска то ще имаш минимални загуби и винаги ще стига до едно и също място и ще се запазва нивото много ниско долу в разширителния съд.Айде виж дали бълбука в разширителния съд и пиши(при запален двигател).Като проверяваш отвори капачката при студен двигател защото иначе може да стане беляи гледай ко става
Коментар
-
Когато капачката не затваря системата не може да поддържа налягане и от там течността по лесно завира, също така не се циркулира добре течността. Оправи си капачката да затваря хубаво, като почне да загрява слез да пипнеш радиатора дали е топъл и дали целият се е нагрял. Ако перките са от отделен датчик нека някой да го даде на късо за да сте сигурни, че работят. От газовата може да имаш пробита мембрана и да влиза газ във водата и от там става мазало.А вторият колега най вероятно трябва да отреже малко от маркуча и отново да го сложи защото може да се е нацепил и от това да му пуска.
Коментар
-
Намотах изолирбанд около резбата на разширителния съд, даза може капачката да прилепне плътно, и когато колата беше студена стиснах един от маркучите излизащи от радиатора - установих че на едно място където се съединяват 3 маркуча - от изпарителя на газта, от двигатели и ако не се лъжа от радиатора, и от там изпуска и гълта въздух когато стисна дебелия маркуч излизащ от радиатора.ще трябва някак да извадя тройника за да го почистя евентуално ако се е запушил, защото когато ми изхвърли водата на няколко пъти с нея излязоха и страшни мръсотии.За мембраната на изпарителя ми казаха, че може да е... а сега като се замисля при последното прегряване стабилно си миришеше на газ! ... след като стегна маркучите и вече съм сигурен че не изпуска от никъде въздух или не гълта (същото така и от капачката, защото установих, че новата капачка първо няма никакво гумено уплътнение и второ клапана не работи - ще си сложа старата и ще я уплътня някак) ще сипя бензин и ще покарам само на бензин да видиме дали ще има проблемиА когато запаля колата и отворя разширителния съд не бълбука и не прави балончета, бълбукането се получава в следствие на прегряване когато колата вече не се движи - сиреч не може да се охлажда и когато спра и перката не се включи (защото в с-мата има въздух и може би това влиае на датчиците)температурата на водата се покачва от все още топлия двигател и тогава започва да бълбука и при по -топла кола изхвърля водата.Тогава ври и в системата има въздух, в разширителния съд се връща огромно количество въздух от малкия маркуч който идва от двигателя и всичко излиза през капачката (защото както вече казах и двете капачки които имам превъртата - резбата на съда си е наред, новата която купих е се неработещ клапан ). За сега така ще процедирам - обезвъздушавам до колкото мога системата, стягам тройника от където гълта и изкарва въдух, стягам и капачката и карам бензин, ако няма проблеми значи е от мембраната на изпарителя, ако пак продължава започваме отново...
Коментар
-
chaveto написа:Когато капачката не затваря системата не може да поддържа налягане и от там течността по лесно завира, също така не се циркулира добре течността. Оправи си капачката да затваря хубаво, като почне да загрява слез да пипнеш радиатора дали е топъл и дали целият се е нагрял. Ако перките са от отделен датчик нека някой да го даде на късо за да сте сигурни, че работят. От газовата може да имаш пробита мембрана и да влиза газ във водата и от там става мазало.А вторият колега най вероятно трябва да отреже малко от маркуча и отново да го сложи защото може да се е нацепил и от това да му пуска.
Коментар
-
fuoco написа:chaveto написа:Когато капачката не затваря системата не може да поддържа налягане и от там течността по лесно завира, също така не се циркулира добре течността. Оправи си капачката да затваря хубаво, като почне да загрява слез да пипнеш радиатора дали е топъл и дали целият се е нагрял. Ако перките са от отделен датчик нека някой да го даде на късо за да сте сигурни, че работят. От газовата може да имаш пробита мембрана и да влиза газ във водата и от там става мазало.А вторият колега най вероятно трябва да отреже малко от маркуча и отново да го сложи защото може да се е нацепил и от това да му пуска.FIAT Punto '94, 1.1 Petrol
Коментар
-
fuoco написа:Мда нищо чудно да му е birth капачката, днес си купих нов разширителен съд от същата марка.
Коментар
-
Ако имаш проблем с изпарителя ще ти вкарва газ във водата/антифриза. Най често се получава при пробита мембрана при високото налягане на изпарителя или не добре затегната и уплътнена. Тогава ще ти надува маркучите и има вероятност да пръсне някой ако капачката не работи. Това, че маркучите стават твърди не значи, че капачката не работи, както казах тя трябва да поддържа някакво налягане в системата. Вместо изолирбанд навий тефлонова лента като искаш да уплътни на резбата.
Коментар
-
chaveto написа:Ако имаш проблем с изпарителя ще ти вкарва газ във водата/антифриза. Най често се получава при пробита мембрана при високото налягане на изпарителя или не добре затегната и уплътнена. Тогава ще ти надува маркучите и има вероятност да пръсне някой ако капачката не работи. Това, че маркучите стават твърди не значи, че капачката не работи, както казах тя трябва да поддържа някакво налягане в системата. Вместо изолирбанд навий тефлонова лента като искаш да уплътни на резбата.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар