Как с най-малко усилия по разглобяване да достигна до радиаторчето на климатика в купето? Има ли някой правил подобно нещо? И ако то е под таблото, някъде над жабката дали е възможно да демонтирам само там без да махам цялото табло?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Радиаторче на климатик в купето (изпарител)
Collapse
X
-
Лошото в онова което намирам е, че всеки употребява думата "радиаторче", изказва предположения, предлага смяна, но никой не казва в каква последовтелност се разглобява за да се стигне до него. Жабката съм махал. За съжаление под нея има само един вентилатор. Трябва да има затворен обем, в който да се намират и радиатора от парното и радиатора на климатика. Чрез клапа да се прехвърля входящия поток въздух или онзи от купето през едното или другото радиаторче и да се получава или загряване или охлаждане.Та въпросът ми е как да разглобя именно тази кутия, в която се намират и 2-та радиатора?Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Системата трябва да се източи от фреона, и да ссе разглоби сериозно цялото табло. Изпарителя на климатика е между радиатора на парното и двигателя, но да знаеш че металните тръби, които се показват в двигателния отсек са едно цяло с изпарителя, демек - едва ли ще стане да го извадиш, като махнеш жабката. Това ми го разказа човекът от сервиз иристрейд, не претендирам че е вярно, но подробен оглед на местоположението му показва да е така...
Коментар
-
Климатика не охлажда, въпреки че го зареждах миналата пролет. Количеството на фреона беше малко. През зимата при всяко пускане на парното замирисваше на шарена сил. Поне аз на това го оприличавам. Тая пролет след пускане на климатика установих, че не работи. Явно причината е в изтичане на фреон. Надявах се да има начин да се разглоби по-лесно.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Това че ти мирише на черен пипер не е от изтичнане на фреона при изтичне на фреона няма да усетиш миризма и не се лови в това радиаторче почти винаги течовете са в двигателния отсек най вече радиатор след това салник на оста на компресора. Иди при хора дето това им е работата бих ти препоръчал един сервиз на колегиhttp://www.autofrostcomfort.com/inde...id=3&Itemid=39Обичам си работата.
Коментар
-
Valentin_V написа:Това че ти мирише на черен пипер не е от изтичнане на фреона при изтичне на фреона няма да усетиш миризма и не се лови в това радиаторче почти винаги течовете са в двигателния отсек...Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
Авто климатиците имат един датчик наречен пресостат тои следи за налягането когато е по ниско от 1бар и по високо от 25бара да изключва компресора за да се пази от повреда. Това дето е протекло и ти е изпушила електрониката е по верочтно антифриз защото както знаем маслото е диелектрик и не е възможно да даде късо.Обичам си работата.
Коментар
-
Антифриз не губя. Надявам се да си прав Valentin_V, но се консултирах по телефона с колегата от сервиз "Ирис" за тая подробност. И неговото мнение е такова. Протекъл е изпарителя (по-правилно е да се каже) в купето, изгубил е налягане в Климатичната система и поради това компресора не работи. За съжаление спомена и цена на изпарител - около 300лв. и цена за труд 250лв. Остава: пълнене на климатика с фреон и Охладителната система с антифриз - грубо 600лв.Има ли начин да се диагностицира проблема без да се налага разглобяване, покупка на нов изпарител и други разходи? Т.е. да се прецени чрез някаква техника за херметичността на системата, въпреки че за една година нещо се е случило и явно налягането е под допудтимото.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
u_bo
willow75bg написа:До колкото аз съм запознат,когато се зарежда системата се слага и оцветител.Със спец. очила и ултравиолетова лампа се вижда къде има теч,но няма как да видят радиаторчето без да се разглоби нещо по колата.Надявай се да не е това радиаторче,че е на много кофти място.
Коментар
-
O.K. Ще го направя. Въпросът е ако наистина има разхерметизиране на системата и теч на фреон с масло от въпросния изпарител и то в онази кутия на неудобното място дали ще в видим с лампа с УВ?Е, тая диагностика ще излезе мако скъпичко ама май няма друго решение като размисля.Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996
Коментар
-
mme написа:O.K. Ще го направя. Въпросът е ако наистина има разхерметизиране на системата и теч на фреон с масло от въпросния изпарител и то в онази кутия на неудобното място дали ще в видим с лампа с УВ?Е, тая диагностика ще излезе мако скъпичко ама май няма друго решение като размисля.Ex. Grande Punto Driver
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар