Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Зареждане на климатик-цена?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    crush написа:
    7 стотинки на грам ли?! Това си е обирджийство... Аз ви предлагам пълнене за 40 лв на автомобил... За сега нямам фреон, защото не е дошъл сезона и не съм купувал, ама ако се съберете повече хора ще взема и ще свършим работа... Бях пуснал и обява миналото лято, но никой не я направи важна, че да я видят повече хора...Колкото до колегата по-горе да му поясня. Фреонът не е кой знае колко скъп, но бутилката за съхранение е много скъпа. Второ трябват си манометри. Има и такива които целия комплект с маркучи и накрайници струва към стотина лева, но са китайски, дават страхотни отклонения. Рефко вече си е друго нещо и комплектът е 400+ лв... Да не говорим, че в магазините се продават 2 вида накрайници, а някои коли като Опел Омега 96 година са с други, които незнайно защо, но ги няма и трябва да се преработват малко на стругар... Сертифицирана везна за измерване до грам струва 150 лв и вакуум помпа към 250 и ако тръгнете сами да си ги купувате тия неща ще ви излезне страшно солено. Фреон р134 струва на цена на едро и за фирми 364 лв. Стендовете са за балъците, дето не могат да се оправят с друго и нямат нужния опит и добра преценка. Да не говорим, че са излишно набутване и после искат по 100 лв за пълнене, за да си ги избиват. А и всеки уважаващ себе си собственик на магазин за фреони трябва да ви иска разрешително за работа с този тип газ преди да ви го продаде. Повечето не го правят, ама спипат ли го или вас, че си го возите в багажника и нямате такова разрешително може да стане голям проблем.
    Това имах предвит.... Нямам си и напредстава колко струва оборудване и прочие още по малко колко стинки е фреонна но на мен толкова ми взеха за пълнене... Да ли е с китайски маркуч или с друг незнам ... за сега няма проблем дано и за напред да няма... А скоро време мога да се възползвам от офертата ти за другата количка де ....
    Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
    Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

    Коментар


      #17
      На мен беше ми изчезнал фреона от системата.Ходих в сервиз за автоклиматици.Оказа се че изпуска уплътнение на радиатора за климатика.Независимо от всичко направихме пълен тест за течове със газ и отделно на вакуум.После напълнихме системата със масло и фреон. Разбрахме се да дойда след няколко дни за допълнителен оглед.Диагностиката и ремонта и пълненето - всичко 81 лева.Човекът всичко си обяснява, работи със уред, знае какво количество е за модела, може да е еднакво за всички модели, не знам.Може да видиш налягането - високо, ниско, колко грама фреон ти зарежда, маслото.Много съм доволен. Важно е че имаш човек срещу теб.Също така не е лошо предварително да се информирате как точно работи например климатикаи поне общи процедури по ремонт за да не мигате на парцали като ви обяснява.
      Bravo 1.6 / 16

      Коментар


        #18
        НЯМА СМИСЪЛ

        колеги кво оборудване кви пет лева абе иска един накрайник 10 лв. + мано метър + маркучи 35 лв.(турски) и бутилка с фреон Р12 ЗА ПО СТАРИТЕ ТАЛИГИ ИЛИ БУТИЛКА Р134а за по-новите (забравил съм след коя година там ),а и един стар компресор от хладилник за да можете да надуете системата на 10 атмосфери .надувате на 10 атмосфери след тва откачате буксата на компресора (за да не се излъже някой и да каже е кво е тва копче и да го натисне че става весело!!!всичко е за скрап след тва!!!) пеносвате със съпунена пияна крана на смукателната тръда от която сме надули да не е заседнала съчмата и се услушваме за сжистене от някой семеринг или някоя връска :D .караме 5 дена и слагаме манометрите пак старателно да не изпуснем налягане,ако имаме 9 атмосфери супер то по маркучите е избягало малко докато завиваме отвиваме накраиника и т.н. след като сме установили че няма пропуски по системата изпуснаме налягането ,но не изведнъж да отвием до дупка, а леко да не бяга с нагнетения въздух о масло (то 6те избяга 2 - 3 капки,но пак )след това бакумираме системата с старото компресорче от хладилник "мраз 120 " :D :D :D за да няма дърпане на въздух от другаде стягаме всичко яко.разбираме , че в систе мата няма въздух като поставим пръст на нагнетателната тръба на мразовото компресорче или по манометъра ,но с пръста си е КЛАСИКА! като задържим пръст и го махнем ако духа значи иска още време! нетрябва хич да полъхва въздух !!! като установим че сме готови затваряме крана на манометъра и тогава гасим компресорчето сваляме маркуча от компресорчето ,слагаме в маркуча 1 кубик (на спринцовка) метанол да обере влагата в системана и го слагаме на бутилката с фреона в която трябва да имаме поне 3 килограма втечнен фреон иначе може да не заредим качествено колицата от опит казвам защото сондите на някой бутилки са по-горе и ще влиза газообразен фреон.сложилисме бутилката от единия край от др на смукателната тръба на системата.отваряме бутилката като е наклоним надолу с крана (вече зависи и от бутилката) за да влиза втечнен фреон отваряме и манометъра за да подадем в системата изравняваме малко над 0-лата тогава затваряме и далим колата .даваме климатика на мах и подаваме 2000 оборота на колата .оттам подаваме на малки порций течен фреон и правим по скалата за съответния фреон на манометъра температура на изпарение .немога да дам точни стойности, защото зависи много от системата каква е и как пропусна иглата на магнетвинтила.понякога се зарежда на усет ,като поработи 10 мин колата се усеща дали духа както трябва и дали иска да се дозареди(това важи за коли с фреон R12). зареждането се прави при външна температура около 30 градуса ,защото ако го направим през зимата фреона като всички др газове се свива и през лятото като стане 40 градуса и той надува и ако има малко корозия по тръба или някой свършил семеринг сте готови за нови ремонти аз лично сам работил 3 години като техник битова техника и по-точно хладилна .правил съм хиляди каручки,но лично мойта кола ако изпусне недай си боже няма да я правя никога ,защото повечето пъти имало ли е продив има и влага в системата и понякога запушва някаде по системата ,а оставяна ли е повече време отворена едно 80% след някой друг ден,седмица или до първата зима как него вклиючваш доста време и е изпуснал пак от някой изгнил вече маркуч или семеринг.цената миналото лято беше за R12 (заместител на този фреон ,защото оригинала е забранен от милион години заради озоновия слой) 50-70 лв в зависимост от количеството газ което сабира ,а за R134a 70-90 лв.В ЦЕНАТА ВКЛЮЧВАМ И ПРОВЕРКА НА СИСТЕМАТА ПОД НАЛЯГАНЕ И ДР. ОПИСАНО ТАКА ЧЕ ТАКА СТОЯТ НЕЩАТА .

        Коментар


          #19
          Колега ако така работиш както пишеш и с тия цени незнам кой ще ти се довери. Поне като нямаш оборудване сложи ниски цени. И вземи си купи учебник хладилна и климатична техника. Нищо лично.
          Обичам си работата.

          Коментар


            #20
            Миналата седмица свърших тази работа.За проверка,вакумиране,сипване на масло,доливане на фреон Р134 480гр. ми взеха 70лв.
            Фиат Типо 1.4 2017г.

            Коментар


              #21
              ВСЕЗНАЙКОВЦИ

              Valentin_V написа:
              Колега ако така работиш както пишеш и с тия цени незнам кой ще ти се довери. Поне като нямаш оборудване сложи ниски цени. И вземи си купи учебник хладилна и климатична техника. Нищо лично.
              колега в сервиза който работех като ученик тва беше оборудването И ТАКИВА БЯХА ЦЕНИТЕ .а по темата за учебника мога да ти кажа МНОГО ЗДРАВЕ И УСПЕХ КОЛКО УЧЕБНИКА СЪМ ПРОЧЕЛ И НАУЧИЛ :P .А И КОЛЕГА В ТОЯ УЧЕБНИК ДА ТЕ СВЕТНА НЯМА РАЗДЕЛ КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА НА АВТОМОБИЛ НИЩО ЛИЧНО НАЛИ???????

              Коментар


                #22
                нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.

                Коментар


                  #23
                  cheruna написа:
                  нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.
                  дезинфекция на кое колега? на въздуховодите ли имаш предвид .Щото иначе няма др което да почистиш или дезинфекцираш в системата на един климатик .то там нема бактерий.може да почистиш с нов филтара за въздуха .

                  Коментар


                    #24
                    gari_brasna4a написа:
                    cheruna написа:
                    нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.
                    дезинфекция на кое колега? на въздуховодите ли имаш предвид .Щото иначе няма др което да почистиш или дезинфекцираш в системата на един климатик .то там нема бактерий.може да почистиш с нов филтара за въздуха .
                    Ами кондензатора който завъжда всевъзможни гадости?
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #25
                      Tornado написа:
                      gari_brasna4a написа:
                      cheruna написа:
                      нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.
                      дезинфекция на кое колега? на въздуховодите ли имаш предвид .Щото иначе няма др което да почистиш или дезинфекцираш в системата на един климатик .то там нема бактерий.може да почистиш с нов филтара за въздуха .
                      Ами кондензатора който завъжда всевъзможни гадости?
                      ами да ама той в крайна сметка се почиства с радиатора на колата .той нема как да се нацапа повече от радиатора .поне за мен е така .а аз питах кво му дезинфекцират.

                      Коментар


                        #26
                        Сигурно дезинфекцират ИЗПАРИТЕЛЯ, ама как ще стигнт до него, без да разглобят колата... Всъщност на него се отлага влагата, и става благоприятна среда за развъждане на бактерии и миризми.

                        Коментар


                          #27
                          Има препарати, които се връскват в системата, след което се изпускат преди пълненето. преди две години, когато за последно обслужвах климатика, го направиха. Поне такива спомени имам. Но е безспорно, ще системата е благоприятна среда за развъждане на гъбички и бактерии, така че една дезинфекция е полезно нещо.

                          Коментар


                            #28
                            cheruna написа:
                            Има препарати, които се връскват в системата, след което се изпускат преди пълненето. преди две години, когато за последно обслужвах климатика, го направиха. Поне такива спомени имам. Но е безспорно, ще системата е благоприятна среда за развъждане на гъбички и бактерии, така че една дезинфекция е полезно нещо.
                            Ау нещо яко са те изгаврили. Дезинфекция се прави външно на радиаторчето(изпарителя). Използват се препарати за почистване на климатик, по принцип се предлагат с дълги шлаухки с които да се стигне максимално близко до целта, после всичко се оставя само да изтече през пробката на конденза от климата. Миналата година използвах това : http://www.denicom.bg/articledetails.php?ArticleID=84
                            --Старата ръжда любов не хваща!--
                            156 sportwagon 1,9 jtd 115
                            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                            Коментар


                              #29
                              van_dal написа:
                              cheruna написа:
                              Има препарати, които се връскват в системата, след което се изпускат преди пълненето. преди две години, когато за последно обслужвах климатика, го направиха. Поне такива спомени имам. Но е безспорно, ще системата е благоприятна среда за развъждане на гъбички и бактерии, така че една дезинфекция е полезно нещо.
                              Ау нещо яко са те изгаврили. Дезинфекция се прави външно на радиаторчето(изпарителя). Използват се препарати за почистване на климатик, по принцип се предлагат с дълги шлаухки с които да се стигне максимално близко до целта, после всичко се оставя само да изтече през пробката на конденза от климата. Миналата година използвах това : http://www.denicom.bg/articledetails.php?ArticleID=84
                              абе и аз така си помислих ! колегата са го полъгали малко. викам си абе то системата е затворен кръг,кво може да дизенфекцират в нея.се едно да ти се развали хладилника и аз дати кажа ,че ще ти дезинфекцирам системата от вътре , а тя е затворена Yellow_Flash_Colorz_PDT_38 АБЕ БАЯ СЕ ХВАРЛИХ В ТЕЖКИ УМИСЛИ ТАЯ ВЕЧЕР С ТВА!!!

                              Коментар


                                #30
                                За дезинфекция на изпарителя става дума, евентуално и на въздуховодите. Това трябва да са правили на предишното облужване. Та така, сега са ясни нещата.

                                Коментар

                                Working...
                                X