От 2 месеца имам фиат мареа 1.6 на газ . (това го пиша за уточнение, защото нямам много впечатления за автомобила).Откакто я карам температурата на водата си държи нормалните граници.Само в задръстване качва на делението между нормално и максимално, като пусна парното да ми духа топло в купето температурата пада до нормалното.Преди 2 седмици забелязах, че в разширителния съд за антифриза няма никаква течност, и налях колкото е нужно вода.Колата си поддържаше нормална температура.пак подчертавам, че се вдигаше над нормалното само по софийските задръствания, но когато пуснех парното да духа топло вътре температурата стигаше до нормалната.Така до онзи ден, наложи ми се да по обиколя малко из страната, ходих до Хисария, по магистралата до Пловдив, никакви проблеми, 120-160 км/ч никакви проблеми.Стигнах Хисария, спрях - пак никакви проблеми, и след 2 часа тръгнах за Карлово.По пътя за там пуснах климатика за не повече от 10 минути и го спрях, забелязах, че температурата на водата е малко над средата, но се надявах да ми се охлади (да се пусне перката).В Карлово се наложи да правя малко маневри, назад напред и докато паркирах назад забелязах как след мен остава някаква следа, паркирах и установих, че водата в разширителния съд буквално ври!Тъй като температурата беше много висока, не съм отварял капачката и оставих колата да поизстине.След около 2 часа се връщам и забелязвам една стабилна рекичка под колата.вече беше студена, налях около 3 литра вода и продължих за София пред подбалканската.Там никакви проблеми, скорост 100-120, изкачвания, слизания, температурата беше даже и под средата.Докато не стигнах в любимата столица и не ме хвана трафика на Околовръстното, където температурата се вдигна, перката може би не се включи отново (аз и миналите пъти не зная дали се е включвала), пуснах парното, поохлади, изключих го и по едно време забелязах, че водата се вдигна много, почти до червеното, пуснах парното но вече духаше само на студено (следователно в радиатора нямаше никаква течност), спрях на първата отбивка и какво да видя - нямам никаква вода - отворих си разширителния съд без проблеми, защото там нямаше никаква вода!Изсипах вътре 3 литра, след което колата "повърна" вода и супер много мръсотия, която за съжаление не можах да изчистя защото се върна отново в съда.След като свали още температурата , долях още вода (общо около 6 литра) и продължих. (до тук перката не ме се включи, дори когато температурата беше доста критична ).след няма и 10 км пак вдигна температурата, но вече се бях прибрал.Вчера така на извънградско нямаше проблеми, спрях, перката се включи за около 10 секунди и отново спря да върти (въпреки че температурата беше малко над средата и може би трябаше да работи докато не достигне нормалната температура)покарах нарочно малко по светофарите и пак качи водата... като отворя капака в разширителния съд течността кипи и клокочи, не надува маркучите, но се чува че от някой маркуч свисти въздух...Така разказах си цялата седмица, но проблема ми не е свързан с това как съм си прекарал свободното време а с това защо може да ми загрява колата.За хората които не желаят да четат цялата история, накратко:Симптоми - качва ми температурата в радиатора, изхвърля ми антифриз при висока температура, и водата в разширителния съд клокочи (в прочем от както съм я взел колата, водата в съда винаги си клокочи)Лошо е, че не зная дали проблема ми е от датчик,запушени тръби (споменах, че с водата изхвърли много мръсотия) реле, перка, маркуч (от където да губи евентуално вода - но този вариант е доста малък), въздух в системата и най-неприятното за което се моля да не е - издухала гарнитура на главата... единствено ме успокоява факта, че не гори масло, не губи компресия и също така от никъде не съм забелязал да сълзи или тече масло.Също така искам да отбележа, че антифриза не отива в маслото, защото иначе щеше да се пресече и да стане като боза...Ако имате някакви мнения пишете, ако сет имали същия проблем споделетеМерси PS - колата е внос от любимата Италия...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изхвърли ми антифриза...
Collapse
X
-
Ако антифриза е бил под минимума,може да е "глътнала" въздух.Налей вода,обезвъздуши я хубаво(не знам как е при теб,на Пунто се обезвъздушава от радиатора и една врътка на маркуча към парното) и покарай 2-3 дни.Ако няма проблеми,тогава сипвай антифриз.Виж и други подобни теми из форума,аз също бях пуснал една "Пунто 1.1 изхвърля антифриза" (или нещо подобно).
-
Това и смятам да направя, ще я откарам на канал за да проверя със сигурност дали няма някъдее проблеми по маркучите, защото както написах по-горе след продължително каране се чуваше едно свистене от 1 маркуч, който за съжаление се намира на доста недостъпно място и ще се наложи да я откарам на някой канал.после ще споделя какво е станало
Коментар
-
Дотук като чета имаш проблем с датчика който ти включва перката, като цяло в движение радиатора се обдухва и трудно може дазагрее, ама казваш че в задръстванията доста качва, също имаш и теч отнякъде, който явно става по голям като ти загрее колата и не можеш да го засечеш откъде е. Постоянно доливаш, пада ти нивото и т.н. съответно прави ти въздушна възглавница и ти бърка охлаждането. Може и капачката на разширителния съд да ти прави проблеми , защото тя го играе и клапан и постоянно да ти губи течност. Вариант е и водната помпа да ти тече, така че наизуст няма смисъл да се говори, едно по едно си провери нещата.Chrysler Voyager 2.5TD/ 2000г.
ex. Fiat Tempra /`91 / 1.9TDS
Коментар
-
Значи може и да нямаш проблем с датчика, ако термостата не ти отваря напълно!! Защото когато не отваря напълно радиатора не се загрява толкова че да включи перката! Т.е. перката примерно се включва на 100 градуса, обаче термостата не отваря коректно и температурата е 110 градуса на водата в двигателя, а при радиатора е около 95!! Второ - системата трябва да е под налягане!! Затова почва да кипи водата, и да я връща, защото като няма налягане кипва при 100 градуса, ама като има налягане температурата на кипене се увеличава!! Това е много важно!! Оправи си този маркуч дето свисти, изобщо прегледай всички маркучи и водни скоби!! Последвай и съветите на Tihomir!!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
"Изсипах вътре 3 литра, след което колата "повърна" вода и супер много мръсотия, която за съжаление не можах да изчистя защото се върна отново в съда"Добре е предварително да промиеш цялата охладителна система за да се изчисти мърсотията. Източва се охладителната система и се промива с вода. После си наливаш антифриза. Тая мърсотия трябва да излезе защото може да си остане по водната помпа например, или по термостата, или в тръбичките на радиатора за охлаждане или радиатора на парното. В резултат ти се намалява дебита на охлаждащата течност и се намалява ефективността на охлаждането.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Здравейте и от мен,Според мен първо си провери нали ти отваря големия кръг за охлаждане/термостата не ти отваря/, провери си датчика за перката нали е читав. Трето, както казва колегата по горе промии си системата на двигателя, както пишеш какви мизерии ти са текнали 50% съм сигурен че и водния радиатор ти е затлачен с тях. Така че и него го промивай на дебело. Най-добре го свали и го промивай с маркуча. Закарай го на водстуйка и го измии и от вътре на вънка поне 5-6 пъти/питата/.първия път ще се разкисне мизерията а после гледаи какво пада само. За мен: термостат,датчик,радиатор/. Пиши какво е станало с охлаждането.Фиат МАРЕА 1.9 ТД100
харчи: DOSTA
Коментар
-
Здравей колега! Съжалявам, че малко късно виждам темата. Но все пак да кажа аз също имам Мареа 1,6 16V. Каточе ли тази работа с охлаждането е проклетия за тази кола. Имах същия проблем и доста ядове минах докато го реших но се надявам да помогна. В първия ми случай беше спукан термостата или по точно там където тръгва големия кръг. Докато карам като отвори големия кръг иии почва да дърпа въздух и прави възглавница перката не включва защото водата не достига нужната температура и трудно се въща охладена т.е охладената вода остава в радиатора а тази в двигателя се загрява и извира през разширителния съд: провери дали е мокър термостата, ако е мокър виж дали самоя той тече или някой маркуч се е отхлабил. Новия термостата мисля, че беше 84лв. (купувах го лятото на 2009 и незнам как са цените сега).В втория ми случай когато загряваше (3-4 седмици след този случай) се оказа че имам две миниатюрни дупчици на пластмасовата част на радятора. Залепихаго и проблема се реши (лепене 10лв).В третия случай ми се скъса мембраната на изпатителя на газста и газста влзе в охладителната система (тогава спях веднага иии затворих кранчето на газста от бутилката) обезваздуших системата от една пробпка намираща се зад двигателя на маркучите, който отиват към парното.Един съвет: един от признаците, че охладителната система е обезвъздушена е ако парното поне да духа топло, ако колата е загряла и парното не духа топло начи работата не е добре (не казвам, че това е единствения признак).Чух за случай в който миниатюрна дупка в мембраните на изпарителя вкарва малко газ в системата иии пави възглавница, ако отвориш разширителния съд и смарди на газ начи ти е духнала мембраните.Моят фиат се оправи обаче сега се появи друг теч от друго място и вече съм решен да сменя всички маркучи по охладителната система.Тези фиАти се оказаха много проблемни от към охлаждане това е моето мнение. Единственото нещо което ми направи впечатление е че гарнитурата на главата е мн здрава щом след 3 прегрявания не се издуха начи е мн корава . Късмет ако искаш по-подробна информация от (не експерт) пиши Л.СМодераторски екип на fiat-bg.orgFiat Marea 1.6 16V
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар