Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна филтъра на ресивъра на климатика???? Къде е това чудо?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна филтъра на ресивъра на климатика???? Къде е това чудо?

    Още преди няколко месеца ходих на един сервиз да ми пълнят климатика с фреон.Напълниха го,аз го включих и майстора дето го гледа как работи ми каза,че съм имал някакъв филтър на ресивъра на климатика и той бил запушен,защото като го включа и подавам газ по-дълго време на високи обороти защитата се пуска и го изключва.в този филтър имало някакви гранулки,които били набъбнали в резултат на което в тръбата за ниското налягане се получава още по-ниско,а в тръбата за високо съответно по-високо от колкото трябва да бъде.С една дума този филтър като е запушен възпрепятства нормалната циркулация на фреона в системата. И се наложи майстора да изпусне малко от фреона за да няма такова налягане.И сега климатика ми не работи с пълен капацитет. Някой ще ми каже ли къде е този филтър и на кое му викат ресивър????
    FIAT BRAVA 1.6 16v

    #2
    Ами обикновенно филтера се сменя на всяко допълване с фреон но за средата в София според мен трябва на 6 месеца или поне веднъж в годината да се сменя обикновенно е зад жабката или някъде зад таблото може и отпред да е зависи от колата иначе всеки климатик има филтер може да е от 10-100 лв. разликата като го смениш е огромна...
    Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
    Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

    Коментар


      #3
      Xaus написа:
      Ами обикновенно филтера се сменя на всяко допълване с фреон но за средата в София според мен трябва на 6 месеца или поне веднъж в годината да се сменя обикновенно е зад жабката или някъде зад таблото може и отпред да е зависи от колата иначе всеки климатик има филтер може да е от 10-100 лв. разликата като го смениш е огромна...
      Тук не става въпрос за поленовия филтър колега.

      Коментар


        #4
        Пак се изказах не подготвен
        Fiat Bravo 1.6multijet 105cv. Renault Laguna III 2.0dCI Automatic
        Бившите :D Ford C-MAX 2.0 TDCI 136cv , Mercedes A170 CDI Automatic , Opel Vectra C 1.9 CDTI 150hp Automatic , Renault Scenic 1.9dCI , Megan grandtour 1.9dCI , Fiat Punto 1.9jtd , Alfa 145 boxer - Renault 5

        Коментар


          #5
          Този филтър - дехидратор не можеш да си го смениш сам - трябва да се събере фреона и тогава се лашкат тръбите - така че отиди на майстор, той знае какво да прави.
          https://www.cialispascherfr24.com/

          Коментар


            #6
            Този филтър не се сменя никога през експлоатационния период на автомобила, освен в изключителни случаи. Намира се долу ниско вляво, пред лявата гума, зад левия фар за мъгла. Служи за да отнеме евентуалната постъпила влага, вследствие на постъпване на такава в системата, при евентуалното и отваряне. Иначе тя е херметически запечатана, и влага не влиза. Освен ако не ви налеят вода де... Както каза и Joro - сменя се само при празна система. Лично аз се съмнявам че може този филтър да създава проблеми, но кой знае... майстори много.

            Коментар


              #7
              Занимавам се с този бизнес климатици те де и мога да ти кажа че трябва да отидеш на майстор ,системата е херметична и неможеш сам да си я ремонтираш .А колкото до филтара може и да е запушен също така може и испарителя да е запушен но за да се запуши трябва да има пробив в системата тоест достатъчно голям зада влезе не само въздух но и боклуци(прах ).Сигурен ли си дали просто този маистор не е презаредил системата с повече фреон .Както си написал че ниското налягане е много ниско а високото прекалено високо и тогава сиситемата ти исключва а това е датчика за високо налягане които има защитна функция като се качи налягането повече исключва системата си мисля че просто ти е презаредена системата но без да сам погледнал колата и цялата система не мога да го твардя .Мисля че по добре да отидеш за второ мнение другаде.
              преди FIAT-BRAVO1.9JTD сега FIAT-MAREA1.8-16v

              Коментар


                #8
                Аз като един "виден специалист" по климатиците (нали преди 3 месеца си монтирах сам моя на темпрата) да кажа къде още може да има запушване. Има едно нещо което дозира фиона - в някой случаи е капилярна тръба (капилярка) в други случаи - терморегулиращ вентил (ТРВ) При базата темпра/типо/дедра е капилярка, която се намира на изхода на предния радиатор - високото налягане и има мрежичка преди нея. Обикновенно се запушва тази мрежичка. Не знам браво/брава дали са с ТРВ или капилярка, но трябва да се има в пред вид че и това може да е причината за повишено налягане (датчика за свръхналягане е преди тази цетка и е нормално да сработи ако е запушена.Едит: между другото, зимата е нормално да ти изключи при ниски градуси, понеже пада много налягането в магистралата "ниско налягане" там има един датчик който го следи. Работата на този датчик е да предотвратява обледеняването на вътрешното тяло. Така че първо провери кой датчик ти сработва - ъози за свръхналяхане, или този за ниско налягане. Абе - смени си майстора по добре.
                https://www.cialispascherfr24.com/

                Коментар


                  #9
                  Joro - колегата казва че преди няколко месеца е станало това, предполагам лятото или ранната есен да е било. При новите климатици в Браво/а/Мареа - полуавтоматичните (дето им викат климатроници ) , има едно нещо електронен термостат. Дали става въпрос за същото, което наричаш ТРВ? Знам че го има на Дедра (95-та, автоматичен климатик.) То каква функция има това , в смисъл какво означава "дозира фреона" Моля колегата да ме извини за отклонението от темата, но ми се струва интересно като допълнителна информация.

                  Коментар


                    #10
                    Електронния термостат е друго. То е за потдържане на температурата в купето постоянна. Друг е въпроса че има климатичи при които датчика за ниско налягане (който е за обледеняването а не защитния за липса на фреон) е заменен с електронен датчик монтиран на изпарителя и като падне температурата му около и под 4 градуса примерно - изключва компресора.ето малко инфо: http://v-clima.com/faq.php?id=13
                    https://www.cialispascherfr24.com/

                    Коментар


                      #11
                      Xaus написа:
                      Ами обикновенно филтера се сменя на всяко допълване с фреон но за средата в София според мен трябва на 6 месеца или поне веднъж в годината да се сменя обикновенно е зад жабката или някъде зад таблото може и отпред да е зависи от колата иначе всеки климатик има филтер може да е от 10-100 лв. разликата като го смениш е огромна...
                      Човека пита за дехидрататора , не за филтъра на купето.

                      Коментар


                        #12
                        Тъй като и аз това работя ще изкажа предположение за запушен филтър дехидратор или не работещо трв. Но като не знам какви налягания са замерени това е само предположение. А дехидратор скоро видях дето от задръстване се нацепил алуминия и от там изтичаше ще ви посна и фото.Ще ви покажа и какво масло източвам от авто климите.
                        Прикачени файлове
                        Обичам си работата.

                        Коментар

                        Working...
                        X