7 стотинки на грам ли?! Това си е обирджийство... Аз ви предлагам пълнене за 40 лв на автомобил... За сега нямам фреон, защото не е дошъл сезона и не съм купувал, ама ако се съберете повече хора ще взема и ще свършим работа... Бях пуснал и обява миналото лято, но никой не я направи важна, че да я видят повече хора...Колкото до колегата по-горе да му поясня. Фреонът не е кой знае колко скъп, но бутилката за съхранение е много скъпа. Второ трябват си манометри. Има и такива които целия комплект с маркучи и накрайници струва към стотина лева, но са китайски, дават страхотни отклонения. Рефко вече си е друго нещо и комплектът е 400+ лв... Да не говорим, че в магазините се продават 2 вида накрайници, а някои коли като Опел Омега 96 година са с други, които незнайно защо, но ги няма и трябва да се преработват малко на стругар... Сертифицирана везна за измерване до грам струва 150 лв и вакуум помпа към 250 и ако тръгнете сами да си ги купувате тия неща ще ви излезне страшно солено. Фреон р134 струва на цена на едро и за фирми 364 лв. Стендовете са за балъците, дето не могат да се оправят с друго и нямат нужния опит и добра преценка. Да не говорим, че са излишно набутване и после искат по 100 лв за пълнене, за да си ги избиват. А и всеки уважаващ себе си собственик на магазин за фреони трябва да ви иска разрешително за работа с този тип газ преди да ви го продаде. Повечето не го правят, ама спипат ли го или вас, че си го возите в багажника и нямате такова разрешително може да стане голям проблем.
Това имах предвит.... Нямам си и напредстава колко струва оборудване и прочие още по малко колко стинки е фреонна но на мен толкова ми взеха за пълнене... Да ли е с китайски маркуч или с друг незнам ... за сега няма проблем дано и за напред да няма... А скоро време мога да се възползвам от офертата ти за другата количка де ....
Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
На мен беше ми изчезнал фреона от системата.Ходих в сервиз за автоклиматици.Оказа се че изпуска уплътнение на радиатора за климатика.Независимо от всичко направихме пълен тест за течове със газ и отделно на вакуум.После напълнихме системата със масло и фреон. Разбрахме се да дойда след няколко дни за допълнителен оглед.Диагностиката и ремонта и пълненето - всичко 81 лева.Човекът всичко си обяснява, работи със уред, знае какво количество е за модела, може да е еднакво за всички модели, не знам.Може да видиш налягането - високо, ниско, колко грама фреон ти зарежда, маслото.Много съм доволен. Важно е че имаш човек срещу теб.Също така не е лошо предварително да се информирате как точно работи например климатикаи поне общи процедури по ремонт за да не мигате на парцали като ви обяснява.
колеги кво оборудване кви пет лева абе иска един накрайник 10 лв. + мано метър + маркучи 35 лв.(турски) и бутилка с фреон Р12 ЗА ПО СТАРИТЕ ТАЛИГИ ИЛИ БУТИЛКА Р134а за по-новите (забравил съм след коя година там ),а и един стар компресор от хладилник за да можете да надуете системата на 10 атмосфери .надувате на 10 атмосфери след тва откачате буксата на компресора (за да не се излъже някой и да каже е кво е тва копче и да го натисне че става весело!!!всичко е за скрап след тва!!!) пеносвате със съпунена пияна крана на смукателната тръда от която сме надули да не е заседнала съчмата и се услушваме за сжистене от някой семеринг или някоя връска :D .караме 5 дена и слагаме манометрите пак старателно да не изпуснем налягане,ако имаме 9 атмосфери супер то по маркучите е избягало малко докато завиваме отвиваме накраиника и т.н. след като сме установили че няма пропуски по системата изпуснаме налягането ,но не изведнъж да отвием до дупка, а леко да не бяга с нагнетения въздух о масло (то 6те избяга 2 - 3 капки,но пак )след това бакумираме системата с старото компресорче от хладилник "мраз 120 " :D :D :D за да няма дърпане на въздух от другаде стягаме всичко яко.разбираме , че в систе мата няма въздух като поставим пръст на нагнетателната тръба на мразовото компресорче или по манометъра ,но с пръста си е КЛАСИКА! като задържим пръст и го махнем ако духа значи иска още време! нетрябва хич да полъхва въздух !!! като установим че сме готови затваряме крана на манометъра и тогава гасим компресорчето сваляме маркуча от компресорчето ,слагаме в маркуча 1 кубик (на спринцовка) метанол да обере влагата в системана и го слагаме на бутилката с фреона в която трябва да имаме поне 3 килограма втечнен фреон иначе може да не заредим качествено колицата от опит казвам защото сондите на някой бутилки са по-горе и ще влиза газообразен фреон.сложилисме бутилката от единия край от др на смукателната тръба на системата.отваряме бутилката като е наклоним надолу с крана (вече зависи и от бутилката) за да влиза втечнен фреон отваряме и манометъра за да подадем в системата изравняваме малко над 0-лата тогава затваряме и далим колата .даваме климатика на мах и подаваме 2000 оборота на колата .оттам подаваме на малки порций течен фреон и правим по скалата за съответния фреон на манометъра температура на изпарение .немога да дам точни стойности, защото зависи много от системата каква е и как пропусна иглата на магнетвинтила.понякога се зарежда на усет ,като поработи 10 мин колата се усеща дали духа както трябва и дали иска да се дозареди(това важи за коли с фреон R12). зареждането се прави при външна температура около 30 градуса ,защото ако го направим през зимата фреона като всички др газове се свива и през лятото като стане 40 градуса и той надува и ако има малко корозия по тръба или някой свършил семеринг сте готови за нови ремонти аз лично сам работил 3 години като техник битова техника и по-точно хладилна .правил съм хиляди каручки,но лично мойта кола ако изпусне недай си боже няма да я правя никога ,защото повечето пъти имало ли е продив има и влага в системата и понякога запушва някаде по системата ,а оставяна ли е повече време отворена едно 80% след някой друг ден,седмица или до първата зима как него вклиючваш доста време и е изпуснал пак от някой изгнил вече маркуч или семеринг.цената миналото лято беше за R12 (заместител на този фреон ,защото оригинала е забранен от милион години заради озоновия слой) 50-70 лв в зависимост от количеството газ което сабира ,а за R134a 70-90 лв.В ЦЕНАТА ВКЛЮЧВАМ И ПРОВЕРКА НА СИСТЕМАТА ПОД НАЛЯГАНЕ И ДР. ОПИСАНО ТАКА ЧЕ ТАКА СТОЯТ НЕЩАТА .
Колега ако така работиш както пишеш и с тия цени незнам кой ще ти се довери. Поне като нямаш оборудване сложи ниски цени. И вземи си купи учебник хладилна и климатична техника. Нищо лично.
Колега ако така работиш както пишеш и с тия цени незнам кой ще ти се довери. Поне като нямаш оборудване сложи ниски цени. И вземи си купи учебник хладилна и климатична техника. Нищо лично.
колега в сервиза който работех като ученик тва беше оборудването И ТАКИВА БЯХА ЦЕНИТЕ .а по темата за учебника мога да ти кажа МНОГО ЗДРАВЕ И УСПЕХ КОЛКО УЧЕБНИКА СЪМ ПРОЧЕЛ И НАУЧИЛ :P .А И КОЛЕГА В ТОЯ УЧЕБНИК ДА ТЕ СВЕТНА НЯМА РАЗДЕЛ КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА НА АВТОМОБИЛ НИЩО ЛИЧНО НАЛИ???????
нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.
нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.
дезинфекция на кое колега? на въздуховодите ли имаш предвид .Щото иначе няма др което да почистиш или дезинфекцираш в системата на един климатик .то там нема бактерий.може да почистиш с нов филтара за въздуха .
нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.
дезинфекция на кое колега? на въздуховодите ли имаш предвид .Щото иначе няма др което да почистиш или дезинфекцираш в системата на един климатик .то там нема бактерий.може да почистиш с нов филтара за въздуха .
Ами кондензатора който завъжда всевъзможни гадости?
Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
нека колегите Riki888 и Даниел Спасов (гледам и двамата са от София) да споделят къде са има напълнили климатиците. След като са доволни, то и други хора да се възползват. И още нещо. Случайно да е станало дума, че освен пълнене и проверка се предлага и чистене и дезинфекция на системата. Защото е нещо нужно, мисля аз, пък никой не споменава да го прави.
дезинфекция на кое колега? на въздуховодите ли имаш предвид .Щото иначе няма др което да почистиш или дезинфекцираш в системата на един климатик .то там нема бактерий.може да почистиш с нов филтара за въздуха .
Ами кондензатора който завъжда всевъзможни гадости?
ами да ама той в крайна сметка се почиства с радиатора на колата .той нема как да се нацапа повече от радиатора .поне за мен е така .а аз питах кво му дезинфекцират.
Сигурно дезинфекцират ИЗПАРИТЕЛЯ, ама как ще стигнт до него, без да разглобят колата... Всъщност на него се отлага влагата, и става благоприятна среда за развъждане на бактерии и миризми.
Има препарати, които се връскват в системата, след което се изпускат преди пълненето. преди две години, когато за последно обслужвах климатика, го направиха. Поне такива спомени имам. Но е безспорно, ще системата е благоприятна среда за развъждане на гъбички и бактерии, така че една дезинфекция е полезно нещо.
Има препарати, които се връскват в системата, след което се изпускат преди пълненето. преди две години, когато за последно обслужвах климатика, го направиха. Поне такива спомени имам. Но е безспорно, ще системата е благоприятна среда за развъждане на гъбички и бактерии, така че една дезинфекция е полезно нещо.
Ау нещо яко са те изгаврили. Дезинфекция се прави външно на радиаторчето(изпарителя). Използват се препарати за почистване на климатик, по принцип се предлагат с дълги шлаухки с които да се стигне максимално близко до целта, после всичко се оставя само да изтече през пробката на конденза от климата. Миналата година използвах това : http://www.denicom.bg/articledetails.php?ArticleID=84
--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Има препарати, които се връскват в системата, след което се изпускат преди пълненето. преди две години, когато за последно обслужвах климатика, го направиха. Поне такива спомени имам. Но е безспорно, ще системата е благоприятна среда за развъждане на гъбички и бактерии, така че една дезинфекция е полезно нещо.
Ау нещо яко са те изгаврили. Дезинфекция се прави външно на радиаторчето(изпарителя). Използват се препарати за почистване на климатик, по принцип се предлагат с дълги шлаухки с които да се стигне максимално близко до целта, после всичко се оставя само да изтече през пробката на конденза от климата. Миналата година използвах това : http://www.denicom.bg/articledetails.php?ArticleID=84
абе и аз така си помислих ! колегата са го полъгали малко. викам си абе то системата е затворен кръг,кво може да дизенфекцират в нея.се едно да ти се развали хладилника и аз дати кажа ,че ще ти дезинфекцирам системата от вътре , а тя е затворена Yellow_Flash_Colorz_PDT_38 АБЕ БАЯ СЕ ХВАРЛИХ В ТЕЖКИ УМИСЛИ ТАЯ ВЕЧЕР С ТВА!!!
За дезинфекция на изпарителя става дума, евентуално и на въздуховодите. Това трябва да са правили на предишното облужване. Та така, сега са ясни нещата.
Коментар