Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

стрелката на температурата полудя :|

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    стрелката на температурата полудя :|

    Здравейте, днес сутринта се прибирах към София по АМ Хемус. Колата си върви добре, но на моменти преди магистралата и на самата магистрала температурата започна да се покачва притеснително нагоре. Стигна 1 деление преди пътвата червена линия. Спрях веднаха вдигнах капака на работещ двигател, НО перката не се въртеше. Тръгнах без да гася двигателя и да я чакам, защото температурата започна да пада.... . Качих се на магистралата и повече от 120км/ч. не съм вдигал (на едно място вдигнах 130-140) и стрелката си седи над средата но почна да играе нагоре надолу като на обортомер . Пак спрях погледнах ама перката йок . Минах тунелите и колата се кротна на средата и не мръдна до София повече. Интересното е че това стана при външна температура 16-17 градуса не повече, бях си пуснал парно даже в колата. Като влезнах в София стоях 20мин. (1-ва, 2-ра спиране тръгване) в задръстване и температурата не мръдна от средата.... Аз си мисля да не е залепнал термостата нещо и да си прави квото си иска. Моля кажете за да знам какво да правя . Колата е фиат браво 1,2 16V и си има антифриз .Поздрави и благодаря предварително.

    #2
    Сигурно масата и се губи.. щом не включва перката.. трябваше да пипнеш и радиатора за да усетиш дали найстина е топъл!
    ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
    // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

    Коментар


      #3
      Ами не съм знаел за това не съм го пипнал . Как мога да разбера от какво е и как може да се управи. Аз гледах термостата в axm е към 25лв а ако е датчик на перката? е към 50 до колкото знам. Ако има някакъв начин да го разбера от какво е точно за да знам какво да потъчам....

      Коментар


        #4
        Почисти контактите на температурните датчици с WD40, които се намират на термостата!

        Коментар


          #5
          А какво е WD40 и от къде мога да се сдобия с такова, по бензиностанции нещо?

          Коментар


            #6
            Да - по бензиностанции, железарии и магазини за авто-аксесоари и авточасти!WD40 е контактен спрей (и не само).http://en.wikipedia.org/wiki/WD-40

            Коментар


              #7
              Аха ясно, а трябвали да свалям термостата за да го напръскам с това или директно

              Коментар


                #8
                Не, само извади буксите на двата термодатчика, почисти пластините с нещо и напръскай със спрея.

                Коментар


                  #9
                  Хм - абе малко ми е съмнително да е от датчика тая работа.Прилича ми на въздух в системата...Парното за пръв път го пущаш след лятото, нали?ако е имало задържан въздух в парното като си го пуснал е тръган по системата - поне така си мисля.Ако беше датчик - щеше да изгуби контакт и пак да възстанови - т.е. да падне до 0 градуса и са се вдигне пак до нормалното.Ако самия датчик дефектира - той никога няма да даде лавиращи показания - може да се грашни ама ще са постоянни.Поне аз така си мисля.
                  Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                  Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                  ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                  Коментар


                    #10
                    Ами за първи път го пускам за по продължително време. Два дни карам в София ,но с по малка продължителност (3-4км) и не вдига повече от средата. Днес ще я покарам малко повечко че трябва да ходя до Дружба-2 после до централна и обратно, та ще и навъртя повечко км. в града и ще следя температурата. На е факт, че стрелката играеше в диапазона над средата, а не под нея.

                    Коментар


                      #11
                      Днес покарах колата повечко из София (около 20-30км) но стрелката не мръдна от средата не мога да си обесня от какво се получи онова в понеделник сутринта, ако наистина има въздух в системата как да разбера?

                      Коментар


                        #12
                        Споко, вече е излезнал.. или по-скоро е горе в разширителния съд! По-новите коли се обезвъздушават сами! Адмирации към колегата Yavor, никога не бих се сетил!
                        ||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
                        // Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //

                        Коментар


                          #13
                          Дано наистина да няма повече проблеми и аз благодаря на колегата за инфото. Ще следя температурата и ако наблюдавам промени ще пиша веднага за да гадаем наново

                          Коментар


                            #14
                            Здравейте отново . Както споменах миналата седмица имах проблем с температурата на колата на дълъг път при по-ниска температура (14-15 градуса). Този проблем обаче изчезна и през седмицата нямаше проблеми колата и си я карах тъй като си мислих че е имало въздух по системата и се е обезваздушила сама. Проблема с температурата обаче се появи и днес сутринта на дълъг път. Установих, че когато карам на парно колата вдига температурата значително бързо и веднага като го изгася си се нормализира. В петък при външна Т 35 градуса колата с климатик на дълъг път подържаше Т на средата. Днес външната Т беше 11-12 градуса през целия път, но стрелката седеше на средата или 1 деление над средата което ще рече близо 100 градуса. Колата си има антифриз, но не знам колко е годен не е сменян откакто съм я купил само ли долях малко като я купих. Моежели да е от това и според вас трябвали да източа стария антифриз и да налея с нов или може да е друг проблема. Искам да попитам също каква е нормалната Т на фиатките в грацки условия със съвсем нормално каране без да я речкам. Колата е Фиат Браво 1,2 16V. Моля дайте мнение, че иде зима дъждове и без парно съм за никаде само ще се потят стъклата .Поздрави и благодаря на всички предварително.

                            Коментар


                              #15
                              coko написа:
                              Здравейте отново ...
                              Ако е така както казваш, мисля че всичко е ОК и няма от какво да се притесняваш. Аз съм със Браво 1.6 16V и при мен е същата работа, температурата варира от средното деление до 1 деление над средата и градско извънградско си е така.

                              Коментар

                              Working...
                              X