Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Загряване на Брава ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Загряване на Брава ?

    Здравейте, първо да предупедя, че съм абсолютен лаик на тема коли и моля за извинения, ако нещата, които напиша ви се сторят глупави От вчера съм собственик на Фиат Брава, 1997 г, 1.6, бензинов двигател. Видимо колата е доста запазена, в купето всичко е като ново.Какво ме обезпокои... докато я докарам до тук (от Дупница...) температурата на колата беше минала 90 градуса и стоеше закотвена на 100, 100 и нещо. Перката се включи...Паркирайки я реших да погледна как е нивото на антифриза (нещо, на което не обърнах внимание, когато я взимах), е, нивото беше ДОСТА под ограничението за минимум, като казвам ДОСТА, разбирайте, че антифриза беше около един пръст над дъното на "казанчето" (или както там се казва). Това при горещ двигател, т.е. веднага, след като я угасих погледнах. Днес сутринта отново вдигнах капака - антифриза си е все на това ниво.Опасявам се да не се окаже, че нещо сериозно се е прецакало... Не забелязах от някъде да е текло нещо. Перката си се въртеше...Искам да долея наново, но не знам какъв е подходящия... имам и пежо - на него му наливам готов за употреба разтвор на антифриз, закупен от бензиностанция ЕКО.Отделно - доколко е възможно на колата просто да не и доливана течност за охлаждане и поради тази причина в момента да е на това ниво? (Май по-скоро въпроса ми е доколко е възможно да няма проблем? )И доливането на антифриз ще реши ли проблема с температурата - 100, 100 и нещо не ми се струват нормални стойности Предстои ми пътуване до Габрово в понеделник, за да регистрирам колата (постоянната ми адресна регистрация е там) и малко съм притеснен ... пак казвам - лаик съм в областта на колите

    #2
    клега дай да видим един проблем от физиката, като се загрее определен детайл той како прави? - разширява се. след като колата ти е била загряла знаи и течноста се е разширила и се е вдиганала до един пръст в казанчето долял си до където трябва и след като е изтинала течнста се е свила и ти пак виждаш че е по минимум. не се шашкай, долей готв разреден когато е студена и я обезвъздуши таз система и след като отвори термостата затвори капачката. СЪВЕТ- не отваряй, ама никога не отваряй капачката при заграт двигател рискуваш да отидеш на лекар. Отваря се като поистине малко. сега разбра ли?
    FIAT Bravo 1.4 12v

    Коментар


      #3
      Колега, ако колата е с климатик то перката за охлаждане на радиатора има 2 степени. Първата се включва на 92 градуса а втората на 98(това е по спецификация, ако не се лъжа).Много често се случва реостата(резистора), който е отговорен за бавната скорост да е изгорял и да се вклювчва само бързата, която се включва малко под 100 гр. и затов да ти поддържа такава температура. Но преди всичко долей антифриз над минимума на студен двигател и обезвъздуши. Има много теми за обезвъздушаването на този мотор във форума - лесно е.
      FIAT Brava 1.6 16v '97

      Коментар

      Working...
      X