Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Бравото загрява

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Gecata_82 написа:
    Колега Stefan Hadjov, колата ми е с климатик. Благодаря предварително. Колега MadHead, като се замисля, след смяна на водна помпа почна да се държи по този начин. За това смених и термостат. Обезвъздушавал съм от пробките на радиатора. Ще пробвам с обезвъздушаване и от датчиците. Дано се получи. Загледах се в датчика на блока. Някой го е сменял и е сложил силикон- явно е течал. Но за съжаление си личи, че тече и сега по много малко антифриз. По скоро мокри. Антифриза не немалява. Или поне не много- доливам много рядко. Ще взема да го сменя този датчик и ще обезвъздуша. Дано не тече и от новия.
    Виж как сам си отговори на въпроса!Колега от Пловдив има същия проблем.Моя съвет е да не си сменяте водните поми като си обслужвате колите щото се получава този ефект.Ако протече помпата тогава сменяш но преди това недей че само порблеми.Има едно решение на проблема "По Български" и той е да си включваш перката на радиатора с ключ от таблото по рано но си е опасно че ако я забравиш язък за "побългаряването".

    Коментар


      #32
      Какъв е смисъла да си включва перката по-рано,, като тя и без това сама се включва по-рано?!? А и точно това е проблемът - перките се включват по-рано.

      Коментар


        #33
        Водната помпа съм я сменил, защото почна да свири. Нямаше как. Иначе за "побългаряване"- няма смисъл. Перките се включват добре, спрямо стрелката на таблото. Единия проблем е- сравнително бързо включва перки, като съм карал извън града. Другия проблем е, че термостата отваря 1-2 чертички след средата на скалата (при студен мотор). Описал сам го по-горе в постовете.
        Bravo 1.8 16V GT ex.
        Fiat Croma 1.9 16V mjet

        Коментар


          #34
          Каква марка термостат си взел?
          Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
          Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
          FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
          Powered by Total & Fobos LPG

          Коментар


            #35
            Gecata_82 написа:
            Колега Stefan Hadjov, колата ми е с климатик. Благодаря предварително. Колега MadHead, като се замисля, след смяна на водна помпа почна да се държи по този начин. За това смених и термостат. Обезвъздушавал съм от пробките на радиатора. Ще пробвам с обезвъздушаване и от датчиците. Дано се получи. Загледах се в датчика на блока. Някой го е сменял и е сложил силикон- явно е течал. Но за съжаление си личи, че тече и сега по много малко антифриз. По скоро мокри. Антифриза не немалява. Или поне не много- доливам много рядко. Ще взема да го сменя този датчик и ще обезвъздуша. Дано не тече и от новия.
            Извинявай,че ти отговарям със закъснение,но нямах Интернет.Писна ми с този ADSL.С климатик данните са следните:Термостата ти започва да се отваря между 81 и 85 гр.Напълно отворен трябва да е при 98-102 гр,със ход на отварянето =>7,5 мм.При клима датчика вкл=чва на две степени:1 ст вкл на 90-94 гр,изкл.на 85-89 гр.2 ст вкл на 95-99 гр,изкл.на 90-94 гр.Датчика за контрол на температурата е със следните данни: 0 гр-6000 ома 20 гр-2300 ома 40 гр-1000 ома 60 гр-550 ома 80 гр-300 ома 100гр-100 ома.Най точно измерването става в съд с вода термостата или датчика вътре с термометър до 100 гр.и на котлона.Ако има въздушна възглавница при датчика,то това значи,че той ще загрее при повисока реална температура и е невъзможно да включи вентилаторите преди да отвори термостата.Предполагам,че при твоя случай има някакви отклонения от горните стойности,като се получава застпване на режимите или новопоставения термостат е с голям хистерезис/при по висока температура отваря и при по ниска температура затваря/.Много често при не добри термостати се забелязва този дефект.Датчика на тази кола не е след термостата,а е в малкия кръг на охлаждането и контролера чреа две релета включва и изключва вентилаторите.Системата е комбинирана с действието и на климатика.Повече не мога за сега да се сетя.Успех.

            Коментар


              #36
              Благодаря колега Stefan Hadjov. Термостата е марка BEHR закупен от колегата Хит-ко, такава марка беше и стария.
              Bravo 1.8 16V GT ex.
              Fiat Croma 1.9 16V mjet

              Коментар


                #37
                Gecata_82 написа:
                Благодаря колега Stefan Hadjov. Термостата е марка BEHR закупен от колегата Хит-ко, такава марка беше и стария.
                BEHR минават за добри термостати.Аз съм също с такъв.Но може да го измериш все пак за да се увериш дали има отклонение.

                Коментар


                  #38
                  В това "валежно" време няма да мога да измеря как се държи термостата. Пък и нямам термометър, който мога да го ползвам във вода. Този с термодвойката май няма да стне. Ще се пробвам с обезвъздушаване през датчиците. Ама това ще е събота. Сега нямам време.
                  Bravo 1.8 16V GT ex.
                  Fiat Croma 1.9 16V mjet

                  Коментар


                    #39
                    Gecata_82 написа:
                    В това "валежно" време няма да мога да измеря как се държи термостата. Пък и нямам термометър, който мога да го ползвам във вода. Този с термодвойката май няма да стне. Ще се пробвам с обезвъздушаване през датчиците. Ама това ще е събота. Сега нямам време.
                    не си губи време с обезвъздушаване през датчиците1. през малкия маркуч на разш.съд2. през пробките на радиатора3. имаш ли газова - тя също е в системата

                    Коментар


                      #40
                      Re: Бравото загрява

                      Gecata_82 написа:
                      Колеги имам въпрос отнасящ се за температурата на Браво-то ми. Мотора е 1.8 16В. Температурата на двигателя се променя по следния начин:Паля сутрин- студен мотор температурата се покачва. Маркуча излизащ от термостата е студен. Температурата достига до средата на скалата, маркуча още е студен(термостата не е отворил). Температурата достига първо- второ деление след средата. Първата степен на перката се включва (понякога и втора степен). Термостата започва да отваря. Защо чак сега? След малко перката спира. Температурата пада на две чертички под средата. Като покарам малко извън града (90-100км/ч), температурата стои на две чертички под средата. Като спра за много кратко време температурата се качва бързо до първа- втора чертичка над средата, дори и сега в хладното (10-12 градуса). Първата степен на перката се вклчва. След малко изключва но температурата е малко над средата. Притеснява ме това бързо покачване на температурата. Така е от доста време. Термостата е сменян. Със стария се държеше пак така. Системата съм я обезвъздушавал няколко пъти- няма въздух. Възможно ли е да е от водна помпа? И тя е сменяна (преди термостата). Но след като я смених почна да се държи така или аз просто си внушавам така. Възможно ли е да пасне водна помпа от друг мотор на Фиат но да е с различна перка или ролка и от там да идва проблема? Ивинявам се колеги, че питам за изтъркан въпрос. Изчетох много теми и не можах да намеря тема с подобен проблем. Благодаря предварително.ПП Ама какво обоснение само...
                      АКО вярно си го описал има САМО 2 вероятности1. не си обезвъздушил добре (аз давам 20%)2. термостата не е читав (80% )едит - разбира се е възможно и да има проблем в датчика за температурата --> ЕКУ се лъже кога да пусне перката НО (едно голямо ’но’) --> !!! показанията от двата датчика ти се засичат - евентуално и двата да са повредени...НЕ МИСЛЯ, по-вероятно е да е от термостата... да му BEHR-a мамата... и аз съм със такъв

                      Коментар


                        #41
                        Уж внимателно чета, ама така и не разбрах - СИНИЯТ даттчик нов ли е, или не? Достатъчни са няколко ома разлика, че компютърът да отчита с 2-3 градуса по-топло, и да пуска перката. Очевидно е и от данните на Stefan Hadjov: колкото по-топло е, толкова по-малко е достатъчно да бъде отклонението, за да се излъже компютъра.

                        Коментар


                          #42
                          Колеги извинявам се че ще се обадя малко кофти но ако водната помпа е ментак и лопатките загребват по малко няма ли да се получи тоя ефект?Питам защото моята помпа не тече и не свири и като обслужвах колата изрично им забраних да ми пипат помпата щото съм брал ядове на предишна кола.Колега от Пловдив има този проблем и той дойде след смяна на водна помпа.

                          Коментар


                            #43
                            npace написа:
                            Колеги извинявам се че ще се обадя малко кофти но ако водната помпа е ментак и лопатките загребват по малко няма ли да се получи тоя ефект?Питам защото моята помпа не тече и не свири и като обслужвах колата изрично им забраних да ми пипат помпата щото съм брал ядове на предишна кола.Колега от Пловдив има този проблем и той дойде след смяна на водна помпа.
                            Товае възможно ако са налице следните две предпоставки:1.Новопоставената помпа е с намален дебит и е затруднена циркулацията на охлад.течност в малкия кръг/това е възможно ако е по голямо разстоянието между лопатките на помпата и корпуса на блока или формата им е различна от оргиналната/.2.В резултат на това се допуска,че има зони в малкия кръг с различна температура на загряване.И че зоната на термодатчика загрява по-бързо от зоната на термостата. Теоретично и практически е възможно гореописаното.Особенно ако има газова уредба,заради която се правят отклонения от охлад.с-ма на двигателя и в резултат на това често се получават аномалии от подобен вид.

                            Коментар


                              #44
                              Stefan Hadjov написа:
                              npace написа:
                              Колеги извинявам се че ще се обадя малко кофти но ако водната помпа е ментак и лопатките загребват по малко няма ли да се получи тоя ефект?Питам защото моята помпа не тече и не свири и като обслужвах колата изрично им забраних да ми пипат помпата щото съм брал ядове на предишна кола.Колега от Пловдив има този проблем и той дойде след смяна на водна помпа.
                              Товае възможно ако са налице следните две предпоставки:1.Новопоставената помпа е с намален дебит и е затруднена циркулацията на охлад.течност в малкия кръг/това е възможно ако е по голямо разстоянието между лопатките на помпата и корпуса на блока или формата им е различна от оргиналната/.2.В резултат на това се допуска,че има зони в малкия кръг с различна температура на загряване.И че зоната на термодатчика загрява по-бързо от зоната на термостата. Теоретично и практически е възможно гореописаното.Особенно ако има газова уредба,заради която се правят отклонения от охлад.с-ма на двигателя и в резултат на това често се получават аномалии от подобен вид.
                              Тва за газовата уредба не го чувам за първи път и съм склонен да вярвам че е възможно и затова винаги когато се слага газова уредба изпарителя се слага възможно най близо до отклонението.Колегата с проблема:Ако караш продължително какво става?Прегрява ли колата или просто държи висока температура?

                              Коментар


                                #45
                                Здравейте колеги. Нямам газова уредба. Синия датчик не съм го сменял. Само термостата съм сменял. И ако трябва пак да го сменям- Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 . Много качествени части се продават в България, да... .Какато и да е. При нас в момента вали сняг- има поне 20 см. Няма какво да направя за момента. Времето е отвратително. И аз съм се замислял за водна помпа. Сменял съм я преди около година. И от тогава май стана така. Но също така съм се замислял и за издънила гарнитура на глава. Ама като не мога да преценя дали маркучите са "твърди". Струват ми се твърди ама... Като карам на "дълго", стрелката на температурата стои на две чертички под средата- сега в студеното. Като е по-топло (лятото), седи на една под средата. Ако след като съм карал извън града, карам градско- малко каране по улиците (на втора - трета) и пускаме перките, без да зоря колата разбира се. Карал съм и други коли не е така при тях. Не знам вече и аз какво да мисля.
                                Bravo 1.8 16V GT ex.
                                Fiat Croma 1.9 16V mjet

                                Коментар

                                Working...
                                X