Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нормално ли е да загрява толкова???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    hann написа:
    И все пак, това че термостата отваря, не е гаранция, че отваря напълно. Ако отваря само донякъде, дебитът на охладителната течност през радиатора ще е малък и двигателя няма да се охлажда добре. Същевременно перката ще си включва съвсем нормално тъй като макар и малко, гореща охладителна течност ще преминава от раваленият термостат към радиатора. Друг вариант е позапушен радиатор. По този начин също би се ограничил дебита на охладителна течност през радиатора и съответно охлаждането на двигателя пак ще е лошо. Също така провери дали водната помпа осигурява необходимият дебит, че може и в нея да е проблема. Това са само хипотези, но все пак ги провери, няма да коства много време и труд, а до проблема, когато не е ясно откъде идва, се достига най-сигурно по метода на отхвърлянето.
    как да проверя дали водната помпа работи добре
    Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

    Коментар


      #17
      За мен не е нормално. Вече две години имам Бравата от подписа и никога стрелката не е минавала средата, никога. Стои си все там.Миналото лято в Гърция с 4 човека в колата в най-голямата жега си беше в средата. Ходих един път и до Монтана, през Петрохан. През прохода съм минал в най-голямата жега, около 14 часа пак с 4 човека и багаж. На места съм карал на 2-ра с почти пълна газ и стрелката си стоеше пак на средата, нито милиметър надолу или нагоре.В други теми съм описал опит с Виза за температурата и включването на вентилатора. При достигане на 94-95 градуса се включва, доста бързо охлажда до 91-92 градуса, по показания на Визата и спира. Имам само една степен защото съм без климатик, но приятел има Марея комби ТД100 и защото я преправи с термостат от Рено даже температурата му стои малко под средата с включена клима даже през прохода Предел.Според мен източване на антифриза, ако не иска да го хвърля, след като го замери на колко градуса замръзва да го нагласи поне на -40 с концентрат и да го прецеди през фина марля с памук. После с градинският маркуч промивка и в ДВЕТЕ посоки на радиатора и на радиатора за парното, на блока също, докато не протече чиста вода от маркучите. Трябва обаче да разкачи всички маркучи. После пълнене, обезвъздушаване - става при самото пълнене, обяснено е в ръководството как иначе можеш да я прегрееш ако пробваш да я самообезвъздушиш.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #18
        ilko-gd написа:
        За мен не е нормално. Вече две години имам Бравата от подписа и никога стрелката не е минавала средата, никога. Стои си все там.Миналото лято в Гърция с 4 човека в колата в най-голямата жега си беше в средата. Ходих един път и до Монтана, през Петрохан. През прохода съм минал в най-голямата жега, около 14 часа пак с 4 човека и багаж. На места съм карал на 2-ра с почти пълна газ и стрелката си стоеше пак на средата, нито милиметър надолу или нагоре.В други теми съм описал опит с Виза за температурата и включването на вентилатора. При достигане на 94-95 градуса се включва, доста бързо охлажда до 91-92 градуса, по показания на Визата и спира. Имам само една степен защото съм без климатик, но приятел има Марея комби ТД100 и защото я преправи с термостат от Рено даже температурата му стои малко под средата с включена клима даже през прохода Предел.Според мен източване на антифриза, ако не иска да го хвърля, след като го замери на колко градуса замръзва да го нагласи поне на -40 с концентрат и да го прецеди през фина марля с памук. После с градинският маркуч промивка и в ДВЕТЕ посоки на радиатора и на радиатора за парното, на блока също, докато не протече чиста вода от маркучите. Трябва обаче да разкачи всички маркучи. После пълнене, обезвъздушаване - става при самото пълнене, обяснено е в ръководството как иначе можеш да я прегрееш ако пробваш да я самообезвъздушиш.
        как се обезвъздушава?
        Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

        Коментар


          #19
          Зависи какъв ти е радиатора, има различни модели. Общото при всички е да откриеш ВСИЧКИ пробки за обезвъздушаване. Задължително имаш една на единият от маркучите за парното, поне една на радиатора, най-вероятно са две, търсиш и още поне една пробка някъде по маркучите.Развиваш ги всичките и започваш да наливаш новият или презеденият антифриз през разширителният съд (казанчето) много бавно, все едно се вари ракия, предполагам си виждал с колко тънка струя тече Трябва да се въоръжиш с търпение защото има да наливаш поне 4 литра антифриз. Така както си наливаш ще започне да тече от пробките, една по една ще протичат. Като видиш че от протеклата пробка започва да изтича плътна струя антифриз, без мехури въздух я затваряш. Така една по една ще протекат всичките и най-накрая ще протече и последната, най-високо разположената обикновено. Затваряш и нея, наливаш до МАКС на казанчето и палиш, оставяш я да работи на място докато загрее, следиш и температурата, дали има парно, трябва да духа топло. Не трябва да мине средата температурата и трябва да се включат и двете степени на вентилатора, особено в тази жега на място, но температурата трябва да си е в средата.Най-важното е че пробките ги развиваш всичките, а ги затваряш една по една, която протече я затваряш докато не затвориш и последната и най-важното наливаш бавно и желателно е на студен двигател, да не е работил поне няколко часа.Успех!
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #20
            ilko-gd написа:
            Зависи какъв ти е радиатора, има различни модели. Общото при всички е да откриеш ВСИЧКИ пробки за обезвъздушаване. Задължително имаш една на единият от маркучите за парното, поне една на радиатора, най-вероятно са две, търсиш и още поне една пробка някъде по маркучите.Развиваш ги всичките и започваш да наливаш новият или презеденият антифриз през разширителният съд (казанчето) много бавно, все едно се вари ракия, предполагам си виждал с колко тънка струя тече Трябва да се въоръжиш с търпение защото има да наливаш поне 4 литра антифриз. Така както си наливаш ще започне да тече от пробките, една по една ще протичат. Като видиш че от протеклата пробка започва да изтича плътна струя антифриз, без мехури въздух я затваряш. Така една по една ще протекат всичките и най-накрая ще протече и последната, най-високо разположената обикновено. Затваряш и нея, наливаш до МАКС на казанчето и палиш, оставяш я да работи на място докато загрее, следиш и температурата, дали има парно, трябва да духа топло. Не трябва да мине средата температурата и трябва да се включат и двете степени на вентилатора, особено в тази жега на място, но температурата трябва да си е в средата.Най-важното е че пробките ги развиваш всичките, а ги затваряш една по една, която протече я затваряш докато не затвориш и последната и най-важното наливаш бавно и желателно е на студен двигател, да не е работил поне няколко часа.Успех!
            имам само две пробки и то на радиаторанямам по маркучите
            Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

            Коментар


              #21
              ilko-gd със климатик е доста по различно и охлаждането е по-трудно няма база за сравнение твоята с неговата
              ex.Мареа ТД100

              Коментар


                #22
                alvanovo написа:
                имам само две пробки и то на радиаторанямам по маркучите
                повече не ти и трябват.но за обезвъздушаване , аз ползвам и - малкия маркуч на разш. съд - разкача се за целта и се надувас уста - докато протече през него --> чак тогава се закача и той за съда

                Коментар


                  #23
                  paralesa написа:
                  ilko-gd със климатик е доста по различно и охлаждането е по-трудно няма база за сравнение твоята с неговата
                  Няма разлика. На тези с климатик са сложени по-големи радиатори, с пускането на климатика се включва и първа степен на вентилаторите.За това съм дал и пример с Марея на приятел, ТД100 с климатик, с термостат от Рено 5. Тя даже не стига и средата, стои на една чертичка преди нея.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #24
                    Значи и мойта кола прави същия номер (Браво 1.6 97г.). Когато е включен климатика температурата отива след втората чертичка над средата. Когато изключа климата се връща на първата чертичка. Работят ми и двете степени на вентилатора, термостата е сменен преди зимата и също тогава е сменена и водната помпа. Има малка разлика когато колата е на бензин по- бавно прегрява но все пак го прави този номер. Значи при мен първата степен се включва на първата черичка след средата и втората степен на втората чертичка след средата. В събота когато започна да прегрява колата беше на магистралата: спрях, спрях климата, отворих капака и я оставих така поне 6-7 мин. работи втората степен за да успее да охлади (от втора до първа чертичка). Мислех си дали да не взема един друг датчик с други температури за включване на вентилатора (по-ниски) за да не стига до толкова високи температури. Имам и една Брава 1.2 при която първата степен се включва като стигне на средата на скалата (идеята ми е да ползвам такъв датчик).П.П Нека колегата който е започнал темата да каже дали е имало резултат от измиването на радиатора.
                    . . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
                    Lancia Lybra SW 1.6 16V
                    Fiat Bravo 1.6 16V

                    Коментар


                      #25
                      при мен го има този ефект също, но аз карам на газ. значи забелязъл съм, че ако е позапушен повечко въздуха прави така, но пък никога не ми се е налагало да спирам, защото е загрявала. най-сериозното изпитание за моята е байра на хемус посока софия преди последния тунел. там стига до 2 степен на перката/понякога я пуска, друг път е на косъм да я пусне/, но това е само в жегите. не ми се вярва перката на радиатора да може да създаде струя по-сериозна от тази създадена при движението със скорост 120.... не знам, според мен се дължи на газта. радиаторите съм ги мил, водния ми е нов, така че не е запушен отвътре, термостата съм го сменял с беер преди година... явно това си е нормално, все пак байр-а натоварва колата, важното е да не прегрява. на равно си ми държи нормална температура, общо взето само по тежките байри вдига
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #26
                        Не може да е нормално да държи температура от 85-110 градуса при движение. И с другата ми кола съм карал по същия маршрут и стрелката не преминава над средната. Само слиза надолу при по-големи спускания.Маршрута е същия Пловдив-София - на всеки по-сериозен баир и веднага тръгва да прегрява
                        . . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
                        Lancia Lybra SW 1.6 16V
                        Fiat Bravo 1.6 16V

                        Коментар


                          #27
                          Точно това е номера,вчера един приятел с брава каза че от както има неговата стрелката не е минавала средата и като започнел да спуска даже падала малко под средната черта,няма баир няма климатик.Е това е целия проблем,че колкото коли съм карал стрелката не е мърдала и сега марейката ме озадачава.Споко днес влизам в сервиза да видим какво ще стане,ще кажа на майсторчето да го прегледа още един път тоя термостат да не би случайно да не отваря до край.Тези дни ще докладвам за резултата.Според мен след миенето на радиатора ефекта ще е нулев ама да видим...
                          Marea Wekeend 1999 1.6 16V

                          Коментар


                            #28
                            max_damage написа:
                            Не може да е нормално да държи температура от 85-110 градуса при движение. И с другата ми кола съм карал по същия маршрут и стрелката не преминава над средната. Само слиза надолу при по-големи спускания.Маршрута е същия Пловдив-София - на всеки по-сериозен баир и веднага тръгва да прегрява
                            Разбира се, че не е нормално на извънградско стрелката да минава средата. С работещ термостат кове точно средата, но е напълно нормално лятото градско да движи в тея 85-110 градуса. И предните ми 2 коли (рено и форд) се държаха точно така. При по-новите модели действително стрелаката кове средата с 1мм макс отклонения и на градско. Визирам служебните коли на работа на макс 5г.
                            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                            Коментар


                              #29
                              а дали е възможно да е така, заради самия датчик, който не е толкова инертен като на други автомобили? чел съм постове на хит ко, че при браво/а преди не знам си коя година стрелката кове, след тази година датчика е нещо по -различен и показва моментното състояние много по-бързо.... мен не че ме притеснява толкова, не прегрява колата никога, но е дразнещо все пак.... на климатик извънградско държи една идея по-висока температура, но не е проблем. моите наблюдения над газта са, че ако е неправилно регулирана държи съвсем различна температура... например с ,моята си играех преди време и й запушвах въздуха малко, че да върви повече. да ама сложих една преграда, колата хукна яко, вдигнах си 160 на магистраата и след 2-3 мин забелязах, че покачва температурата и отива над средата. спрях, махнах преградата на въздуха и пак потеглих - пак вдигнах 160, но си закова 1 черта под средата и това е. реално бях много обогатил сместта по този начин.
                              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                              Fiat Bravo'97 1,6 16v
                              Fiat Tempra'91 1,6 mono

                              Коментар


                                #30
                                И тук да ви кажа, че току що го писах същото почти - на моделите след 98-ма, стойностите които връща датчика, преди да стигнат до стрелката на таблото, минават през 1 процесор в него. Този процесор прави нещата така, че от 80 до 100 градуса стрелката да кове точно на средата. Затова като видите стрелката на средата, да знаете че температурата не е 90 градуса, а е между 80 и 100. За справка: Картинката в този пост.

                                Коментар

                                Working...
                                X