Ето снимка на пробката за източване на антифриза на 1.6 мотора:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Източване и смяна на охладителната течност
Collapse
X
-
Колеги най после намерих време да сменя охладителната течност на бравата. Направих всичко както ме посъветвахте, колата загря и източих всичко от маркуча който е най ниско на радиатора. Първия път от там излезе няма такава боза и смрад!!!! Невероятна ръжда!!!! Предполагам че това е признак че колата е седяла в Италия без да се кара може би година, за да се появи толква ръжда. Как и да е, промих 7 пъти с хладка вода, като всеки път наливам паля да включи перката, източвам, като накрая почна да тече чиста вода. При всяко точене събираше по 5лтр течност, като предполагам че вътре се е задържал по литър. Накрая сипах 2,5лтр антифриз и 2,5лтр вода.Естествено предобрих нещата :D и счупих пробката която е на маркуча към парното, зад двигателя. Тя май никога не беше отвивана и накрая викам да обезвъздуша и бръкнах с отверка. Пробката се счупи като половинага отстана вътре. Сега като карам леко сълзи от там и ще залепя горната част която е в мен с каноколит и дано заспи.Парно имам, но не мога да преценя дали не е малко по слабо отпреди което може да се дължи на счупената пробка Колата загрява както преди, бързо, но по рядко включва перката и като я включи по бързо охлаждаи я връща в средата, това са ми наблюденията от ден каране смед манипулацията :D а въпросния маркуч с счупената пробка предполагам че може да се смени ако зимата стане фал и парното не е като хората?Brava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
Тази т.нар. ’невероятна ръжда’ е от една метална тръбичка в охладителната система - пада се зад двигателя долу, под колекторите, до стартера. Гние и ръждясва ужасно, а нова не се предлага. При мен при смяна на антифриза/термостата след няколко дена се проби и се наложи да я сменям с такава от морга. Вероятно е била слагана добавка против течове и със смяната нещата лъснаха. Може да прогнива и от ’качествен’ антифриз.
Коментар
-
miro2177 написа:Колеги най после намерих време да сменя охладителната течност на бравата...Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.
Коментар
-
Тъкмо си мислех за пробките на радиатора и по маркучите , че често половината остава в леглото си а другата в ръката :D Сега ще ти дам една идея.С ножче с тънак връх, набиваш леко в останалата част от пробката в маркуча(пак казвам леко)и се опитваш да я развиеш(става правил съм го).После взимаш пробката и гледаш колко е дълга и с каква резба е.Отиваш в един магазин за болчета и си вземаш едно шестограмно болче, със същия димаметър и резба.Изрязваш си парче гума(от на кола например) правиш дупчица да влезе болта и навиваш леко докато затегне.Палиш и ако не потече си 6!Така сучпих никога не бутана пробка и си сложих такова шестограмно болче.Това беше по добрата алтернатива, щото по моргите нямаше(а и кой дава пробка само), нито успях да намеря по магазините за авточасти!Успехnow. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Здравейте.И аз днес реших да направя тази манипулация на Бравото си.Обаче по съвет на някъкъв майстор който се моткаше около мен трябвало да източа след като колата е напълно загряла трябва да се изчака 10 мин за да не се изгориш.Така и направих.промих 2-3 пъти като на всяко пълнене ми гълташе по 3 литра средно.Проблемът идва от там че водата видимо ври обаче не включва перката,даже вече и като навлиза и в червения сектор.Според вас това нормално ли е?Да не би да трябва да изтине хубаво колата за да се хомогенизира,защото според мен с това изстиване на двигателя в началото нещо се е объркало?
Коментар
-
Обезвъздуши ли като сипва течността,защото ако не си тогава се получава въздушна възглавница в системата. Отвии пробката на радиатора леко докато започне да тече течност без балончета ,след това същото и с пробката разположена на маркуча отиващ към радиаторчето на парното.Фиат Крома 1.9 16v+
Фиат Браво 1.6 16v
Фиат Мареа 1.6 16v
Коментар
-
искам преди зимата да сменя антифриза
Sev написа:на 1,6 - от долния маркуч на радиатораняма друг вариантлесно ене е лошо да си приготвиш и 10-на литра водада напълниш 2-3 пъти защото винаги остава антифризи така да промиеш лекослед това 3 литра концентрат с 3 литра дестилирана водаФиат марея уикенд 1.9ТД100
"Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"
Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!
Коментар
-
Re: искам преди зимата да сменя антифриза
ivannik написа:За да не отварям нова тема- имам марея уикенд 1.9ТД 100 и искам преди зимата да и сменя антифриза,но не съм го правил,а искам сам да го сменя,съответно и да промия системата.Нека който има същата кола и го е правил да опише точно как се прави,къде са пробките и как става.Може и на лично съобщение,ако смятате,че ще се разводни темата.С уважение!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Колеги,промивайте с чешмяна вода,но наливайте в антифриза дестилирана,защото по системата и най-вече в ризата на двигателя се образува котлен камък,който стеснява каналите и намалява топлоотнемането(т.е. двигателя не се охлажда пълноценно).Може сами да си направите-тенджера под налягане с вода на бавен огън-маркуче на капака (където фучи парата) и серпентина в студена вода.Само да не запушите маркуча,че гърми тенджерата.
Коментар
-
Re: искам преди зимата да сменя антифриза
Vladim написа:ivannik написа:За да не отварям нова тема- имам марея уикенд 1.9ТД 100 и искам преди зимата да и сменя антифриза,но не съм го правил,а искам сам да го сменя,съответно и да промия системата.Нека който има същата кола и го е правил да опише точно как се прави,къде са пробките и как става.Може и на лично съобщение,ако смятате,че ще се разводни темата.С уважение!Фиат марея уикенд 1.9ТД100
"Доброто винаги побеждава злото.Така че, който победи,той е добрият!"
Бат Бойко победи...но се оказа,че не е добрият!!
Коментар
-
Humppa
Що не ги обедини някой двете темиhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=47189П.П. Помня една доста стара тема, в която, ако не ме лъже паметта Esper беше описал подробно как се прави промивка с маркуча от сондата...
Коментар
-
Здравейте отново.Днес покарах колата около 7км и спрях за 10 мин без да гася двигателя и по едно време взе да излиза пара от под капака на Бравото ми,изгасих почаках 10мин да спадне температурата и пак потеглих.Не изминах и 2-3 км и колата взе да загрява доста аз пуснах парното на макс малко да издуха но ефекта беше нулев и после даже парното спря да духа топло и нещо взе да штрака при жабката.спрях погледнах и видях че водата в разширителния съд почти ври но беше пълно,след 5-10 мин някъде водата изчезна от съда,аз отворих и леко ми миришеше на нещо гадно.почаках малко но тя грам не можа да изстине и я зарязах докато не разбера какво и е станало и какви мерки да взема щото ми писна само по майстори
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар