колеги,проверих перката...работисмених датчика с друг...сипах вода....и пак загря и изби къде да тъся още причини...като сипах водата в радиатора не можах да обезвъздуша, защото не намерих пробката...дали причината е в това колата ми е нужна, а не мога да тръгна никъде в момента...всички сервизи са затворили за празниците
Едната пробка е на радиатора,другата е зад двигателя на един маркуч там задължително се обезвъздушава.Първо гониш въздуха от тая пробка зад двигателя после от пробката на радиатора ако трябва ще надуеш малко с уста на гърловината на разширителния съд за да изхвърли въздуха.После палиш да загрее малко отваряш капачкатаи ако бълбука начи имаоще въздух,ако не оставяш да загрее за да завърти перката за проба. ПП:Ако имаш газова е хубаво да обезвъздушиш и испарителя понякога остава и там въздух!
колеги,проверих перката...работисмених датчика с друг...сипах вода....и пак загря и изби къде да тъся още причини...като сипах водата в радиатора не можах да обезвъздуша, защото не намерих пробката...дали причината е в това колата ми е нужна, а не мога да тръгна никъде в момента...всички сервизи са затворили за празниците
явно е че не можеш да се справиш сам(което не е срамно ако се случи на мен аз не бих могъл също да се оправя),НО защо продължаваш да си правиш експерименти??? Изчакай да минат празниците-няколко дни без кола няма да ти стане нищо издърпай я до някой сервиз,не я карай така и като бял човек изчакай да ти я оправят...прегряването не е шега работа,ще прецакаш като нищо двигателя!
колеги,проверих перката...работисмених датчика с друг...сипах вода....и пак загря и изби къде да тъся още причини...като сипах водата в радиатора не можах да обезвъздуша, защото не намерих пробката...дали причината е в това колата ми е нужна, а не мога да тръгна никъде в момента...всички сервизи са затворили за празниците
явно е че не можеш да се справиш сам(което не е срамно ако се случи на мен аз не бих могъл също да се оправя),НО защо продължаваш да си правиш експерименти??? Изчакай да минат празниците-няколко дни без кола няма да ти стане нищо издърпай я до някой сервиз,не я карай така и като бял човек изчакай да ти я оправят...прегряването не е шега работа,ще прецакаш като нищо двигателя!
Абе така е, прав си...не ми се пипа нещо което не съм правил преди и не съм запознат в детайли..До сега не се бях сблъсквал с този проблем. От сутринта звъня по сервизи, но никой вече не работи, а утре ми се налага да пътувам. Ще огледам внимателно маркучите и радиатора, ако ги намеря пробките ще направя последен опит и ако не стане зарязвам всичко да не стане беля. Има и друго нещо, преди два месеца имах сериозен челен удар. Взех двата радиатора (водния и на климатика) от едно момче на доверие. Вярно, зимата в този студ си работеше добре, но сега от както се позатопли започна да грее колата. Започвам да си мисля да не би причината да не е нещо и в радиатора а не в датчика...знам ли. В сервиз могат ли да го проверят и него? Отивам да действам, ако стане ще пиша отново. Ще кача и снимки на въпросните пробки за колегите, които също не ги знаят Благодаря ви за съдействието
колеги,проблема май е по-сериозен След последния постинг, слязох и опитах да намеря въпросните пробки. Намерих само задната, но нямах толкова дълга отверка за да го отворя. Отидох в най близкия сервиз и там успяха да я отворят, но тя превърта. Обезвъздушиха системата като разхлабиха единия от маркучите на радиатора. Оказа се, че радиатора ми е от темпра и няма друга пробка. Така ми каза майсторчето. Пращам и въпросните снимки. След като я обезвъздуши колата поработи 20 минути без да загрее. Майсторчето намекна, че причината може и да е в термостата и че трябва смяна, но като поработи се отказа от тези свои съмнения и според него солата си е наред. След известно форсиране водата пак изби, перката изобщо не зацепи а стрелката бе по средата. Тогава майстора изрази съмнения че съм за гарнитура на главата . Водата била влизала в мотора а отзад излизаше бяла пара, демек водата.Казах му за катастрофата преди 2 месеца и че в студеното време колата не ми е загрявала. Тогава каза че първо трябва да отстраня проблема с датчика, защо не подава инфо към перката която да включва и охлажда двигателя. Защото при повишаване на температурата на двигателя можело да се отвори процеп в гарнитурата на главата и от там да влиза вода. За да се размина с големия ремонт защото можело да няма нужда от него. Излиза, че откакто са ми оправили предвицата зимата, перката изобщо не се е включвала а сега откакто се позатопли мотора взе да грее и водата да избива....знам ли. Как да постъпя, могат ли някъде да замерят датчика и защо не се включва перкатаснимки на радиатораhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/1...PGснимка на пробката която е зад двигателяhttp://www.picvalley.net/v.php?p=u/2...7600914770.JPG
Колега, ти не беше ли сменил датчика за температурата на водата, който пали перката??? Теста е прост за това дали твоя датчик е ОК. Кипваш на котлона у вас 1,5 - 2 литра вода в една тенджера, наливаш ги в една пластмасова бутилка от 2 литра от безалкохолно, сваляш бързо врялата вода до колата (преди да и е паднала много температурата) и потапяш във водата предварително демонтираният датчик (датчика трябва да си е свързан към кабелите). Ако перката запали, значи всико по системата датчик-прека е ОК и си търсиш проблема някъде другаде, ако не запали перката, търсиш какво не и е наред на системата датчик-перка. Голямото количество вода (например 2 литра) ти трябва, за да не падне много температурата докато занесеш водата до колата. Също така внимавай да не се попариш, че после ще има да ме псуваш...
привет,направих теста...не стана . Но и в кабелите не е причината защото дадох на късо буксата и перката тръгна. Буксата за датчика има три кабела-червен, бяложълт и зелен. Единствено при контакт бяложълт-зелен перката тръгна. Вероятно това е работа на въпросния датчик. Червения не ми даде никаква индикация. . Пак съм на никъде...
Мен ме съмнява в такъв случай датчика дали работи коректно и дали буксата му прави добър контакт с него. Друго не ми идва на ум... Ако може някой колега да качи инфо за датчика ще е добре. За да може да го натопиш във вряла вода у вас и да го замериш дали работи той самият или не.
Абе човек защо не смениш този датчик? Щом след като го дадеш на късо, перката тръгва, значи датчика е заминал. Виж също така дали загрява самия радиатор, ако не - термостат или въздушна възглавница (системата е за обезвъздушаване).
FIAT PUNTO 1.7 TD
CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE
имам абсолютно същия проблем. Само ,че аз вече си смених - тапа на блока(зад маховика), термостат и датчика на радиатора. Когато колата си работи на малкия кръг всичко е наред, обаче като позагрее на някой светофар перката не се включва и я пускам ръчно с мързелив ключ. Обаче оня ден се заблеях и водата ми изби през капачката. От всички опити които съм правил до сега стигнах до извода че ми е запушен радиатора точно там където е датчика. Стигнах до този извод точно него ден като ми изби водата. С риск да се изгоря опипах радиатора и беше студен точно там.Дайте съвет как се чисти радиатор или колко струва нов. П.П. вече сипах почистваща добавка и НИЩО!!! П.П. и аз нямам клапан за обезвъздушаване на самия радиатор
ако искаш разгледай с търсачката имаше подобни теми,в едната колега беше обяснявал,как колата прегрява сега а зимата не е имал проблем,решението му беше от радиатора и добавката за запушване на течове която е слагал предния собственик,да не би твоят продавач на тоя прословут радиатор да е слагал нещо да спира течове? Я му се обади и го питай да ти каже откровено! Според мен е твърде вероятно да ти е запушен радиатора Зимата като си карал на парно се е отделяла температурата от там и не е имало проблем,ако искаш за пробата отвори джамовете надуй парното и виж дали ще загрява,ако не си решил вече проблема естествено!
Колегата със запушения радиатор може да провериш колко струва на този сайт:http://www.axm-auto.com/За колегата на който не му се включва перката, във всеки малко по разбиращ майстор може да провери дали ти е здрав датчика без да те кара да го сменяш, доколкото знам термостата си е самостоятелен изпълнителен механизъм и няма нищо общо с датчика за температурата, едното отваря малък голям кръг, а другото включва перката. Аз мисля че проблема ти е точно в датчика за температурата.
Тези дни имах пътуване към провинцията и приспособих ключ в купето, с който пусках перката. Работеше си добре. По принцип радиатора е целия топъл, датчика за перката е чисто нов. Тези дни ще я карам на сервиз да проверят как е радиатора. Радиатора го взех от едно момче от една морга, така че не знам дали и те знаят за състоянието на радиатора...но определено зимата си беше добре, а и имам спомени че перката се включваше...освен въздух да е лапнала...знам ли..
промий стабилно радиатора и пак напълни системата ако е имало някакви налепи запушващи дупките би трябвало да се раздвижат и да шурне от пробойните...така поне ще знаеш дали е от радиатора,но моето мнение е,смени си направо радиатора с НОВ и ще се реши проблема,мое мнение,не те обременявам с него...но сам виждаш,че икономията е не само майка на мизерията,но и причина за още по-големи беди...
Колеги,проблема е решен . Какво се оказа,....като отидох в сервиза върнах старото положение на свързаност, както трябва да си бъде. Колата пак загря и водата изби. Тогава, майстора извади двата резистора и ги даде на късо. Преди, на буксата, която е на датчика за перката (кабелите са три-бяложълт, червен и зелен) перката се включваше като се дадат на късо бяложълтия кабел и зеления. С червения като се дадат на късо перката не се включваше. А сега, като даде на късо резистора, перката се включваше при контакт и с трите кабела. Тогава майстора установи, че ми е заминал резистора. Остави колата да поработи, но като стигна към 90 градуса водата пак изби. Като поразгледа маркучите, се видя малък процеп от където сълзеше леко вода и хващаше въздух. Веднага смених водното съединение. Колата след това се оправи. Перката започна да се включва на около 87 градуса, но е с окъсен резистор. Свалиха ми го и сега отивам да си взема друг. Монтажа е много лесен Благодаря ви за съветите и насоките
Коментар