crush написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Зареждане на климатик-цена?
Collapse
X
-
Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
-
На мен беше ми изчезнал фреона от системата.Ходих в сервиз за автоклиматици.Оказа се че изпуска уплътнение на радиатора за климатика.Независимо от всичко направихме пълен тест за течове със газ и отделно на вакуум.После напълнихме системата със масло и фреон. Разбрахме се да дойда след няколко дни за допълнителен оглед.Диагностиката и ремонта и пълненето - всичко 81 лева.Човекът всичко си обяснява, работи със уред, знае какво количество е за модела, може да е еднакво за всички модели, не знам.Може да видиш налягането - високо, ниско, колко грама фреон ти зарежда, маслото.Много съм доволен. Важно е че имаш човек срещу теб.Също така не е лошо предварително да се информирате как точно работи например климатикаи поне общи процедури по ремонт за да не мигате на парцали като ви обяснява.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
НЯМА СМИСЪЛ
колеги кво оборудване кви пет лева абе иска един накрайник 10 лв. + мано метър + маркучи 35 лв.(турски) и бутилка с фреон Р12 ЗА ПО СТАРИТЕ ТАЛИГИ ИЛИ БУТИЛКА Р134а за по-новите (забравил съм след коя година там ),а и един стар компресор от хладилник за да можете да надуете системата на 10 атмосфери .надувате на 10 атмосфери след тва откачате буксата на компресора (за да не се излъже някой и да каже е кво е тва копче и да го натисне че става весело!!!всичко е за скрап след тва!!!) пеносвате със съпунена пияна крана на смукателната тръда от която сме надули да не е заседнала съчмата и се услушваме за сжистене от някой семеринг или някоя връска :D .караме 5 дена и слагаме манометрите пак старателно да не изпуснем налягане,ако имаме 9 атмосфери супер то по маркучите е избягало малко докато завиваме отвиваме накраиника и т.н. след като сме установили че няма пропуски по системата изпуснаме налягането ,но не изведнъж да отвием до дупка, а леко да не бяга с нагнетения въздух о масло (то 6те избяга 2 - 3 капки,но пак )след това бакумираме системата с старото компресорче от хладилник "мраз 120 " :D :D :D за да няма дърпане на въздух от другаде стягаме всичко яко.разбираме , че в систе мата няма въздух като поставим пръст на нагнетателната тръба на мразовото компресорче или по манометъра ,но с пръста си е КЛАСИКА! като задържим пръст и го махнем ако духа значи иска още време! нетрябва хич да полъхва въздух !!! като установим че сме готови затваряме крана на манометъра и тогава гасим компресорчето сваляме маркуча от компресорчето ,слагаме в маркуча 1 кубик (на спринцовка) метанол да обере влагата в системана и го слагаме на бутилката с фреона в която трябва да имаме поне 3 килограма втечнен фреон иначе може да не заредим качествено колицата от опит казвам защото сондите на някой бутилки са по-горе и ще влиза газообразен фреон.сложилисме бутилката от единия край от др на смукателната тръба на системата.отваряме бутилката като е наклоним надолу с крана (вече зависи и от бутилката) за да влиза втечнен фреон отваряме и манометъра за да подадем в системата изравняваме малко над 0-лата тогава затваряме и далим колата .даваме климатика на мах и подаваме 2000 оборота на колата .оттам подаваме на малки порций течен фреон и правим по скалата за съответния фреон на манометъра температура на изпарение .немога да дам точни стойности, защото зависи много от системата каква е и как пропусна иглата на магнетвинтила.понякога се зарежда на усет ,като поработи 10 мин колата се усеща дали духа както трябва и дали иска да се дозареди(това важи за коли с фреон R12). зареждането се прави при външна температура около 30 градуса ,защото ако го направим през зимата фреона като всички др газове се свива и през лятото като стане 40 градуса и той надува и ако има малко корозия по тръба или някой свършил семеринг сте готови за нови ремонти аз лично сам работил 3 години като техник битова техника и по-точно хладилна .правил съм хиляди каручки,но лично мойта кола ако изпусне недай си боже няма да я правя никога ,защото повечето пъти имало ли е продив има и влага в системата и понякога запушва някаде по системата ,а оставяна ли е повече време отворена едно 80% след някой друг ден,седмица или до първата зима как него вклиючваш доста време и е изпуснал пак от някой изгнил вече маркуч или семеринг.цената миналото лято беше за R12 (заместител на този фреон ,защото оригинала е забранен от милион години заради озоновия слой) 50-70 лв в зависимост от количеството газ което сабира ,а за R134a 70-90 лв.В ЦЕНАТА ВКЛЮЧВАМ И ПРОВЕРКА НА СИСТЕМАТА ПОД НАЛЯГАНЕ И ДР. ОПИСАНО ТАКА ЧЕ ТАКА СТОЯТ НЕЩАТА .
Коментар
-
ВСЕЗНАЙКОВЦИ
Valentin_V написа:Колега ако така работиш както пишеш и с тия цени незнам кой ще ти се довери. Поне като нямаш оборудване сложи ниски цени. И вземи си купи учебник хладилна и климатична техника. Нищо лично.
Коментар
-
нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.
Коментар
-
cheruna написа:нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.
Коментар
-
gari_brasna4a написа:cheruna написа:нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:gari_brasna4a написа:cheruna написа:нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.
Коментар
-
Има препарати, които се връскват в системата, след което се изпускат преди пълненето. преди две години, когато за последно обслужвах климатика, го направиха. Поне такива спомени имам. Но е безспорно, ще системата е благоприятна среда за развъждане на гъбички и бактерии, така че една дезинфекция е полезно нещо.
Коментар
-
cheruna написа:Има препарати, които се връскват в системата, след което се изпускат преди пълненето. преди две години, когато за последно обслужвах климатика, го направиха. Поне такива спомени имам. Но е безспорно, ще системата е благоприятна среда за развъждане на гъбички и бактерии, така че една дезинфекция е полезно нещо.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
van_dal написа:cheruna написа:Има препарати, които се връскват в системата, след което се изпускат преди пълненето. преди две години, когато за последно обслужвах климатика, го направиха. Поне такива спомени имам. Но е безспорно, ще системата е благоприятна среда за развъждане на гъбички и бактерии, така че една дезинфекция е полезно нещо.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар