Колеги много ви моля да ми помогнете! Никъде във Велико Търново не предлагат този реостат.Днес питах абсолютно навсякъде. Обръщам се по-специално към Shefy,защото видях,че той си е купувал и може да ми помогне.Ако някой е съгласен да купи и да ми прати такъв реостат ще съм му много задължен.Колата ми е: Fiat BRAVA 1.6 16v 103hp. ’97 с КлиматикПредварително ви благодаря!
Колега, при мен проблемен се оказа датчика, който е в радиатора на колата. Ако искаш ще ти подаря стария ми "реостат", само пиши да се разберем за адреси и такива неща. :P И все пак не гарантирам дали работи
Колеги,не се оправя и това е! Смених дадчика за температурата (намира се на главата), смених съпротивлението (чисто нови), обаче имам само 2-ра степен!Днес, на няколко пъти включи първата степен, но толкова. Даже единият път нищо не се включи, стрелката стигна до първата червена точка.Къде да търся проблема? Някъде в перката ли ще да е? Писна ми с таз кола!
писнало ти е, защото сменяш наслуки а то не се оправя. по-добрата тактика е да се мери всичко по веригата и да се намери конкретно къде е проблема. и тогава вече да се ремонтира/смени. то има и кабели, релета, букси ...
Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96 Moonsteppers - All over the world and beyond ...
Добре, а някой може ли да обясни как работи цялата схема???Кой управлява перката? Как съпротивлението се намесва? То термо зависимо ли е? Климата къде се намесва? Явно, ТОЧНО при мене, проблемът е другаде
Как работи цялата система: Системата се състои от перка (2 при дизелов двигател), даТчик на термостата с 3 кабела - един за таблото и 2 за компютъра. 2 броя релета, един брой резистор (съпротивление, реостат). Как работи - при загряване на колата до определена температура , подадена от датчика, компютърът решава че вече твърде топло, и трябва перката да се повърти. Той затваря едното реле, което затваря следната верига:1. Акумулатор -> Перка -> Реостат -> Реле 1 -> МасаАко все пак стане още по-топло - на базата на сигнал от датчика на термостата, компютърът на колата решава да пусне перката да се върти още по-бързо, и затваря другото реле, което от своя страна затваря следната верига:2. Акумулатор -> Перка -> Реле 2 -> Маса.Така компютърът управлява перката на две степени, на базата на данни от датчика на термостата. При първата степен - реостатът е свързан последователно във веригата, и това внася топлинна загуба през него. Затова перката се върти не-чак-толкова-бързо. При втората степен - реостатът е игнориран, и не участва във веригата. Климата къде се намесва ? В този модел - 80 - 16В, климата е полуавтоматичен климатик. Електрическата част от него се състои от един датчик за налягане, с 4 степени. Когато налягането в системата на климатика достигне дадена стойност, се подава сигнал към компютъра, и той затваря Реле 1, което затваря веригата на перката - първа степен. Когато налягането се повиши още, датчикът за налягане подава друг сигнал, и компютърът затваря веригата през Реле 2, - бързата степен. Това се случва напълно независимо от това каква е температурата на двигателя. Т.е. - при включен климатик, може да видиш перката да се върти още преди изобщо стрелката на таблото ти да се е помръднала от най-долната си позиция. Моето лично мнение е че проблемът е в релето за 1 степен, щом другите неща са нови, то се намира в кутийката пред акумулатора обикновено.Всичко казано дотук важи за модел 98 -> - бензинови. Дизеловите са с 2 перки и там едната перка играе ролята на резистор. Т.е. при първа степен двете се свързват последователно, а при втора - успоредно.Ето картинка, спестил съм някои елементи, но нещата принципно са така - релетата са захранени от акумулатора през контактния ключ, маса от ЕКУ, и така... Успех!
ogi28b и неговите схеми колега, нямаш равен! а обясненията ти са по-добри и от схемите! евала!и дано колегата да си оправи проблемата най-накрая и да си заобича колата
Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96 Moonsteppers - All over the world and beyond ...
Па нали сме се събрале да си помагаме... нищо че ме псуват във футболната тема Почти съм сигурен че се използват едни и същи релета за перките, както в дизеловите, така и в бензиновите. Отвори кутийката пред акумулатора, и провери - често там се окислява, възможно е просто да има лош контакт. Релето много трудно се прецаква, по-скоро лош контакт в буксата му. Купи си един контактен спрей за 4-5 лева, и напръскай, а като отвориш кутийката - снимай , да видим какво има. Отсега ти казвам, за да не се чудиш - празното място за реле, което ще видиш, е за реле за помпата за пръскалки на фаровете
Па нали сме се събрале да си помагаме... нищо че ме псуват във футболната тема Почти съм сигурен че се използват едни и същи релета за перките, както в дизеловите, така и в бензиновите. Отвори кутийката пред акумулатора, и провери - често там се окислява, възможно е просто да има лош контакт. Релето много трудно се прецаква, по-скоро лош контакт в буксата му. Купи си един контактен спрей за 4-5 лева, и напръскай, а като отвориш кутийката - снимай , да видим какво има. Отсега ти казвам, за да не се чудиш - празното място за реле, което ще видиш, е за реле за помпата за пръскалки на фаровете
Веднага щом прочетох поста и се изстрелях към колата. Даже не бях си изпил кафето Извадих релетата, крачетата им бяха малко окислени. Зачистих ги до блясък. Напръсках ги с контактен спрей (WD-40) и ги върнах на мястото им. Запалих колата, включих климата, НО уви, отново работеше само 2-ра степен. Ами сега? Иии кое е релето за 1-вата степен? Черното може би? Хахаха, то аз можех да си отговоря и сам на въпроса, докато бях при колата, ама малко мисъл тряа Ето и снимков материал.P.S. Сега се сещам, мога ли да им разменя местата на тези реленца? Евентуално да забачка 1-вата степен, а 2-рата да откаже.
Колега, може би при опитите ще откриеш че червеното реле е за бавната степен на перката. Провери го дали работи - плюс и минус на 85 и 86, и после с ом-метър - между 30 и 87 търсиш нула. Другото което доколкото разбрах, вече си открил, е че черното реле е за компресора на климатика - то задейства съединителя на шайбата. Релето за бързата степен е това голямото, което е в средата на кутийката, поне така твърди Bravo Service Manual Part 4. Направи и на него тестове. То е по-различно, щото е малко по-специално, има някви транзистори вътре, и май е нещо като таймер.За кво си играх снощи с тоя пейнт, като можело копи-пейст от пдф-а....
Добре... А ако перката на marea 1.8 16V ’98 не иска да се завърти сама, какво се прави?
колега, много ти е общ въпроса. първо прочето тази и още две-три теми поне, които ще намериш с помощта на търсачката, и тогава, ако още не си си отговорил на въпроса, го задай по-конкретно.
Fiat Marea SW 1580 16V ELX 182A4000 10/96 Moonsteppers - All over the world and beyond ...
Ето го и първия пост от мен... Може би не е точно за тук, но проблемът ми е близък. Разликата е, че вместо да не включва на първа а само на втора, вентилатора на радиатора не се включва хич. Пробвах го и с ток директно от акумулатора и си бачка перфектно (добре де, малко дрънчи ама това да му е проблема). Гледахме кабели, бушони - всичко, до което може да стигне неопитен човек, беше ок. Последно не знам как му викате на това дето се маха с кръстата отверка и има съпротивление на него - и то изглежда ок. Само не знам в какво състояние му е резисторчето, но не се задълбочих, защото перката не завърта дори и на включен климатик. Тръгнахме към един сервиз - по средата на пътя трябваше да спрем да изчакаме да се охлади защото стрелкичката за температурата беше застанала вертикално и решихме да се приберем (с баща ми). Вчера също ми прегря из трафика и имам чувството, че се е случило нещо и с това, което върти водата между двигателя и радиатора (водна помпа предполагам ). Причината е, че по пътя към сервиза почти не съм спирал и през по-голямата част от времето съм карал с 70-80 и въпреки това вдигна температурата много бързо. Имате ли някаква идея какво може да е? Помежду другото става въпрос за Marea’98 1.8 16V... Мерси предварително
Това мислех да го пиша преди да видя картинките от последната страница (заради темплейта на форума все имам чувство, че темите са с по 1 страница), после се отказах незнайно защо и ето го пак А конкретен отговор не можах да си намеря, отвикнал съм да се занимавам с форуми (просто не съм имал възможност). Качил съм 2 снимки - първата е тази кутийка дето трябва да са тези релета, но така и не намерих там такива, подобни на снимките. Търсих на доста места, но не можах да намеря подобни. Втората снимка е един кабел, който дори преди да тръгна да човъркам си беше там и беше свободен. Доста поогледах и не можах да разбера къде трябва да е, пък ме съмнява нещо да не е от него, защото той и двата които се включват в горната дясна страна на радиатора (гледайки колата отпред) са увити заедно.Така стигат ли поне донякъде детайлите?
Коментар