Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Странен проблем с охладителната система на Мареа 1,8

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Странен проблем с охладителната система на Мареа 1,8

    Здравейте колеги,Започвам с малко предистория. На скоро термостата ми остана затворен и докато се усетя колата прегря. След това ходих при Христо в Ямбол и там смених гарнитура и термостат и шлайфах главата. Всичко хубаво, но за кратко. Сега проблема е, че при извънградско каране и скорост над 100 км/ч, колата загрява страшно много и ако не дойде надолнище, на което да я оставя без газ на 5 съм принуден да спра и да изчакам да изстине , ако в надолнището изключа от скорост загрява още повече и като включа пак на скорост пада надолу, но по-бавно отколкото ако съм само на скорост. Вентилатора работи и на двете степени, но не успява да я охлади. Температурата стига до последната бяла чертичка, пада с малко и пак до последната бяла чертичка. Това е в случай, че има надолнище. В системата няма въздух, проверих пробките, течове не откривам. Ако карам със скорост 90км/ч стрелката стои между средната чертичка и следващата. Всичко това, което описвам днес е експериментирано многократно, тъй като се прибирах от Варна към Стара Загора, на отиване пак загряваше, но не чак толкова. При нормално градско каране (Варна и Бургас ) стрелката на температурата трудно преминава средната чертичка. Имам чувството, че като премине 3000 об./мин. за ро дълго време и почва да грее много. Идея нямам от какво се получава това. Да уточня, че след ремонта при Христо колата не беше излизала на дълго извънградско каране, че става въпрос за Мареа 1,8 96 година, разхода е нормален, маслото е добре, вървенето и ряза и ОК ама уй на много загрява.Дано сте разбрали проблема ми, тъй като вече съм много уморен и не знам кой какво ще разбере от писанието ми.Предварително благодаря за мненията Ви.
    Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
    Chevrolet Aveo

    #2
    Да не би водната помпа да сдава багажа,на мене така ми звучи поне. Охл. система промивана ли е?
    Фиат Крома 1.9 16v+
    Фиат Браво 1.6 16v
    Фиат Мареа 1.6 16v

    Коментар


      #3
      И на мен ми прилича на водна помпа или запушен радиатор. Нормално ли циркулира водата в казанчето?
      Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
      Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
      FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
      Powered by Total & Fobos LPG

      Коментар


        #4
        измий си много добре радиатора и то като го свалишстава въпрос за външно измиване
        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

        Коментар


          #5
          Здравейте,Благодаря за мненията. Радиатора е мит външно, затопля се равномерно, антифриза е чист и според мен водата циркулира нормално. Аз също си мисля за водна помпа, ама като не съм сигурен.
          Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
          Chevrolet Aveo

          Коментар


            #6
            Друг възможен проблем може да е това, че температурният датчик за таблото не отчита правилно. Тази кола е с отделни датчици за таблото и компютъра.

            Коментар


              #7
              Няма логика в града да не загрява а извънградско да прегрява. Освен да ти е хлабав ремъка на водната помпа и след 2500-3000об. да няма добра циркулация на охлаждащата течност!!!

              Коментар


                #8
                Не знам как може да е хлабав ремъка на водната помпа при условие, че тя се върти от ангренажния ремък. Това ми се вижда невъзможно.Не вярвам и уреда на таблото да дава такова голямо отклонение. Все пак като спра си личи, че е загряла повече от допустимото. Все повече си мисля, че проблема е във водната помпа. Ще прежаля някой лев и ще я сменя пък ще гледаме.
                Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
                Chevrolet Aveo

                Коментар


                  #9
                  Малко развитие по темата. В крайна сметка не смених водна помпа, а свалих радиатора, измих го и налях една добавка за промиване на системата. Ефект имаше и то доста голям. Но вероятно всичките ми проблеми със загряването са били свързани с лек теч от радиатора, който е бил толкова малък, че не си е личал и след наливане на добавката се увеличи и вече е видим. Първия ми въпрос е дали заради този теч съм имал проблеми със загряването и втория дали лесно ще си намеря радиатор за 1.8 с климатик и на какви пари.Лек и безавариен ден на всички.
                  Opel Astra J B14NET LPG / Daihatsu Terios
                  Chevrolet Aveo

                  Коментар

                  Working...
                  X