Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Компресора на климатика не тръгва

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Компресора на климатика не тръгва

    Колеги, от къде първо да почна да търся причината. Има ли реле или бушон за компресора. Някой "борил" ли се е с този проблем
    Punto 1.2, ELX MPI

    #2
    Има и реле, и бушон, и газ, с който трябва дда е пълна системата, за да работи.

    Коментар


      #3
      Климатика на автомобила има датчик който изключва компресора при спад на налягането на фреона в системата и при превишаване на определено налягане за да предпазят системата от повреда. За да не ти сработва компресора възмони повреди мога да са:1.Липса на фреон.2.Повреден пресостат.3.Прекъснала намотка на електромагнитния съединител.4.Дефект в ел инсталацията.
      Обичам си работата.

      Коментар


        #4
        Ситуацията с моя климатик е следната,когато купих колата преди няколко години липсваха две тръбички и датчика. Последнага година възстанових системата и вчера майсторите сложиха 200-300гр. фреон с оцветител с идеята да карам тези дни и да се тества системата за течове. Но климатика изобщо не тръгна. Вероятно ако има пробив ще избие на слабите места, но ме притеснява това, че изобщо не запали. Копчето светва като го включа, но какво става по системата...не знам. Идеята ми е да проследя ел. схемата от началото до край дали всичко е наред. От къде да започна. Къде се намират въпросните релета, пресостата и бушона
        Punto 1.2, ELX MPI

        Коментар


          #5
          Може и компресорът да е дал фира - тази причина що я пропускате?
          Всеки има право да бъде глупав, но някои злоупотребяват с тази привилегия.

          Коментар


            #6
            При мен причината беше някаква защита на компресора и тий затова не включваше иначе имаше газ но докато не се смени не тръгна
            BRAVA 1,4 12V
            Nissan Navara

            Коментар


              #7
              Хладилните техници да кажат дали с 200-300 грама може да работи. При мен с 220 работеше, а като цяло системата побира 650. Възможно е при теб с-мата да не е напълнена. Т.е. - егати майсторите.

              Коментар


                #8
                Има и друг проблем при климатика - ако не е пускан дълго време , след съответното му пускане губи известно количество фрион за да въстанови К.П.Д. (коефициент на полезно действие) и после се налага зареждането му или допълването му. Другото което е ако се изходи от това,след като се пусне климатика докато разкара фриона в системата или не достатъчно количество фрион се получава доста голямо налягане и в повечето от случаите не може да издържи самото компресорче което в последствие гори. Е та това са едни от възможните пречини.
                Уважавам тези,които ме уважават!
                Clube do Marea!

                Коментар


                  #9
                  Причини може да има много, така че без да отидеш в специализиран сервиз тук можем само да гадаем.Във връзка с последният пост на Колегата по съвет на хладилни техници е добре дори и да не се ползва редовно климатика да се пуска от време на време дори и в зимни условия за да се раздвижва фреона в системата.
                  Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                  Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                  Коментар


                    #10
                    batproho написа:
                    Причини може да има много, така че без да отидеш в специализиран сервиз тук можем само да гадаем.Във връзка с последният пост на Колегата по съвет на хладилни техници е добре дори и да не се ползва редовно климатика да се пуска от време на време дори и в зимни условия за да се раздвижва фреона в системата.
                    Съгласен с тебе.
                    Уважавам тези,които ме уважават!
                    Clube do Marea!

                    Коментар


                      #11
                      ogi28b написа:
                      Хладилните техници да кажат дали с 200-300 грама може да работи. При мен с 220 работеше, а като цяло системата побира 650. Възможно е при теб с-мата да не е напълнена. Т.е. - егати майсторите.
                      Как може да се разбере дали системата е с достатъчно фреон,след като и с по-малко количество работи?
                      Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                      "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                      Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                      Коментар


                        #12
                        Така като чета май никой не е прочел какво съм написал твоя проблем е в тези точки:2.Повреден пресостат. 3.Прекъснала намотка на електромагнитния съединител. 4.Дефект в ел инсталацията.Извади кабела на компресора и подай + на него да видиш дали ти сработва електро муфата. Така отпада точка 3. Остават точка 2 пресостата може да го провериш с мултицет дали дава верига. Абе тия дето ти заредиха 20 грама не ти ли погледнаха тези работи егати техниците да си от Плевен да съм ти го оправил.
                        Обичам си работата.

                        Коментар


                          #13
                          Valentin_V написа:
                          Така като чета май никой не е прочел какво съм написал твоя проблем е в тези точки:2.Повреден пресостат. 3.Прекъснала намотка на електромагнитния съединител. 4.Дефект в ел инсталацията.Извади кабела на компресора и подай + на него да видиш дали ти сработва електро муфата. Така отпада точка 3. Остават точка 2 пресостата може да го провериш с мултицет дали дава верига. Абе тия дето ти заредиха 20 грама не ти ли погледнаха тези работи егати техниците да си от Плевен да съм ти го оправил.
                          Извинявай колега,но какво е това ПРЕСОСТАТ?
                          Фиат марея уикенд 1.9ТД100

                          "Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"

                          Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!

                          Коментар


                            #14
                            ivannik написа:
                            Извинявай колега,но какво е това ПРЕСОСТАТ?
                            Пресостата е датчика който( пази компресора да не тръгва при липса на фреон,да пуска перките при достигане на необходимото налягане и да изключва компресора при свръх налягане,липса на налягане в ниската страна на системата.
                            Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                            Коментар


                              #15
                              Датчик който превключва от налягане. Като термостат - от температура, това е ПРЕСО-стат от PRESSURE примерно.

                              Коментар

                              Working...
                              X