hann написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Нормално ли е да загрява толкова???
Collapse
X
-
За мен не е нормално. Вече две години имам Бравата от подписа и никога стрелката не е минавала средата, никога. Стои си все там.Миналото лято в Гърция с 4 човека в колата в най-голямата жега си беше в средата. Ходих един път и до Монтана, през Петрохан. През прохода съм минал в най-голямата жега, около 14 часа пак с 4 човека и багаж. На места съм карал на 2-ра с почти пълна газ и стрелката си стоеше пак на средата, нито милиметър надолу или нагоре.В други теми съм описал опит с Виза за температурата и включването на вентилатора. При достигане на 94-95 градуса се включва, доста бързо охлажда до 91-92 градуса, по показания на Визата и спира. Имам само една степен защото съм без климатик, но приятел има Марея комби ТД100 и защото я преправи с термостат от Рено даже температурата му стои малко под средата с включена клима даже през прохода Предел.Според мен източване на антифриза, ако не иска да го хвърля, след като го замери на колко градуса замръзва да го нагласи поне на -40 с концентрат и да го прецеди през фина марля с памук. После с градинският маркуч промивка и в ДВЕТЕ посоки на радиатора и на радиатора за парното, на блока също, докато не протече чиста вода от маркучите. Трябва обаче да разкачи всички маркучи. После пълнене, обезвъздушаване - става при самото пълнене, обяснено е в ръководството как иначе можеш да я прегрееш ако пробваш да я самообезвъздушиш.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:За мен не е нормално. Вече две години имам Бравата от подписа и никога стрелката не е минавала средата, никога. Стои си все там.Миналото лято в Гърция с 4 човека в колата в най-голямата жега си беше в средата. Ходих един път и до Монтана, през Петрохан. През прохода съм минал в най-голямата жега, около 14 часа пак с 4 човека и багаж. На места съм карал на 2-ра с почти пълна газ и стрелката си стоеше пак на средата, нито милиметър надолу или нагоре.В други теми съм описал опит с Виза за температурата и включването на вентилатора. При достигане на 94-95 градуса се включва, доста бързо охлажда до 91-92 градуса, по показания на Визата и спира. Имам само една степен защото съм без климатик, но приятел има Марея комби ТД100 и защото я преправи с термостат от Рено даже температурата му стои малко под средата с включена клима даже през прохода Предел.Според мен източване на антифриза, ако не иска да го хвърля, след като го замери на колко градуса замръзва да го нагласи поне на -40 с концентрат и да го прецеди през фина марля с памук. После с градинският маркуч промивка и в ДВЕТЕ посоки на радиатора и на радиатора за парното, на блока също, докато не протече чиста вода от маркучите. Трябва обаче да разкачи всички маркучи. После пълнене, обезвъздушаване - става при самото пълнене, обяснено е в ръководството как иначе можеш да я прегрееш ако пробваш да я самообезвъздушиш.Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
Зависи какъв ти е радиатора, има различни модели. Общото при всички е да откриеш ВСИЧКИ пробки за обезвъздушаване. Задължително имаш една на единият от маркучите за парното, поне една на радиатора, най-вероятно са две, търсиш и още поне една пробка някъде по маркучите.Развиваш ги всичките и започваш да наливаш новият или презеденият антифриз през разширителният съд (казанчето) много бавно, все едно се вари ракия, предполагам си виждал с колко тънка струя тече Трябва да се въоръжиш с търпение защото има да наливаш поне 4 литра антифриз. Така както си наливаш ще започне да тече от пробките, една по една ще протичат. Като видиш че от протеклата пробка започва да изтича плътна струя антифриз, без мехури въздух я затваряш. Така една по една ще протекат всичките и най-накрая ще протече и последната, най-високо разположената обикновено. Затваряш и нея, наливаш до МАКС на казанчето и палиш, оставяш я да работи на място докато загрее, следиш и температурата, дали има парно, трябва да духа топло. Не трябва да мине средата температурата и трябва да се включат и двете степени на вентилатора, особено в тази жега на място, но температурата трябва да си е в средата.Най-важното е че пробките ги развиваш всичките, а ги затваряш една по една, която протече я затваряш докато не затвориш и последната и най-важното наливаш бавно и желателно е на студен двигател, да не е работил поне няколко часа.Успех!Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Зависи какъв ти е радиатора, има различни модели. Общото при всички е да откриеш ВСИЧКИ пробки за обезвъздушаване. Задължително имаш една на единият от маркучите за парното, поне една на радиатора, най-вероятно са две, търсиш и още поне една пробка някъде по маркучите.Развиваш ги всичките и започваш да наливаш новият или презеденият антифриз през разширителният съд (казанчето) много бавно, все едно се вари ракия, предполагам си виждал с колко тънка струя тече Трябва да се въоръжиш с търпение защото има да наливаш поне 4 литра антифриз. Така както си наливаш ще започне да тече от пробките, една по една ще протичат. Като видиш че от протеклата пробка започва да изтича плътна струя антифриз, без мехури въздух я затваряш. Така една по една ще протекат всичките и най-накрая ще протече и последната, най-високо разположената обикновено. Затваряш и нея, наливаш до МАКС на казанчето и палиш, оставяш я да работи на място докато загрее, следиш и температурата, дали има парно, трябва да духа топло. Не трябва да мине средата температурата и трябва да се включат и двете степени на вентилатора, особено в тази жега на място, но температурата трябва да си е в средата.Най-важното е че пробките ги развиваш всичките, а ги затваряш една по една, която протече я затваряш докато не затвориш и последната и най-важното наливаш бавно и желателно е на студен двигател, да не е работил поне няколко часа.Успех!Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г
Коментар
-
u_bo
alvanovo написа:имам само две пробки и то на радиаторанямам по маркучите
Коментар
-
paralesa написа:ilko-gd със климатик е доста по различно и охлаждането е по-трудно няма база за сравнение твоята с неговатаFiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Значи и мойта кола прави същия номер (Браво 1.6 97г.). Когато е включен климатика температурата отива след втората чертичка над средата. Когато изключа климата се връща на първата чертичка. Работят ми и двете степени на вентилатора, термостата е сменен преди зимата и също тогава е сменена и водната помпа. Има малка разлика когато колата е на бензин по- бавно прегрява но все пак го прави този номер. Значи при мен първата степен се включва на първата черичка след средата и втората степен на втората чертичка след средата. В събота когато започна да прегрява колата беше на магистралата: спрях, спрях климата, отворих капака и я оставих така поне 6-7 мин. работи втората степен за да успее да охлади (от втора до първа чертичка). Мислех си дали да не взема един друг датчик с други температури за включване на вентилатора (по-ниски) за да не стига до толкова високи температури. Имам и една Брава 1.2 при която първата степен се включва като стигне на средата на скалата (идеята ми е да ползвам такъв датчик).П.П Нека колегата който е започнал темата да каже дали е имало резултат от измиването на радиатора.. . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
Lancia Lybra SW 1.6 16V
Fiat Bravo 1.6 16V
Коментар
-
при мен го има този ефект също, но аз карам на газ. значи забелязъл съм, че ако е позапушен повечко въздуха прави така, но пък никога не ми се е налагало да спирам, защото е загрявала. най-сериозното изпитание за моята е байра на хемус посока софия преди последния тунел. там стига до 2 степен на перката/понякога я пуска, друг път е на косъм да я пусне/, но това е само в жегите. не ми се вярва перката на радиатора да може да създаде струя по-сериозна от тази създадена при движението със скорост 120.... не знам, според мен се дължи на газта. радиаторите съм ги мил, водния ми е нов, така че не е запушен отвътре, термостата съм го сменял с беер преди година... явно това си е нормално, все пак байр-а натоварва колата, важното е да не прегрява. на равно си ми държи нормална температура, общо взето само по тежките байри вдигаLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Не може да е нормално да държи температура от 85-110 градуса при движение. И с другата ми кола съм карал по същия маршрут и стрелката не преминава над средната. Само слиза надолу при по-големи спускания.Маршрута е същия Пловдив-София - на всеки по-сериозен баир и веднага тръгва да прегрява. . (*)(*___)___/////___/(___*)(*) . .
Lancia Lybra SW 1.6 16V
Fiat Bravo 1.6 16V
Коментар
-
Точно това е номера,вчера един приятел с брава каза че от както има неговата стрелката не е минавала средата и като започнел да спуска даже падала малко под средната черта,няма баир няма климатик.Е това е целия проблем,че колкото коли съм карал стрелката не е мърдала и сега марейката ме озадачава.Споко днес влизам в сервиза да видим какво ще стане,ще кажа на майсторчето да го прегледа още един път тоя термостат да не би случайно да не отваря до край.Тези дни ще докладвам за резултата.Според мен след миенето на радиатора ефекта ще е нулев ама да видим...Marea Wekeend 1999 1.6 16V
Коментар
-
max_damage написа:Не може да е нормално да държи температура от 85-110 градуса при движение. И с другата ми кола съм карал по същия маршрут и стрелката не преминава над средната. Само слиза надолу при по-големи спускания.Маршрута е същия Пловдив-София - на всеки по-сериозен баир и веднага тръгва да прегрява
Коментар
-
а дали е възможно да е така, заради самия датчик, който не е толкова инертен като на други автомобили? чел съм постове на хит ко, че при браво/а преди не знам си коя година стрелката кове, след тази година датчика е нещо по -различен и показва моментното състояние много по-бързо.... мен не че ме притеснява толкова, не прегрява колата никога, но е дразнещо все пак.... на климатик извънградско държи една идея по-висока температура, но не е проблем. моите наблюдения над газта са, че ако е неправилно регулирана държи съвсем различна температура... например с ,моята си играех преди време и й запушвах въздуха малко, че да върви повече. да ама сложих една преграда, колата хукна яко, вдигнах си 160 на магистраата и след 2-3 мин забелязах, че покачва температурата и отива над средата. спрях, махнах преградата на въздуха и пак потеглих - пак вдигнах 160, но си закова 1 черта под средата и това е. реално бях много обогатил сместта по този начин.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
И тук да ви кажа, че току що го писах същото почти - на моделите след 98-ма, стойностите които връща датчика, преди да стигнат до стрелката на таблото, минават през 1 процесор в него. Този процесор прави нещата така, че от 80 до 100 градуса стрелката да кове точно на средата. Затова като видите стрелката на средата, да знаете че температурата не е 90 градуса, а е между 80 и 100. За справка: Картинката в този пост.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар