Още преди няколко месеца ходих на един сервиз да ми пълнят климатика с фреон.Напълниха го,аз го включих и майстора дето го гледа как работи ми каза,че съм имал някакъв филтър на ресивъра на климатика и той бил запушен,защото като го включа и подавам газ по-дълго време на високи обороти защитата се пуска и го изключва.в този филтър имало някакви гранулки,които били набъбнали в резултат на което в тръбата за ниското налягане се получава още по-ниско,а в тръбата за високо съответно по-високо от колкото трябва да бъде.С една дума този филтър като е запушен възпрепятства нормалната циркулация на фреона в системата. И се наложи майстора да изпусне малко от фреона за да няма такова налягане.И сега климатика ми не работи с пълен капацитет. Някой ще ми каже ли къде е този филтър и на кое му викат ресивър????
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смяна филтъра на ресивъра на климатика???? Къде е това чудо?
Collapse
X
-
Ами обикновенно филтера се сменя на всяко допълване с фреон но за средата в София според мен трябва на 6 месеца или поне веднъж в годината да се сменя обикновенно е зад жабката или някъде зад таблото може и отпред да е зависи от колата иначе всеки климатик има филтер може да е от 10-100 лв. разликата като го смениш е огромна...Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
-
Xaus написа:Ами обикновенно филтера се сменя на всяко допълване с фреон но за средата в София според мен трябва на 6 месеца или поне веднъж в годината да се сменя обикновенно е зад жабката или някъде зад таблото може и отпред да е зависи от колата иначе всеки климатик има филтер може да е от 10-100 лв. разликата като го смениш е огромна...
Коментар
-
Пак се изказах не подготвенFiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5
Коментар
-
Този филтър не се сменя никога през експлоатационния период на автомобила, освен в изключителни случаи. Намира се долу ниско вляво, пред лявата гума, зад левия фар за мъгла. Служи за да отнеме евентуалната постъпила влага, вследствие на постъпване на такава в системата, при евентуалното и отваряне. Иначе тя е херметически запечатана, и влага не влиза. Освен ако не ви налеят вода де... Както каза и Joro - сменя се само при празна система. Лично аз се съмнявам че може този филтър да създава проблеми, но кой знае... майстори много.
Коментар
-
Занимавам се с този бизнес климатици те де и мога да ти кажа че трябва да отидеш на майстор ,системата е херметична и неможеш сам да си я ремонтираш .А колкото до филтара може и да е запушен също така може и испарителя да е запушен но за да се запуши трябва да има пробив в системата тоест достатъчно голям зада влезе не само въздух но и боклуци(прах ).Сигурен ли си дали просто този маистор не е презаредил системата с повече фреон .Както си написал че ниското налягане е много ниско а високото прекалено високо и тогава сиситемата ти исключва а това е датчика за високо налягане които има защитна функция като се качи налягането повече исключва системата си мисля че просто ти е презаредена системата но без да сам погледнал колата и цялата система не мога да го твардя .Мисля че по добре да отидеш за второ мнение другаде.преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v
Коментар
-
Аз като един "виден специалист" по климатиците (нали преди 3 месеца си монтирах сам моя на темпрата) да кажа къде още може да има запушване. Има едно нещо което дозира фиона - в някой случаи е капилярна тръба (капилярка) в други случаи - терморегулиращ вентил (ТРВ) При базата темпра/типо/дедра е капилярка, която се намира на изхода на предния радиатор - високото налягане и има мрежичка преди нея. Обикновенно се запушва тази мрежичка. Не знам браво/брава дали са с ТРВ или капилярка, но трябва да се има в пред вид че и това може да е причината за повишено налягане (датчика за свръхналягане е преди тази цетка и е нормално да сработи ако е запушена.Едит: между другото, зимата е нормално да ти изключи при ниски градуси, понеже пада много налягането в магистралата "ниско налягане" там има един датчик който го следи. Работата на този датчик е да предотвратява обледеняването на вътрешното тяло. Така че първо провери кой датчик ти сработва - ъози за свръхналяхане, или този за ниско налягане. Абе - смени си майстора по добре.
Коментар
-
Joro - колегата казва че преди няколко месеца е станало това, предполагам лятото или ранната есен да е било. При новите климатици в Браво/а/Мареа - полуавтоматичните (дето им викат климатроници ) , има едно нещо електронен термостат. Дали става въпрос за същото, което наричаш ТРВ? Знам че го има на Дедра (95-та, автоматичен климатик.) То каква функция има това , в смисъл какво означава "дозира фреона" Моля колегата да ме извини за отклонението от темата, но ми се струва интересно като допълнителна информация.
Коментар
-
Електронния термостат е друго. То е за потдържане на температурата в купето постоянна. Друг е въпроса че има климатичи при които датчика за ниско налягане (който е за обледеняването а не защитния за липса на фреон) е заменен с електронен датчик монтиран на изпарителя и като падне температурата му около и под 4 градуса примерно - изключва компресора.ето малко инфо: http://v-clima.com/faq.php?id=13
Коментар
-
Xaus написа:Ами обикновенно филтера се сменя на всяко допълване с фреон но за средата в София според мен трябва на 6 месеца или поне веднъж в годината да се сменя обикновенно е зад жабката или някъде зад таблото може и отпред да е зависи от колата иначе всеки климатик има филтер може да е от 10-100 лв. разликата като го смениш е огромна...
Коментар
-
Тъй като и аз това работя ще изкажа предположение за запушен филтър дехидратор или не работещо трв. Но като не знам какви налягания са замерени това е само предположение. А дехидратор скоро видях дето от задръстване се нацепил алуминия и от там изтичаше ще ви посна и фото.Ще ви покажа и какво масло източвам от авто климите.Обичам си работата.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар