Климатика на автомобила има датчик който изключва компресора при спад на налягането на фреона в системата и при превишаване на определено налягане за да предпазят системата от повреда. За да не ти сработва компресора възмони повреди мога да са:1.Липса на фреон.2.Повреден пресостат.3.Прекъснала намотка на електромагнитния съединител.4.Дефект в ел инсталацията.
Ситуацията с моя климатик е следната,когато купих колата преди няколко години липсваха две тръбички и датчика. Последнага година възстанових системата и вчера майсторите сложиха 200-300гр. фреон с оцветител с идеята да карам тези дни и да се тества системата за течове. Но климатика изобщо не тръгна. Вероятно ако има пробив ще избие на слабите места, но ме притеснява това, че изобщо не запали. Копчето светва като го включа, но какво става по системата...не знам. Идеята ми е да проследя ел. схемата от началото до край дали всичко е наред. От къде да започна. Къде се намират въпросните релета, пресостата и бушона
Хладилните техници да кажат дали с 200-300 грама може да работи. При мен с 220 работеше, а като цяло системата побира 650. Възможно е при теб с-мата да не е напълнена. Т.е. - егати майсторите.
Има и друг проблем при климатика - ако не е пускан дълго време , след съответното му пускане губи известно количество фрион за да въстанови К.П.Д. (коефициент на полезно действие) и после се налага зареждането му или допълването му. Другото което е ако се изходи от това,след като се пусне климатика докато разкара фриона в системата или не достатъчно количество фрион се получава доста голямо налягане и в повечето от случаите не може да издържи самото компресорче което в последствие гори. Е та това са едни от възможните пречини.
Причини може да има много, така че без да отидеш в специализиран сервиз тук можем само да гадаем.Във връзка с последният пост на Колегата по съвет на хладилни техници е добре дори и да не се ползва редовно климатика да се пуска от време на време дори и в зимни условия за да се раздвижва фреона в системата.
Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Причини може да има много, така че без да отидеш в специализиран сервиз тук можем само да гадаем.Във връзка с последният пост на Колегата по съвет на хладилни техници е добре дори и да не се ползва редовно климатика да се пуска от време на време дори и в зимни условия за да се раздвижва фреона в системата.
Хладилните техници да кажат дали с 200-300 грама може да работи. При мен с 220 работеше, а като цяло системата побира 650. Възможно е при теб с-мата да не е напълнена. Т.е. - егати майсторите.
Как може да се разбере дали системата е с достатъчно фреон,след като и с по-малко количество работи?
Фиат марея уикенд 1.9ТД100
"Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"
Така като чета май никой не е прочел какво съм написал твоя проблем е в тези точки:2.Повреден пресостат. 3.Прекъснала намотка на електромагнитния съединител. 4.Дефект в ел инсталацията.Извади кабела на компресора и подай + на него да видиш дали ти сработва електро муфата. Така отпада точка 3. Остават точка 2 пресостата може да го провериш с мултицет дали дава верига. Абе тия дето ти заредиха 20 грама не ти ли погледнаха тези работи егати техниците да си от Плевен да съм ти го оправил.
Така като чета май никой не е прочел какво съм написал твоя проблем е в тези точки:2.Повреден пресостат. 3.Прекъснала намотка на електромагнитния съединител. 4.Дефект в ел инсталацията.Извади кабела на компресора и подай + на него да видиш дали ти сработва електро муфата. Така отпада точка 3. Остават точка 2 пресостата може да го провериш с мултицет дали дава верига. Абе тия дето ти заредиха 20 грама не ти ли погледнаха тези работи егати техниците да си от Плевен да съм ти го оправил.
Извинявай колега,но какво е това ПРЕСОСТАТ?
Фиат марея уикенд 1.9ТД100
"Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"
Пресостата е датчика който( пази компресора да не тръгва при липса на фреон,да пуска перките при достигане на необходимото налягане и да изключва компресора при свръх налягане,липса на налягане в ниската страна на системата.
Коментар