Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

загуба на антифриз

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    vintiliran написа:
    моя си е син.Още не е мръднал изтече си до там кадето изтича винаги и повече не пада.Логикара ми е че ако е спукано нещо ще изтича и останалото !!?
    от личен опит ти казвам - не е така.намаля ти под минимума , защото системата е под налягане,НО ако ти се наложи да караш по-дълго с висока температура (допустимо висока) на антифриза-тогава ще се вдигне за дълго налягането в системата - тогава не се знае колко ОЩЕ ЩЕ изтече и ДАЛИ НЯМА ДА ГЛЪТНЕ ВЪЗДУХ" - после ясно - прегряване и ремонтче.

    Коментар


      #17
      ogi28b написа:
      vintiliran - на всяка цена се заври и огледай да не би течът да е вътре при радиаторчето на парното, и да капе върху централата на въздушните възглавници. Не знам на ХГТ дали е точно под радиаторчето, като на някои други модели, но ако е там, и от там капе - възможно е да ти прецака централата.
      Здравейте,Ползвам темата,за да не отварям друга.Имам марея уикенд 1.9ТД100-1999 година.Купих я на 24 май тази година.Антифриза беше на долната граница и доляхме до максимума.От тогава до сега-за 4 месеца преди 3-4 дена долях около 150 мл,защото нивото беше спаднало малко под минимума.Не знам това дали е нормално,но причината да пиша е свързана с антифриза.Днес преди обед измих колата и махнах допълнителните гумени стелки да ги почистя.Под тази на шофьора видях мокро,което до сега не се беше появявало.Оказа се,че мокета от педалите надолу почти до под седалката е влажен,почти мокър.Изчистих го с парцал,но като натисна мокета все ми се мокри ръката-и течността не е вода,а леко мазна,но без миризма-явно е антифриз.Търках колкото можах и оставих да поизсъхне,но явно някъде сълзи.Отдолу в педалите не видях мокро-да подлизва и затова пиша-да локализираме проблема,щото явно само със забърсване няма да стане,а и зима иде и трудно ще съхне мокета.Навсякъде на другите места мокета е сух.С климатроник съм и цяло лято врътката за температурата беше на максимално студено и мокета не се е мокрил.Преди няколко дена го сложих на 20 градуса и в хладните дни парното проработи.Да не би да е от това-до сега да не е било пълно радиаторчето за парното и да не е имало проблем?Дайте идея и помагайте,ако някой е имал подобен проблем.Явно трябва да махна и мокета от страната на шофьора-трудно ли става и може ли да се маха само той.С уважение!
      Фиат марея уикенд 1.9ТД100

      "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

      Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

      Коментар


        #18
        Колега ,Ivannik, ти си ясен. Според мен си за радиаторче за парно. И аз с моята Мареа имах този проблем. 50-60 лв. струва радиаторчето. Ама да ти кажа ,че пода така ми се беше напоил, че с месеци си беше влажен... Yellow_Flash_Colorz_PDT_21
        Моля,пишете малко по-грамотно...

        Коментар


          #19
          alex_sn1 написа:
          Колега ,Ivannik, ти си ясен. Според мен си за радиаторче за парно. И аз с моята Мареа имах този проблем. 50-60 лв. струва радиаторчето. Ама да ти кажа ,че пода така ми се беше напоил, че с месеци си беше влажен... Yellow_Flash_Colorz_PDT_21
          И мене така ме съмнява.Как мога със сигурност да разбера?Какво трябва да се разглоби,че да се установи със сигурност проблема,и може ли човек сам да си го смени?И такова радиаторче ново ли да търся или втора ръка?Но пък нямам голяма загуба на антифриз/все още може би/.Може ли евентуално да е от съединение или от хлабава връзка?През лятото ,когато работи само климатика явно антифриз не минава през радиаторчето,щото щеше и през лятото да е мокро.И как си подсуши пода след смяната на радиаторчето?
          Фиат марея уикенд 1.9ТД100

          "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

          Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

          Коментар


            #20
            Радиаторчето се напипва като бръкнеш вдясно от педалите. Пъхаш си ръката зад средната конзола. Най-вероятно ще усетиш ,че е мокро. НЕ СИ КУПУВАЙ втора употреба. Ново не е толкова скъпо. А доколкото знам антифриз циркулира непрекъснато през него,няма кранче, просто сега си го установил. При смяна НЕ се маха таблото,става през жабката.
            Моля,пишете малко по-грамотно...

            Коментар


              #21
              ivannik написа:
              И мене така ме съмнява.Как мога със сигурност да разбера?Какво трябва да се разглоби,че да се установи със сигурност проблема,и може ли човек сам да си го смени?И такова радиаторче ново ли да търся или втора ръка?Но пък нямам голяма загуба на антифриз/все още може би/.Може ли евентуално да е от съединение или от хлабава връзка?През лятото ,когато работи само климатика явно антифриз не минава през радиаторчето,щото щеше и през лятото да е мокро.И как си подсуши пода след смяната на радиаторчето?
              Колега прочети темата на колегата U_Bo Помощ за смяна радиатор парно Браво - СМЕНЕН + пояснения !Ще ти даде по-ясна представа за диагностика и решение на проблема.Успех!
              Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
              Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!

              Коментар


                #22
                имам същия проблем но при мен верочно си е от радиаторчето, защото не спира да пада нивото и губи по съвсем малко, примерно литър на 7-8 к.
                Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
                Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

                Коментар


                  #23
                  pl4 8rp написа:
                  ivannik написа:
                  И мене така ме съмнява.Как мога със сигурност да разбера?Какво трябва да се разглоби,че да се установи със сигурност проблема,и може ли човек сам да си го смени?И такова радиаторче ново ли да търся или втора ръка?Но пък нямам голяма загуба на антифриз/все още може би/.Може ли евентуално да е от съединение или от хлабава връзка?През лятото ,когато работи само климатика явно антифриз не минава през радиаторчето,щото щеше и през лятото да е мокро.И как си подсуши пода след смяната на радиаторчето?
                  Колега прочети темата на колегата U_Bo Помощ за смяна радиатор парно Браво - СМЕНЕН + пояснения !Ще ти даде по-ясна представа за диагностика и решение на проблема.Успех!
                  Прочетох темата и започнах подготовка за сваляне на радиаторчето.Свалих жабката и корите отляво и от дясно.През жабката видях къде е радиаторчето и видях от къде прокапва - от съединението на тръбите със самото радиаторче-не знам дали там са тези О пръстени,защото е много забутано и нищо не се вижда,дори с фенерче.Развих двете рапидки,които държат пластмасовият капак,но се оказа,че той не е като при бравото плосък,а е извит и долният му край е удължен и преминава през средната част чак в ляво и не може да се извади,за да се открие напълно радиаторчето за смяна.Явно конструкцията е друга.Ходих при няколко майстора в Шумен и всичките ми казват,че смяната не може да стане през жабката, а със сваляне на таблото.Не знам какво да мисля.Колата ми е марея уикенд 1.9ТД100.За смяната на радиаторчето ми искат 100 лева за труд плюс самото радиаторче.Дайте с ъвет и помагайте,ако можете.С уважение!И още нещо-да запитам колегата u_bo алуминиевите тръби,дето влизат в радиаторчето са към купето и с тях става връзката ,нали?На мене точно от там ми капе. На снимките новите радиаторчета нямат никакви тръби.
                  Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                  "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                  Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                  Коментар


                    #24
                    Обикновенно губи антифриз когато двигателя е бил прегрян
                    Фиат Пунто 1.2 75ph ; Опел Астра Ф 1.6

                    Коментар


                      #25
                      ivannik написа:
                      pl4 8rp написа:
                      ivannik написа:
                      И мене така ме съмнява.Как мога със сигурност да разбера?Какво трябва да се разглоби,че да се установи със сигурност проблема,и може ли човек сам да си го смени?И такова радиаторче ново ли да търся или втора ръка?Но пък нямам голяма загуба на антифриз/все още може би/.Може ли евентуално да е от съединение или от хлабава връзка?През лятото ,когато работи само климатика явно антифриз не минава през радиаторчето,щото щеше и през лятото да е мокро.И как си подсуши пода след смяната на радиаторчето?
                      Колега прочети темата на колегата U_Bo Помощ за смяна радиатор парно Браво - СМЕНЕН + пояснения !Ще ти даде по-ясна представа за диагностика и решение на проблема.Успех!
                      Прочетох темата и започнах подготовка за сваляне на радиаторчето.Свалих жабката и корите отляво и от дясно.През жабката видях къде е радиаторчето и видях от къде прокапва - от съединението на тръбите със самото радиаторче-не знам дали там са тези О пръстени,защото е много забутано и нищо не се вижда,дори с фенерче.Развих двете рапидки,които държат пластмасовият капак,но се оказа,че той не е като при бравото плосък,а е извит и долният му край е удължен и преминава през средната част чак в ляво и не може да се извади,за да се открие напълно радиаторчето за смяна.Явно конструкцията е друга.Ходих при няколко майстора в Шумен и всичките ми казват,че смяната не може да стане през жабката, а със сваляне на таблото.Не знам какво да мисля.Колата ми е марея уикенд 1.9ТD100.За смяната на радиаторчето ми искат 100 лева за труд плюс самото радиаторче.Дайте с ъвет и помагайте,ако можете.С уважение!И още нещо-да запитам колегата u_bo алуминиевите тръби,дето влизат в радиаторчето са към купето и с тях става връзката ,нали?На мене точно от там ми капе. На снимките новите радиаторчета нямат никакви тръби.
                      за тръбите - даза капачето - не си разбрал нещо НЕ се налага сваляне на табло., но от поста ти разбирам че е малко вероятно сам да се справиш. потърси помощ, но 100 лв. е ПРЕКАЛЕНО

                      Коментар


                        #26
                        u_bo написа:
                        vintiliran написа:
                        моя си е син.Още не е мръднал изтече си до там кадето изтича винаги и повече не пада.Логикара ми е че ако е спукано нещо ще изтича и останалото !!?
                        от личен опит ти казвам - не е така.намаля ти под минимума , защото системата е под налягане,НО ако ти се наложи да караш по-дълго с висока температура (допустимо висока) на антифриза-тогава ще се вдигне за дълго налягането в системата - тогава не се знае колко ОЩЕ ЩЕ изтече и ДАЛИ НЯМА ДА ГЛЪТНЕ ВЪЗДУХ" - после ясно - прегряване и ремонтче.
                        В тази връзка искам да запитам защо е необходимо да има налягане в охладителната система,като за това се прави капачката да действа като клапан?При загряване и разширение на течността,каквато и да е тя,тя се разширява и е естествено да се създаде налягане в системата,но защо това налягане не се уравновесява с външното?Сещам се за кипенето на течности при по високи температури при по високо налягане,като така се усилва отоплението през зимата.Задавам този въпрос,защото през лятото течността ми беше малко под минимума и радиаторчето не капеше.Сега допълних разширителното казанче и може по този начин да съм увеличил налягането в системата достатъчно,че от слабите места да прокапе.Какво ще стане ако вместо капачката сложа нещо друго,което не задържа налягането в системата?И ако тогава без повишено налягане не капе от радиаторчето,може ли това да бъде тест,че теча е от уплътнителните пръстени?Разсъждавам си пред вас по проблема,моля да не го приемате като спам. С уважение!
                        Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                        "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                        Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                        Коментар


                          #27
                          защото термостата работи чрез налягане... и за други неща

                          Коментар


                            #28
                            u_bo написа:
                            защото термостата работи чрез налягане... и за други неща
                            Благодаря за отговора!Беше пределно изчерпателен!
                            Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                            "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                            Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                            Коментар


                              #29
                              ще ползвам темата на колегата да задам своя въпросзначи откак купих колата април месец не съм забелязал никакви липси на антифриз,допреди месец може би,малко преди италфеста. Тогава видях,че ми липсва малко от течността,долях водица дестилирана и покарах два дни така,не видях да мърда...реших да го сменя целия антифриз,да е готова за зимата,смениха ми антифризя(колегата Jack Daniels) и в началото не бях видял нищо обезпокоително,няколко дни не мърдаше,беше на максимума,до Габрово и обратно нямаше спадове и реших,че няма проблеми,но днес ми струва,че е намаляло на минимума течността. Въпроса ми е следния,със колега в службата съм говорил и ми е казвал,че когатое топла колата,тогава в казанчето течността е по малко,обяснява го със загряването и разширяването на тръбите и това,че оставало течност в радиаторчето,ала бала...Склонен съмд а вярвам,има логика,но аз не съм забелязал на моята кола когато е студена и топла да има разлика в нивото в разширителния съд. Но днес когато се прибрах,вдигнах капака да наливам зимна течност за чистачки и видях,че е намалял антифриза,утре сутрин на студен двигател,ще видя как е положението,но не вярвам да показва различно...Възможно ли е когато пускам парното да губи течността,защото забелязах,че откак се напалага да го пускам,оттогава са тия проблеми?и Вярно ли е,че има разлика в нивото на студен и топъл двигател?
                              ex.Мареа ТД100

                              Коментар


                                #30
                                Когато колата загрее , течноста в казанчето е на по-високо ниво.Когато е студена на по-ниско.В момнета и двете ми коли са с охладителна течност на ниво между мин и макс(на студен мотор) като загреят нивото е малко над макс.Обърни внимание да не би радиаторчето на парното да е прокапало, махни корите доло в караката и ще видиш дали е текло(моето така го хванах навреме), централата на еърбега беше леко мокра но здрава.
                                now. BMW E39 523i '98 170hp
                                ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
                                ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp

                                Коментар

                                Working...
                                X