Здравейте, за първи път пиша във форума. Може би има много теми за охладителната система на колата, но си мисля че моят проблем го няма описан. Та на кратко имам Fiat Bravo 1.4 12 V, 96г. и проблемът е следния: когато карам извънградско понякога колата загрява до половината, че и малко отгоре, а друг път всичко е нормално (две деления преди средата).Основният проблем идва в града. От самото и запалване започва да загрява и то без колебания стига едно - две деления преди червеното, тогава по принцип се включва перката. Когато я загася при загряло положение след 1-2 мин. се включва перката понякога на първа степен, понякога на втора. Когато е загряла колата не иска да запали все едно няма стартер. Давам на контакт подкачва гориво и не върти изобщо. Ако при това положение я бутна пали без проблем. Мислих си че е от акумулатора (заради постоянното въртене на перката) но не е, защото в такъв момент сам подавал ток с кабели и пак нищо. Като цяло след известно време се оправя сама и тогава си пали.Да не би да има някаква защита, която да не и позволява да пали - не знам. Според мен проблема идва от термостата (за загряването), но пък защо само в града има проблем и защо не иска да пали? Понякога с нужни 10-15 минути и пали, друг път часове.Не знам какво да предприема и затова ще се радвам ако някои ми даде съвет какво да правя или просто логично обяснение за случващото се.Благодаря предварително на всички.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем, и аз незнам какъв!
Collapse
X
-
Привет! Не съм запознат обстойно с твоя модел, обаче ми се струва, че имаш натрупване на няколко проблема. Това, че ти загрява повече на градско е нормално, защото тогава не развиваш такива скорости, при които насрещната въздушна струя да охлажда радиатора. В града двигателят разчита само на вентилатора. Вероятно действително имаш проблем с термостата дотолкова, доколкото колата загрява повече от необходимото. Възможно е и температурен датчик да дава грешни стойности и тогава вентилаторът няма да се включва на време, а от там и температурата ще се повишава над нормалната. Ще трябва да се замерят. Колкото до паленето, в смисъл, че стартерът не иска да завърти, си е отделен проблем според мен. Ако се чува котвата му да се изхвърля и не завърта, значи плочката която прехвърля якия ток е нагоряла и токът не протича. Ако въобще не изхвърля котвата, тогава струва ми се ще трябва да се провери ел. веригата от ключа до стартера за прекъсване и то при нагряване. За евентуални защити ще трябва да се изкаже някой друг.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Аз имам Брава със същият мотор и това стрелката да подмине средата е пълен абсурд, стои си точно там. Ще направя вече едно клипче Колко е жега няма никакво значение. Сега сестра ми е млад шофьор и онзи ден караше - 18км планински път, на втора, с 20-30км/ч и няма загряване. Стрелката на средата, измерено с Виза това са от 92-95 градуса, като вентилатора работи като подмине 93-94 и бързо сваля до 92 и това е.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Аз имам Брава със същият мотор и това стрелката да подмине средата е пълен абсурд, стои си точно там. Ще направя вече едно клипче Колко е жега няма никакво значение. Сега сестра ми е млад шофьор и онзи ден караше - 18км планински път, на втора, с 20-30км/ч и няма загряване. Стрелката на средата, измерено с Виза това са от 92-95 градуса, като вентилатора работи като подмине 93-94 и бързо сваля до 92 и това е.
Коментар
-
Колега, аз имах същия проблем като теб. При горещо време, когато температурата е над средата и колата е натоварена от към консуматори не иска да пали. Оказа се акумулатор. Сега при същите условия пали от четвърт оборот. Щом изключваш да е батерията, провери алтернатор, да не би да не зарежда. Също така мисял че имаше подобна тема тук в форума, потърси, където май проблема се оказа напичането на стартера при мн висока температура под капака и за това отказва да завърти.Brava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
ivchotr написа:Привет! Не съм запознат обстойно с твоя модел, обаче ми се струва, че имаш натрупване на няколко проблема. Това, че ти загрява повече на градско е нормално, защото тогава не развиваш такива скорости, при които насрещната въздушна струя да охлажда радиатора. В града двигателят разчита само на вентилатора. Вероятно действително имаш проблем с термостата дотолкова, доколкото колата загрява повече от необходимото. Възможно е и температурен датчик да дава грешни стойности и тогава вентилаторът няма да се включва на време, а от там и температурата ще се повишава над нормалната. Ще трябва да се замерят. Колкото до паленето, в смисъл, че стартерът не иска да завърти, си е отделен проблем според мен. Ако се чува котвата му да се изхвърля и не завърта, значи плочката която прехвърля якия ток е нагоряла и токът не протича. Ако въобще не изхвърля котвата, тогава струва ми се ще трябва да се провери ел. веригата от ключа до стартера за прекъсване и то при нагряване. За евентуални защити ще трябва да се изкаже някой друг.
Коментар
-
nai7 написа:Когато е загряла и завъртиш да палиш какво се получава,завърта леко но едвам едвам все едно нещо затяга.
Коментар
-
Ами колкото до компютъра за диагностика - зависи от този дето ще работи с него. Сигурно ще свършат работа. По принцип има датчици, които включват на различни температури. Тези за които знам, се движат около 80-90 градуса по Ц. Пак казвам, че не знам на колко градуса отговарят при теб тези две чертички преди червения сектор, но доколкото разбирам от другите мнения, е по-висока температура от нормалната. Та щом под капака се развиват повече градуси, в тези жеги по-трудно се отдават на околната среда. И тук ми се затвърждава мнението, че имаш проблем с някой от кабелите, който захранва с ток управлението на стартера, щом даже и котвата не изхвърля. И щом колата си пали, когато е студена, трябва да търсиш проблема най-първо по клемите на самия стартер. Обикновено кабелът, който командва котвата, е тънък и може да влиза в стартера или на клема мъжко-женско или да е захванат към него с малка гайка. Провери дали е здрав, дали не е нагоряла клемата, изобщо дали има сигурна връзка. Може да пробваш следното: колата на ръчна, свободна скорост, ключа на контакт. С отделен кабел даваш "+" директно от акумулатора към клемата за която писах по-горе. Би трябвало да изхвърли и завърти. Ако това стане, проверяваш цялата верига от контактния ключ до стартера. Колкото до смяна на термостата, струва ми се, че упражнението в твоя случай е повече с пожелателен характер, отколкото е наложително. Провери си степените на вентилатора на радиатора и датчика. Успех! Ще се радвам да се справиш и да пишеш какъв е бил в крайна сметка проблемът.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
За загряването на мен ми прилича не необезвъздушена добре охладителна система - когато има въздух точно така прави - загрява две- три черти над средата и късно вклюва перката.Оня ден спуках един маркуч и ми ’изтекоха водите’ - като го оправих като започнах да обезвъздушавам забравих да пусна парното и остана въздух в системата - точно така се държеше.Освен това имай предвид - две деления преди средата не е нормално - трябва да е точно на средата - където има отметка - като се качи там не трябва да мърда изобщо. Щом ти играе стралката имаш проблем - може освен въздуха да имаш блокирал отворен термостат.Освен това според мен много вероятно да има връзка между загряването и не-паленето. Оправи температурата и тогава виж какво става.При мен като беше дигнала по-висока температура - 2-3 черти над средата и я загаси, като се опитах да запаля стартера се замисли в първия момент.И аз съм с 1,4 12в - затова смея да споделя.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар