Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Радиаторче на климатик в купето (изпарител)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Радиаторче на климатик в купето (изпарител)

    Как с най-малко усилия по разглобяване да достигна до радиаторчето на климатика в купето? Има ли някой правил подобно нещо? И ако то е под таблото, някъде над жабката дали е възможно да демонтирам само там без да махам цялото табло?
    Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

    #2
    Маха се само жабката,а самото то се намира даже под нея а не над нея! Разрови се малко има теми. Напиши "радиаторче" в търсене и ще ти излезнат теми как се сменя
    Fiat Bravo - 1.8GT /115hp 1997г.
    Audi A4 - 1.9TDi /110hp 1998г.
    Mazda 121 - 1.3GLX / 75hp 1994г.

    Коментар


      #3
      Лошото в онова което намирам е, че всеки употребява думата "радиаторче", изказва предположения, предлага смяна, но никой не казва в каква последовтелност се разглобява за да се стигне до него. Жабката съм махал. За съжаление под нея има само един вентилатор. Трябва да има затворен обем, в който да се намират и радиатора от парното и радиатора на климатика. Чрез клапа да се прехвърля входящия поток въздух или онзи от купето през едното или другото радиаторче и да се получава или загряване или охлаждане.Та въпросът ми е как да разглобя именно тази кутия, в която се намират и 2-та радиатора?
      Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

      Коментар


        #4
        Системата трябва да се източи от фреона, и да ссе разглоби сериозно цялото табло. Изпарителя на климатика е между радиатора на парното и двигателя, но да знаеш че металните тръби, които се показват в двигателния отсек са едно цяло с изпарителя, демек - едва ли ще стане да го извадиш, като махнеш жабката. Това ми го разказа човекът от сервиз иристрейд, не претендирам че е вярно, но подробен оглед на местоположението му показва да е така...

        Коментар


          #5
          Климатика не охлажда, въпреки че го зареждах миналата пролет. Количеството на фреона беше малко. През зимата при всяко пускане на парното замирисваше на шарена сил. Поне аз на това го оприличавам. Тая пролет след пускане на климатика установих, че не работи. Явно причината е в изтичане на фреон. Надявах се да има начин да се разглоби по-лесно.
          Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

          Коментар


            #6
            Колега при ммоята кола се наложи да свалям цялото табло голяма играчка е да знаеш колегата ogi28b е прав.
            преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v

            Коментар


              #7
              dalgia123 написа:
              Колега при ммоята кола се наложи да свалям цялото табло голяма играчка е да знаеш колегата ogi28b е прав.
              Е това не исках да чуя. Надявам се все още да има и по-просто решение макар и по-неудобно за демонтаж.
              Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

              Коментар


                #8
                Това че ти мирише на черен пипер не е от изтичнане на фреона при изтичне на фреона няма да усетиш миризма и не се лови в това радиаторче почти винаги течовете са в двигателния отсек най вече радиатор след това салник на оста на компресора. Иди при хора дето това им е работата бих ти препоръчал един сервиз на колегиhttp://www.autofrostcomfort.com/inde...id=3&Itemid=39
                Обичам си работата.

                Коментар


                  #9
                  Valentin_V написа:
                  Това че ти мирише на черен пипер не е от изтичнане на фреона при изтичне на фреона няма да усетиш миризма и не се лови в това радиаторче почти винаги течовете са в двигателния отсек...
                  Причината да се съмнявам в теч от този радиатор е, че нещо мазно омасли управлението на еърбег-а и то изпуши. Предполагам, че това е маслото, което се смесва с фреон-а за мазане на компресора. Може би миризмата на чубрица е точно от него а не от изтекъл фреон. Вчера поразглобих някои детайли: жабка, корите от 2-те страни на управлението на еърбег-а, една пластмаса която захлупва радиатора на парното. Поогледах и се отчаях. Може би няма ка да се достигне до тоя радиатор без разглобяване на таблото. В края на процедурата погледнах шайбата на климатика и ми направи впечатление, че не е зацепена.И сега се появява втори въпрос: - Дали причината е в електрическата система или при ниско налягане в системата компресора не трябва да работи?
                  Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                  Коментар


                    #10
                    Авто климатиците имат един датчик наречен пресостат тои следи за налягането когато е по ниско от 1бар и по високо от 25бара да изключва компресора за да се пази от повреда. Това дето е протекло и ти е изпушила електрониката е по верочтно антифриз защото както знаем маслото е диелектрик и не е възможно да даде късо.
                    Обичам си работата.

                    Коментар


                      #11
                      Антифриз не губя. Надявам се да си прав Valentin_V, но се консултирах по телефона с колегата от сервиз "Ирис" за тая подробност. И неговото мнение е такова. Протекъл е изпарителя (по-правилно е да се каже) в купето, изгубил е налягане в Климатичната система и поради това компресора не работи. За съжаление спомена и цена на изпарител - около 300лв. и цена за труд 250лв. Остава: пълнене на климатика с фреон и Охладителната система с антифриз - грубо 600лв.Има ли начин да се диагностицира проблема без да се налага разглобяване, покупка на нов изпарител и други разходи? Т.е. да се прецени чрез някаква техника за херметичността на системата, въпреки че за една година нещо се е случило и явно налягането е под допудтимото.
                      Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                      Коментар


                        #12
                        До колкото аз съм запознат,когато се зарежда системата се слага и оцветител.Със спец. очила и ултравиолетова лампа се вижда къде има теч,но няма как да видят радиаторчето без да се разглоби нещо по колата.Надявай се да не е това радиаторче,че е на много кофти място.

                        Коментар


                          #13
                          willow75bg написа:
                          До колкото аз съм запознат,когато се зарежда системата се слага и оцветител.Със спец. очила и ултравиолетова лампа се вижда къде има теч,но няма как да видят радиаторчето без да се разглоби нещо по колата.Надявай се да не е това радиаторче,че е на много кофти място.
                          !!! Точно така !а за автора на темат - търсиш проблема на грешно място.аирбег-а ти е изгорял от антифриз - независимо дали ти се вярва.ако искаш да си решиш проблема - 1. зареждане + индикатор2. каране с климатик - 2 - 3 дни3. отиване за преглед с УВ лампа и очила

                          Коментар


                            #14
                            O.K. Ще го направя. Въпросът е ако наистина има разхерметизиране на системата и теч на фреон с масло от въпросния изпарител и то в онази кутия на неудобното място дали ще в видим с лампа с УВ?Е, тая диагностика ще излезе мако скъпичко ама май няма друго решение като размисля.
                            Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                            Коментар


                              #15
                              mme написа:
                              O.K. Ще го направя. Въпросът е ако наистина има разхерметизиране на системата и теч на фреон с масло от въпросния изпарител и то в онази кутия на неудобното място дали ще в видим с лампа с УВ?Е, тая диагностика ще излезе мако скъпичко ама май няма друго решение като размисля.
                              Ако теча е по-сериозен, би трябвало маслото с оцветител да се появи и на дренажа, там вече ще се види без разглобяване...
                              Ex. Grande Punto Driver

                              Коментар

                              Working...
                              X