Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бравото загрява

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Колега mitaka_85, според мен, щом извън града температурата пада под средата на скалата, мисля че няма да е запушен радатора. Поправете ме ако греша. Колега vintiliran Ще погледна дали го имам този датчик. И ще видя как са кабелите към него. На мен ми се струва че перката се управлява от компютъра, но и в това не съм много сигурен.
    Bravo 1.8 16V GT ex.
    Fiat Croma 1.9 16V mjet

    Коментар


      #17
      Човекът 10 пъти каза че НЯМА датчик на радиатор, а е с два датчика (на термостата и на блока), ама вие пак - виж на радиатора, та на радиатора.... Въртенето на перки на студен радиатор според мен си идва от грешно подадена информация от датчиците, вероятно този синия. Казваш че си мерил, добре били... Но какво си мерил, как си мерил? Относно измерването на датчиците - обърни се към Stefan Hadjov - гарантирам ти че ще получиш професионален съвет за това как е единственото точно измерване на датчиците. Ако си мерил съпротивление при някаква температура - това е "гаражно" измерване и не е вярно. Възможно е радиатора да е леко позапушен, водната помпа да не прави нормален дебит на ниски обороти, да имаш загуба на информация от датчиците, и други... натрупването от всеки проблем по малко може да води до тези сериозни отклонения. Ако имаш възможност - задължително закачи колата на диагностичен софтуер и наблюдавай работата и параметрите. Може просто уреда на таблото да си има собствено мнение, но въртенето на перки при студен радиатор противоречи на това....

      Коментар


        #18
        Нямам никакъв датчик на радиатора- търсих. Колега ogi28b, мерил съм съпротивлението на датчиците с мултимер. Вярно, гаражно мерене де. Но за да отчета температурата на мотора съм ползвал уред за мерене на температура с термодвойки. Като съм мерил температурата, термодвойката я допирам по корпуса на термостата, близо до термо датчика. Което ме навежда на мисълта, че ще има грешка от меренето на температурата. Антифриза ще е с по голяма температура от тялото на термостата. Все пак се отвежда топлина. Пък и колко добре съм допрял термодвойката... Не съм се замислял, че може проблеммите да са повече от един. И това да води до странния проблем. За съжаление няма как да разбера дали водната има понижен дебит без да я сменя. Скоро съм я сменял (миналото лято)- 115лв с труда. Трябва да утида на сервиз за диагностика. Ама такъв в Габрово каде ли има? Ще поразпитам. Ще прята едно ЛС на Stefan Hadjov да питам за по-точно мерене.Благодаря на всички колеги за бързите отговори. Ако някой има и друга идея да казва де. :D
        Bravo 1.8 16V GT ex.
        Fiat Croma 1.9 16V mjet

        Коментар


          #19
          виж на празен ход - дали се върти течността през малкото маркуче на разш. съд ? сравни със на около 2000 2500 оборота - това дава добра представа за дебита.иначе МНОГО ми прилича на позапушен ( не на запушен) радиатор + не много читав датчик на термостата.

          Коментар


            #20
            Колега u_bo, на празен ход течноста се върти през малкото маркуче. Не знам дали е с достатучен дебит. Да попитам: Трябва ли много да се различава дебита на течноста на 2000-2500 об/м, от това на празен ход? А отностно радиатора, може и да е позапушен. Освен още малко да се позатопли времето, да го сваля и да опитам да го поотпуша. А относно датчика на термостата. Пуска първата степен на перката една черта след средета. Това е когато още не е отворил термостата (когато още е студен маркуча). А после като е отворил пуска перктата малко преди втората черта след средатаи спира на парвата след средата. Май ще трябва да сменя датчика на термостата. Може и двата температурни датчици да са за смяна... . Ама как обеснявам и аз...
            Bravo 1.8 16V GT ex.
            Fiat Croma 1.9 16V mjet

            Коментар


              #21
              А може и перките да сработват на 86 градуса първата, а термостатът да отваря на 88 ?

              Коментар


                #22
                Каква е логиката, вентилатора да върти преди да е отворил големия кръг? Нали първо се отваря термостата и ако пак не е достатъчно помагат вентилаторите. Другото не го разбирам? Или се има в предвид, че е така поради повреда?
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #23
                  Danchojn написа:
                  Каква е логиката, вентилатора да върти преди да е отворил големия кръг? Нали първо се отваря термостата и ако пак не е достатъчно помагат вентилаторите. Другото не го разбирам? Или се има в предвид, че е така поради повреда?
                  Абе хора, разберете че колата е с датчик НА БЛОКА! НА БЛОКА, за таблото И на термостата - за ЕКУ. Ако водата стане 90 градуса, ЕКУ пуска перките. А термостата може да се отвори по-късно, на 92 примерно. Перките са на радиатора, а не на блока. Затова почват да въртят на студено, преди термостатът да се отвори. Какво толкова има за неразбиране? Датчикът не е на радиатора, а на блока.Значи водата си циркулира, нагорещява се, но термостатът чака 92 градуса, за да пусне към радиатора (примерно). А еку чака 90, за да пусне перките. Понеже 90 е преди 92, затова първо тръгват перките. Това е само възможна причина, може и съвсем друго да е.

                  Коментар


                    #24
                    ogi28b написа:
                    Danchojn написа:
                    Каква е логиката, вентилатора да върти преди да е отворил големия кръг? Нали първо се отваря термостата и ако пак не е достатъчно помагат вентилаторите. Другото не го разбирам? Или се има в предвид, че е така поради повреда?
                    Абе хора, разберете че колата е с датчик НА БЛОКА! НА БЛОКА, за таблото И на термостата - за ЕКУ. Ако водата стане 90 градуса, ЕКУ пуска перките. А термостата може да се отвори по-късно, на 92 примерно. Перките са на радиатора, а не на блока. Затова почват да въртят на студено, преди термостатът да се отвори. Какво толкова има за неразбиране? Датчикът не е на радиатора, а на блока.Значи водата си циркулира, нагорещява се, но термостатът чака 92 градуса, за да пусне към радиатора (примерно). А еку чака 90, за да пусне перките. Понеже 90 е преди 92, затова първо тръгват перките. Това е само възможна причина, може и съвсем друго да е.
                    Добре знам къде е датчика - не става въпрос за това. Сигурно е станало недоразумение. Повечето термостати отварят на 87 градуса, или поне така пише на тях. Моя въпрос е принципен!!! Има ли такива ДВГ, при които конструктивно е заложено задействане на перка преди да е отворил големия кръг. Ясно е, че при повреда някаква това може да се случи. Извинявам се ако преди въпроса ми е бил некоректен.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #25
                      Значи нещо не сме се разбрали. Едва ли има конструиран такъв двигател, то това е повече от безсмислено ако се направи така. Но е възможно при смяна на термостата някога, да не е избран правилно, и да е избран с няколко градуса по-топъл, което вече води до асинхрон м/у термостата и перките, което пък ще доведе и до текущата ситуация, евентуално, обаче. Но това е твърде песимистично и дори на мен не ми се вярва да е така.

                      Коментар


                        #26
                        колега ogi, къде се намира датчикът на термостата? - след термостата, драги това ко значи? и ако взема инф от там компютара значи се е побъркал самия датчик - предполагам. така че колега вземи едни 30 лв и върви на елкон др вече няма какво да ти се каже по темата. в търново тр да има елкон, нали?
                        FIAT Bravo 1.4 12v

                        Коментар


                          #27
                          Здравейте колеги. Извинявам се, че закъснях с отговора, но нямам нет в къщи... Термостата, който съм сменил отваря на 88 градуса. Или поне така пише на него. Днес ще направя едно измерване на колко точно градуса отваря термостата. Относно температурните датчици: След като първата степен на перката се пуска около една черта след средата- би трябвало датчиците да са ОК. Или гледам в погрешна посока. Вече взех да се обърквам май. Yellow_Flash_Colorz_PDT_30
                          Bravo 1.8 16V GT ex.
                          Fiat Croma 1.9 16V mjet

                          Коментар


                            #28
                            Gecata_82 написа:
                            Ще прята едно ЛС на Stefan Hadjov да питам за по-точно мерене.Благодаря на всички колеги за бързите отговори. Ако някой има и друга идея да казва де. :D
                            Тази тема не бях чел.Получих ти ЛС,но ще ти отговоря в темата,защото отговора може би ще е от интерес и на други колеги.За да е точен отговора,ми кажи колата ти с клима ли е или не,защото постановките и данните са различни.

                            Коментар


                              #29
                              С подобен проблем си чуках главата 3 месеца и смених всичко по охладителната система, докато най-накрая обезвъздуших през датчиците и всичко заспа. Трябва да обезвъздушаваш от пробките на радиатора, а след това да пуснеш и вода, отвивайки датчиците. Моя проблем дойде след смяна на термостат...после се започна...водна помпа, датчици, друг термостат, радиатор...гарнитура на главата...и пак същото. Е най-накрая взех аз да мисля аз, а не майсторите Ако след отвиване на датчиците не се оправи...пробваш пак след 10-20кмЕдит: Знам че няма логика...но факт. И на едно приятелче същата работа. Като му отвих датчиците да пусна вода ме гледаше с насмешка, а после ми благодареше Не зная защо е така при фиат?А перките ти се включват, защото датчика за включването им е забит в първи кръг...
                              Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
                              Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
                              FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
                              Powered by Total & Fobos LPG

                              Коментар


                                #30
                                Колега Stefan Hadjov, колата ми е с климатик. Благодаря предварително. Колега MadHead, като се замисля, след смяна на водна помпа почна да се държи по този начин. За това смених и термостат. Обезвъздушавал съм от пробките на радиатора. Ще пробвам с обезвъздушаване и от датчиците. Дано се получи. Загледах се в датчика на блока. Някой го е сменял и е сложил силикон- явно е течал. Но за съжаление си личи, че тече и сега по много малко антифриз. По скоро мокри. Антифриза не немалява. Или поне не много- доливам много рядко. Ще взема да го сменя този датчик и ще обезвъздуша. Дано не тече и от новия.
                                Bravo 1.8 16V GT ex.
                                Fiat Croma 1.9 16V mjet

                                Коментар

                                Working...
                                X