Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо ни се изпотяват стъклата и как да сложим край на пробл.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Аз също смених радиаторчето но колата пак се поти...Но пък си обичам Fiata и така....

    Коментар


      #17
      Някой свалял ли е кожуха и вентилатора на парното. Искам да стигна до въздушната клапа, защото отваря наполовина само. Дали за да сваля кожуха на вентилатора трябва да се сваля и таблото или има по лесен начин. Ако някой си е оправял въздушната клапа, нека да пише как се сваля!?!
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #18
        Ето, колега, че напредваме при теб Клапата се отваря наполовина. По мое скромно мнение, ако не е Напълно отворена, съпротивлението на филтъра е достатъчно, за да попречи на влизането на свеж въздух, и помага за засмукването на въздух предимно от купето, т.е. все едно клапата ти е съвсем затворена. Като легнеш в краката на пътника, можеш да свалиш вентилатора, и после над него има някакъв достъп до клапата, но дали е достатъчен...

        Коментар


          #19
          така или иначе проблема на клапата вероятно е в самото моторче, за което не се налага да се сваля вентилатора... не виждам на самата клапа какво ще й стане- просто моторчето има изронени зъби най-вероятно и като стигне до тях си врътка в празното/изроненото/
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #20
            Колеги, все пак влага има особенно тук и се сетих за аудио говорителите, че не можеш да сложиш говорител за дома в кола! това защото в колата се променят много по бързо температурите и има голяма влага за това и хартиените говорители много не издържат в багажника на която и да е кола! Онзи ден си отворих багажника и по тубата ми се стичаше вода а по магнитите на елипсите на гората имаше толкова много и то от конденз, като ги избърсах с кърпа тя се намокри от-до. Също ми е направило впечатление че инструментите ми раждясват много бързо в колата.Ако сте си сменили филтера на купето то тогава когато пуснете парното ще изсуши потните прозорци, но спасение няма! Не може да искаме прозорците да не ни се потят при положение че хората дишат вътре
            АЗ СИ КУПИХ КОЛА ЗА КАРАНЕ А НЕ ЗА БЛЪСКАНЕ!!!!
            Fiat Bravo 1.6 16v 103hp 98г.

            Fiat 1100L 42г.

            Коментар


              #21
              доскоро имах лек теч от радиаторчето и стъклата не ми се потяхасмених го и пак не се потятфилтъра го смених лятото и огледах кухината до кутията му, нямаше никакви замърсяваниякогато вали също не се поти нищо в колататова е засега
              Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

              Коментар


                #22
                Още един глас за липса на запотяване при Фиат. Няма какво ново да добавя, може би само да обобщя: ако са изправни:1. радиаторче на парното;2. чист поленов филтър;3. клапа за циркулация на външен въздух в купето;4. вентилационни отвори на купето (напр. на Мареа са в десния заден калник, зад бронята).проблемите със запотяването са мит.
                Stop giving directions, just say "Follow me."
                Shevrolet Captiva LS 2.4/136/2009/ГИ Landy
                Ex: Fiat Marea 1.6/103/1999/ГИ AG Zenit

                Коментар


                  #23
                  sok1 написа:
                  Още един глас за липса на запотяване при Фиат. Няма какво ново да добавя, може би само да обобщя: ако са изправни:1. радиаторче на парното;2. чист поленов филтър;3. клапа за циркулация на външен въздух в купето;4. вентилационни отвори на купето (напр. на Мареа са в десния заден калник, зад бронята).проблемите със запотяването са мит.
                  Подкрепям напълно и аз нямам запотяване след смяна на радиаторчето на парното.
                  Fiat Bravo 1.4 12v Turbo Makaron

                  Коментар


                    #24
                    колеги каде се намира този поленов филтър-Браво 1.9тд 75к

                    Коментар


                      #25
                      Малко да възродим темата Вчера свалях вентилатора защото не работеше на нито една степен и като мина през дупка тръгваше Та разгледах и клапата - естествено затворена. Моторчето на клапата просто няма сваляне без да се счупи задния болт или да се разглоби цялото табло. Но дори и да се свали и отремонтира после монтирането обратно пак ще е голям зор.Това което направих е да откача клапата от горния й десен край, който се захваща към една Z-ос слизаща надолу към моторчето.Така клапата се отвори наполовина, пробих я долу в ъгъла и я вързах с тел да е постоянно и напълно отворена (климатика и без това не работи).На есен ако ми дойде музата ще сложа 1-2 кукички в жабката и ще направя да се отваря/затваря с някакво жило.
                      Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                      Коментар


                        #26
                        branko_d написа:
                        когато вали или е студено пускам парното на 4-ри в началото,а после на 2 и проблем с предното стъкло нямам. Не така седъят нещата с стъклата на вратите,ет се запотяват и колкото и да увеличавам парното и да настройвам духалките към тях , проблема си оства сериозен. Тази сутрин пробвах да затворя клапа за циркулация на въздуха както ме посъветва колегата KRASI CVETKOV и нямаше изпотяване,но ще видим дали така ще бъде и за напред
                        Колега, къде се намира тази клапа. В началото и аз имах проблем с изпотяването (не че сега го няма). Проблема май идва от една клапа (може да говорим за една и съща клапа). Тя се отваря с помоща на моторче, като повечето Брава/Браво/Марея моторчето е сдало багажа или се е откачило самото лостче с което се отваря/затваря самата клапа. Когато започна моя проблем с изпотяването обърнах внимание на моята клапа и видях, че лосето ми се е откачило. Когато пускам бутона за въртене на въздуха в купето, моторчето върти но не отваря клапата заради измъкнатото лосче, а за да се закачи пак, то трябва да се разглабя цял ден, затова оставих така проблема и ще се занимавам с него когато ми остане време. Мисля, че в AutoBild бях чел, че за да се избегне изпотяване на стъклата е хубаво: да се настрои парното да духа само в стъклото, да се даде парното на макс. и да се затворят клапите по таблото, които духат към тялото, защото и макар да е настроено парното към стъклото, другите клапи пропускат по малко.

                        Коментар


                          #27
                          ..

                          Като вземе да ми прави впечатление запотяването я оставям една или две вечери в гаража с открехнати срещуположни врати-имам постоянно включена вентилация в гаража-и така изчезва всичко.Предполагам че при употреба в студените месеци с влага се насища и интериора на колата и затова е така.Значи идеята ми е -зимата на паркинг видиш ли като пекне дори и слабо Слънцето колата да е със запотени стъкла при първа възможност я остави с отворени врати,Ефекта е зобележим.

                          Коментар


                            #28
                            Я един сезонен UP по темата със запотяването...Аз на фиата проблема го влача откакто съм го взел.Още като сменях филтъра разбрах, че клапата за циркулация на въздуха от купето беше заяла в отворено положение, тоест климата въртеше въздух само от купето и не влизаше въздух от вън.Стоеше в ето това положение.Резултата, особено през зимния сезон беше плачевен - като в сауна Та вчера се заех да направя нещо по въпроса.Механизма управляващ тази клапа представлява ето това.Без да се махне механизма беше невъзможно клапата да се премести ръчно в друга позиция, освен в тази, в която е блокирала.При мен естествено - в крайно неподходящо положения.Заврян е на такова идиотско място ( поне при темпра/типо ), че е невъзможно да бъде демонтиран по нормален начин.Трябва да се свали цялата кутия с въздуховоди под таблото.От общо 3 винта с мъка може да се свали само единия.Намира се под таблото, над краката на пасажера.Останалите 2 ушета се чупят - няма страшно, механизма така или иначе не подлежи на ремонт След като електрическата недомислица се свали, клапата вече може да се премести от към филтъра в затворено към купето положение.И за да стои вечно в него и да не се отваря от дупките по пътя е добре да бъде фиксирана.Аз го направих с дървена летва - парче от перваз А ето как изглежда сменения ф-р при положение, че до момента въздух през него изобщо не е минавал.Представям си сега, когато почне да минава на какво ще прилича след края на сезона...Днес я пробвах - нищо общо със сауната преди, също като другите коли е вече фичо
                            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                            Коментар


                              #29
                              Горе долу решил си проблема .По добре да е постоянно отворена отколкото да се потят стъклата.А филтъра бързо се пълни с прохоляк и боклуци и всички те щяха да са в купето.Аз й сложих 2 противоположни меки пружинки и я командвам ръчно от жабката/след като я освободих от връзката с механизма/.
                              BRAVA TD100 ELX `98

                              Коментар


                                #30
                                Ами след като се свали механизма наистина се отваря достъп до оста на клапата но пак поне на темпрата е на адски неудобно място...Зад таблото, почти до предното стъкло. Трябва да викна някой гинеколог да помага На фона на това, което беше, сега е направо рай.Освен това тази клапа в 99% от времето си стои така, както съм я фиксирал.Не знам ако се управлява от климатроника дали автоматично не я деактивира.При мерцедеса например ако я пусна я държи само 10мин и след това я изключва.
                                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                                Коментар

                                Working...
                                X