Верно , че работата отва към сервиз, но по принцип, когато нещо не му е наред, климатика си изписва на армаматурното табло " Err Cli". Това става и при липса на фреон, и при загуба на връзка с термодатчик и т.н.т. Доколкото разбирам от първия пост по темата, проблема ти, колега, е че компресора изключва, а лампичката свети !? Това е нормално, когато си с управляем климатик. Моят е такъв и също компресора не работи постоянно. Управлението на климатика следи много показатели, като температура в купето, външна температура, температура на охлаждащия радиатор, налягане на фреона и други. Те определят, кога да се включи и кога дсе изключи компресора. PS: Защо изобщо реши, че имаш проблем с климатика
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Ел. магнитен съединител на агрегата на климатика.
Collapse
X
-
Колега,първо измерете съпротивлението на електромагнита,трябва да е приблизително 5ома!Ако си с компресор DENSO провери и температурния датчик ,който е отгоре да не прекъсва нещо!Може и луфта между притискателния диск и шайбата да е по голям от нормата и бобината да прегрява следизвестно време!Ако не се справиш с проблема напиши с какъв компресор си,аз също се занимавам с автоклиматици!Успех!еx-fiat bravo 1.6 16V
now-fiat marea 1.8 16V
Коментар
-
Здравейте, Исках първо да отстраня проблема и тогава да пиша как.Още не съм го отстранил, но ще опиша какво открих.Махнах буксата отдолу на компресора. Премерих съпротивлението, както на топъл така и на студен двигател. ОК е.Проверих напрежението на буксата в момента, в който не е зацепен съединителя на компресора. ОК е.Подадох ток от акумулатора директно на компресора, когато би трябвало, а не беше зацепил. Зацепи.Тогава вече ми стана ясно, че проблема е в съединението.Почистих го и го притиснах с отверка, за да дава контакт. Беше ок около 5 мин, след това компресора изключи. Пипнах буксата и пак тръгна. Явно няма да може да се оправи буксата, затова ще сложа две малки кабелни обувки, за да съм сигурен че ще има контакт.Мерси за отговорите. Прочетох малко литература по въпроса и се оказа че наистина компресора се изключва, когато температурата падне с 3.5 градуса под зададената и се включва при 3.5 градуса над зададената. Тоест има хистерезис от 7 градиса.Не е ли опасно да се включи съединителя при 2-3 000 оборота ???04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
vgeorgiev написа:Прочетох малко литература по въпроса и се оказа че наистина компресора се изключва, когато температурата падне с 3.5 градуса под зададената и се включва при 3.5 градуса над зададената. Тоест има хистерезис от 7 градиса.Не е ли опасно да се включи съединителя при 2-3 000 оборота ???
Коментар
-
Веднага се сещам какво си видял - видял си хистерезисната крива на датчика против обледеняване на изпарителя. Той е второстепенен датчик след пресостата. Функцията му е при не-много високи външни температури, които са достатъчни компресора да сработи, все пак да не работи твърде дълго излишно, защото още няма да са достигнати наляганията за изключване, а фреонът може да достигне толкова ниски темп. стойности, че кондензът по изпарителя да започне да замръзва.
Коментар
-
Здравейте отново.Ето какво направих по въпроса.Свалих кабела на електромагнита.Ето и къде се включва.Взех няколко малки кабелни обувки.Пасват идеално.Така изглежда старата букса.Изкормих я.Запих обувките.Сложих термошлаух.И свързах буксата на мястото и.Покарах 20 километра градско, нямах търпение да видя резултата.Засега е ок, освен че изключи веднъж и пак се включи....Утре на жегата ще си покаже.Не че карам на климатик, но се дразня много.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
След 10 години (без 9 дни) най - накрая бе решен проблема с климатика.
Както писах в темата, мислех, че проблема е в електромагнита. Явно през годините съм забравил за това. Веднъж купих втора ръка компресор и отидох да го подменят целия. Оказа се, че "новия" компресор е ръждясал отвътре. Така стоя в мазето няколко години и накрая го продадох за скрап. Преди два дни отидох да сменят дехидрататора, който бях купил преди години, въпреки, че бях убеждаван, че няма нужда от смяната му.... Смениха дехидрататора, наляха фреон и масло и както винаги докато колата е в сервиза всичко е наред. Тръгвам и както и друг път, колата загрява до нормална температура и компресора спира. После няма тръгване. Вече наистина ми писна от глупусти, още повече че миналата година изпържих детето от жега в колата от София до Каваците и обратно. Легнах под колата и разбутах буксата. Хоп. климатика зацепи. Пак си помислих, че е от буксата. Свалих буксата и видях творенията, които правих преди 10 години.... Този път реших направо да запоя кабелите на терминалите на соленоида. Ами пак не стана. Вече тотално ми беше писнало от всичко, защото в цяла София няма един климатичен майстор, който да ме разбере като му говоря, че е от соленоида и да го смени. Прибирам се у нас и отварям мегапартса и търся компресори... И кво да видя... компресор за Браво 182 JTD 105 ... 7.40 на промоция... 10лв редовна цена. Цък в кошницата. Имах уговорка за следващия ден (тоест днес) за сервиза на един познат да ми погледне скоростния лост, защото се движи трудно наляво и надясно. Помислих си, че би могъл да се опита да смени електромагнита въпреки, че не прави "климатици". На другия ден идва доставката от Мегапартс, взимам компресора и веднага го тествах дали му работи ел. магнита. Цък-цък. Супер.
Срещата в сервиза бе за 17:30. Тръгвам от работа точно в 5 и след 6 мин бях там. Подраних. Свършихме работа по лоста и го попитах дали би пробвал да смени ел. магнитa. Пича веднага се зае. Първо разглоби "новия" компресор. Развива се един болт с импакт. После се маха единия диск на съединителя. Маха се една зегерка. Маха се шайбата. После още една зегерка, която е навътре и се сваля ел.магнита. Този човек успя да го направи същото това упражнение + сглобяването обратно без да сваля компресора. Който е виждал компресора знае, че няма много място за инструменти там. Работи с клещите и с огледало като заболекар, за да вижда какво прави. Всичко за по-малко от час спокйна работа с приказки помежду ни.
Климатика заработи, както никога не е работил през всичките 10 лета през които съм карал колата.
Лошото е, че купето е изгнило до безобразие и скоро ще се разделя с Фиатката.... без да се порадвам много на климатика
Ако някой се интересува от сервиза, може да ми пише на ЛС.Последна редакция от vgeorgiev; 06.07.2019, 02:11.04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+
Коментар
-
vgeorgiev написа: Преглед на мнениетоСлед 10 години (без 9 дни) най - накрая бе решен проблема с климатика.
Всичко за по-малко от час спокйна работа с приказки помежду ни.
Климатика заработи, както никога не е работил през всичките 10 лета през които съм карал колата.
Лошото е, че купето е изгнило до безобразие и скоро ще се разделя с Фиатката.... без да се порадвам много на климатика
Ако някой се интересува от сервиза, може да ми пише на ЛС.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
ogi28b написа: Преглед на мнението
На Мареа фаровете са много подходящи за инсталиране на комбинирана лампа DRL + мигач. Е, иска малко преработка тук-там, но после ефектът е доста добър.
Коментар
-
Снимки точно на такава нямам, но е лесно, защото мигачите са с отделно захранване, а не са на общия куплунг с късите и дългите, както е например на АР 147, и почти целия монтаж е plug&play или на роден език - ръг и тръг.
Текущата ми кола е с такива лампи, а на Бравата имам модул към дългите за 30 %, от едно време още, зората на тези модули, и затова не съм я моднал и нея.
Иначе - в Али-то пишеш "DRL + turn" и намираш си за съответния цокъл и после е въпрос на късмет да работят дълго, или въпрос на ръчна модификация да ги направиш вечни с 1-2 резистора.
Ако искаш да видиш, ще ти пратя линк към друг форум на ЛС, там съм качил и картинки.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар