Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално ли е да загрява толкова???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Нормално ли е да загрява толкова???

    Колеги карам фиат от половин година.Сега настанаха жегите и стрелката на температурата ми седи доста на горе както се вижда от снимката.Това обаче е само като качвам баир или съм пуснал клима.Понякога обаче стига и до последната бяла черта и веднага щом започне спускане стига до там където съм снимал а като е по хладно си седи на средата.Това нормално ли е?Бях на диагностика,двигателя работи нормално,ламбда сондата също,термостата и перката са в пълен синхрон и въпреки всичко незнам дали трябва да ходи там тая стрелка.Някой ако е имал подобен случай да казва докато е време :D колата е марея 1.6 1999г. Моят майстор стигна до заключението,че иска да ми свали радиатора и да го почисти външно и трябвало да има ефект.Антифриза ми също си е на мястото и е обезвъздушена това го проверихме също.
    Marea Wekeend 1999 1.6 16V

    #2
    според мен не е нормално но може радиатор или термостата да ти е дал фира иначе мисля че е датчика за перката ама ти казваш че перките работят както трябва

    Коментар


      #3
      Това ми прилича на неработеща първа степен на перката. Ако при това положение където си снимал не се чува перка много е вероятно да е това.
      Fiat Marea SX 1.6. 16V '98
      Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16V '99

      Коментар


        #4
        и мойта е качвала подобна температура,когато се назори в баира,ако нне ти се качва повече защо мислиш,че е проблем? В мобилето преди да я купя четох статия за фиат мареа и като един от осно9вните и проблеми се сочеше това,че загряват често и най-вече проблем се сочеше на тия с климатиците щом в статията си хората го отчитата като често срещано,мисля,че самия модел е така конструиоран...все пак ако ти вдига повече температурата вече е лошо,ноп ако е така,не мисля,че е проблем.
        ex.Мареа ТД100

        Коментар


          #5
          Нормално е сега в тези високи температури.При мен се получава особенно когато се движа в колона при изкачване на Шипка.Работят ми и двете степени на вентилаторите.Внимавайте в тези жеги с автомобилите си все пак не са първа младост и малко или много охладителната уредба си е загубила част от качествата.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Загрява си и в натоварения градски трафик по време на задръствания така че е добре да се следи температурата.
            Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

            Коментар


              #7
              Загряват, ама като тръгне 2-ра степен сваля температурата за секунди до средата. Не съм сигурен, но възможно ли е причината да е в газта? Миналото лято бях само на бензин и за цялото лято да ми се е включвала 2-ра степен 2-3 пъти, а сега се случва често в задръствания и още повече при пълзене на 1-ва и 2-ра, както и като я изюркам на малките скорости.
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                #8
                paralesa написа:
                и мойта е качвала подобна температура,когато се назори в баира,ако нне ти се качва повече защо мислиш,че е проблем? В мобилето преди да я купя четох статия за фиат мареа и като един от осно9вните и проблеми се сочеше това,че загряват често и най-вече проблем се сочеше на тия с климатиците щом в статията си хората го отчитата като често срещано,мисля,че самия модел е така конструиоран...все пак ако ти вдига повече температурата вече е лошо,ноп ако е така,не мисля,че е проблем.
                Няма такива основни проблеми за които цитираш от Мобиле това е поредния МИТ на някой автор с немска промивка на мозъка Сам можеш да провериш колко такива проблеми има опоменати във форума. Има проблем с това че неможе да загрее до работна температура от повреден термостат, но тези с прегряване са нищожни на брой за да се направи някакво генерално заключение. Причината може и да електрическа: неработеща първа степен на охлаждащия вентилатор , повреден температурен датчик. Хубаво е радиатора да бъде добре почистен външно , да си сигурен че не е затруднено преминаването на въздушния поток. При мен стрелката стои посредата на скалата и ако мръдне милиметър нагоре веднага се включва вентилатора. Миналата година в Гърция при 38градуса в градски условия с пуснат климатик , често стигаше до показаното от снимката , така че това не е нормално при тези температури в момента.
                Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                Коментар


                  #9
                  wwalker написа:
                  Загряват, ама като тръгне 2-ра степен сваля температурата за секунди до средата. Не съм сигурен, но възможно ли е причината да е в газта? Миналото лято бях само на бензин и за цялото лято да ми се е включвала 2-ра степен 2-3 пъти, а сега се случва често в задръствания и още повече при пълзене на 1-ва и 2-ра, както и като я изюркам на малките скорости.
                  Нормално е мисля, автомобилите на газ загряват повече и по бързо отколкото на бензин
                  Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
                  Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002

                  Коментар


                    #10
                    paralesa написа:
                    и мойта е качвала подобна температура,когато се назори в баира,ако нне ти се качва повече защо мислиш,че е проблем? В мобилето преди да я купя четох статия за фиат мареа и като един от осно9вните и проблеми се сочеше това,че загряват често и най-вече проблем се сочеше на тия с климатиците щом в статията си хората го отчитата като често срещано,мисля,че самия модел е така конструиоран...все пак ако ти вдига повече температурата вече е лошо,ноп ако е така,не мисля,че е проблем.
                    Има известна доза истина в това ,че екземплярите с климатик понякога вдигат по-висока температура и това се получава от радиатора на климата който ограничва потока от насрещен въздух не знам на колко процента.Като добавим и слоя който се образува между двата радиатора подобен на кече става ясно защо е така.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Мен точно това ме озадачава, че и първа и втора степен на перката работят,термостата отваря и въпреки всичко когато изкачвам не може да я охлади.А ето всички казвате,че щом се включи дори първата степен и веднага стрелката пада а при мен това става ама чак като свърши зора.Във вторник ще я закарам все пак да изчистят радиатора и после ще докладвам...
                      Marea Wekeend 1999 1.6 16V

                      Коментар


                        #12
                        Внимателно му направи една баня с водоструйка обратно на посоката на движение.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          моята също вдигне ли над средата и включва перка,но това не значи,че на колегата нещо не му е в ред на колицата,най-много да има нужда от чистене. а някой има ли идея по един мой въпрос,защо оботите ми на празен ход са около 900 и малко отгоре,а като загрее и пусне перка падат около 700...държи си ги,не е да играят нещо,но като включи перка и падат малко !
                          ex.Мареа ТД100

                          Коментар


                            #14
                            И все пак, това че термостата отваря, не е гаранция, че отваря напълно. Ако отваря само донякъде, дебитът на охладителната течност през радиатора ще е малък и двигателя няма да се охлажда добре. Същевременно перката ще си включва съвсем нормално тъй като макар и малко, гореща охладителна течност ще преминава от раваленият термостат към радиатора. Друг вариант е позапушен радиатор. По този начин също би се ограничил дебита на охладителна течност през радиатора и съответно охлаждането на двигателя пак ще е лошо. Също така провери дали водната помпа осигурява необходимият дебит, че може и в нея да е проблема. Това са само хипотези, но все пак ги провери, няма да коства много време и труд, а до проблема, когато не е ясно откъде идва, се достига най-сигурно по метода на отхвърлянето.
                            Fiat Punto 1.1 '97

                            Коментар


                              #15
                              fiatini написа:
                              Мен точно това ме озадачава, че и първа и втора степен на перката работят,термостата отваря и въпреки всичко когато изкачвам не може да я охлади.А ето всички казвате,че щом се включи дори първата степен и веднага стрелката пада а при мен това става ама чак като свърши зора.Във вторник ще я закарам все пак да изчистят радиатора и после ще докладвам...
                              при мен нещата са същитекато я купих преди 2 год всичко беше точнострелката стоеше на средата дори и с климатик и в градаобаче тази зима усетих, че термостата нещо се променине държи температураили по-ниско, или по-високострува ми се, че е от него - не отваря напълно и бавно, и ще го сменя заедно с двата датчика
                              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                              Коментар

                              Working...
                              X