Здравейте на всички! Отдавна следя този форум и мога да кажа, че от него научих доста неща за моето Tipo 1.4 (бензин/газ), но сега имам проблем, за който не открих отговор след като разгледах целия форум. Става въпрос за следното: След запалване на двигателя, независимо дали на газ и бензин колата работи нормално, започва да вдига градуси, парното започва да духа леко, но не повишава температурата на изходящия въздух. Това продължава до около 90-100 градуса по датчик, след което температурата (отново по показанията на датчика) пада на около 60-70 градуса и едва тогава започва да духа нормално. Ходих в сервиз, където се установи, че има въздух в охладителната система, последва цялостно обезвъздушаване, но на следващия ден е същото положение. Съмнявам се, че може да е гарнитура или не дай си боже спукана глава, но като чета за симптомите при колегите при мен не са същите - не излиза бял пушек отзад, маслото си е черно, няма отлагания от антифриз, няма бълбукания в разширителното казанче при отвита капачка и форсиране, антифриза не мирише на газ или бензин (за съжаление съм от малък град където не можах да открия сервиз с уред за измерване нивото на CO в антифриза). Та въпроса ми е дали имам и какъв проблем. Благодаря предварително на отзовалите се!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
проблем с парното на Tipo, помагайте !
Collapse
X
-
Колега , колата с газовото ли я взе или ти си го слага допълнително ? според мен парното ти е свързано на втория кръг след като отвори термостата и тогава тръгва топлото през него, нещо да не е разменено с газовото не съм разглеждал двигателя на такова типо , да ме извинят колегите ако са по запознати, но по твоите обяснения така го разбирам , а и на стария ми кадет мисля че имаше такава вазможност за грепка :D отвори предния капак и проследи маркучите преди и след термостата. УспехFiat Brava 1.4 12v SX
-
Колата я купих с газовата уредба преди повече от 5 години и до преди месец не ми е правила подобен проблем - нито на бензин нито на газ. Дори миналата седмица свалих още надолу изпарителя, като евентуално разрешение на проблема, но не се оправи. Възможно ли е без уред за измерване на изгорелите газове в антифриза да се диагностицира прегоряла гарнитура, може ли симптомите да са такива каквито са при мен?
Коментар
-
Ако имаш прегоряла гарнитура симптомите са следните:Загуба на антифриз(по-често е от теч от радиатор, или някой съединение).Надуване на охладителната система, маркучите стават доста твърди.При форсиране ако в казанчето излизат мехурчета и се носи аромат на изгорели газове.Смесване на масло с охл.течност(цвят боза).Погледни имаш ли мазни петна в охл.течност в казанчето.Виж дали ти работи клапата която отваря топло/студено?now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
dimmX написа:Ако имаш прегоряла гарнитура симптомите са следните:Загуба на антифриз(по-често е от теч от радиатор, или някой съединение).Надуване на охладителната система, маркучите стават доста твърди.При форсиране ако в казанчето излизат мехурчета и се носи аромат на изгорели газове.Смесване на масло с охл.течност(цвят боза).Погледни имаш ли мазни петна в охл.течност в казанчето.Виж дали ти работи клапата която отваря топло/студено?
Коментар
-
Това е врътката на таблото(средната).Имал съм подбен проблем като купих колата.Сложил съм я на червено(топло) а духа студено.Мислех да обезвъздушавам но реших първо да погледна дали всичко е ок с тая клапа.Тя е свързана посредством жило с копчето топло/студено. Когато е на положение топло е отворена а на студено затворена.При мен проблема беше че жилото ми бе хлабаво, от там и проблема.Забих се под таблото от шоферската страна, хванах копчето(врътката) и гледах кое се движи.Фиксирах го и го бутнах с ръка към двигателния отсек и оп задуха топло. Като си запалиш колата я остави да поработи с отворена капачка на казанчето докато ти отвори термостата.После затвори до вклучване на перката на охлаждането.Тогава всичко трябва да е ок успехп.с.Малко допълнение в горния ляв ъгъл на радиатора имаш пробка.Преди да запалиш наливай течност докато потече плътна струйка течност, затвори я и запали двигателя да поработи!now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
при мен симптомите бяха така2години карах на ниски обороти нямах парно чува6е се като бълбукане от системата за охл. 40 000км изкара и почна даизх върля антифриза, и когато отворих главата сякаш червеи я беше изял до отвора през който минава водата от към водната помпа колата ми е като твоята само че 1,6 карбураторkaram fiat 1992 tempra karburator
0889340995
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар