Мисля че имам решение на проблема и затова направих нова тема.Не само да е по нагледно, но и да се прочете от повече колеги и така да се изложат и други идеи!!. Сега като се позамислих, в миналото и досега, съм сменил доста марки автомобили. Някъде над 15 може би. От марката Фиат, като изключим Жигулитата и Ладите, съм карал Дукато. Имал съм няколко немски автомобила, един френски и два японски също и никъде го е нямало тоя проблем. Оня ден с един спътник в Мареята, при дъжд не се виждаше нищо! Купил съм си препарат против изпотяване, но помага само за предното стъкло и то за няколко дена и после пак пръскам и бърша. Преди седмица докато си пооправях алармата, забелязах че в купето (зад таблото) шумоизолацията е направена доста добре, в смисъл, от една пореста материя, която обгръща навсякъде купето от вътре. Мисля че проблема е точно от там. Явно тая изолация се навлажнява, от разликите в температурите навън и вътре и затова при двама и повече души в купето се стига до едно повишено запотяване. Имам и едно Митцубиши в двора и като му погледнах изолацията, установих че неговата, няма нищо общо с тая на Фиата. Пак е пореста но мисля че е от, как да го кажа, по различна материя( от естествен вид) и е винаги суха някъкси. При Фиата това не е така. Тук тя е малко като от пореста гума(по точно изкуствена някаква), която не абсорбира влагата от въздуха а само я задържа и после лесно я отдава при затопляне в купето. То се усеща и на пипане, разликата между двете.Вземете например, една изкуствена материя като много плътен дунапрен от рода на пореста гума и естествена вата. На Митцубишито е някакси по суха една такава, а тая на Фиата е по студена и с по голяма влажност. Не казвам че Фиата не е по добре уплътнена, или че пропуска!!! Напротив последния е по добре уплътнен даже, но именно в разликите от двата вида материя идва тоя проблем. Естествено че това е направено по бързо да се отдава влагата от изолацията и от тук-по малко корозия по купето, но за сметка на изпотяване на стъклата от вътре!!! С други думи идеята ми е следната: Ако сте забелязали, по медийте течеше една реклама, за някакв абсорбатор на влага за дома. Мисля че се споменаваше фразата ,,Нали не искате дома ви да заприлича на гъба", както и тая: ,, Къде е котката? - Ами лежи на сухо в банята" !!! Казвам ви това, защото не мога сега да си спомня името на това което се рекламираше, но мисля че подобно нещо ще свърши добра работа, поставено някъде в автомобила. Надявам се, също така повече колеги да отразят мнения и идеи и най накрая да сложим край на тоя проблем!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо ни се изпотяват стъклата и как да сложим край на пробл.
Collapse
X
-
няма такова нещо- фиат се поти. аз има мбраво, което е значително по-малко от мареа, съответно по-бързо трябва да се поти. махнал съм филтъра на кматика много отдавна, все се каня да сложа....вече 1 год. сменил съм си радиаторчето на парното и да нямам никакви течове вътре в купето. обикновенно се возим 2 човека и едно куче, което постоянно лъха, щото му е жега на 20 градуса в колата дори да вали навън нямам проблеми с потенето. естетвено като пуснат вентилатора на 1 степен на стъклото. може би на 30-40 мин съвсеееееееем леко започват да ми се замъгляват страничните стъкла, но в никакъв случай така че да не виждам през тях- просто ги смъквам до долу и пак ги качвам и това е.... но дори ми се случва много рядко да ПОЧНАТ да се потят страничните стъкла. за предното мисля няма сми да споменавам, че е напълно сухо, без никакви препарати против потене.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
След като налях една добавка за спиране на течове в охладителната система и след като си смених поленовият филтър(старият беше много зле) и след като си мажа от време на време стъклата с един препарат против потене нямам особени проблеми....както казва колегато по-горе...от време на време ми се запотяват страничните, ама пак се вижда през тях.....НО..все пак като се возим повече от двама човека, когато вали през страничните стъкла изобщо не се вижда....предното остава що годе сухо..Преди изброените манипулации стъклата ми бяха мазни и потни по всяко време....Мисля, че тотално ще се отърва от проблема, ако си сменя радиаторчето на парното, че да съм сигурен че няма да имам течове вътре в купето.Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI
Коментар
-
Ако става въпрос за това: http://www.mikimak.com/?function=det...ползвам го в къщи и наистина събира влага или поне пълни резервоарчето с течно съдържание (може би вода-не съм проверявал :D) в долната част.Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Колега, здравей! Изписал си доста но ще ти кажа следното: Говориш за физическо явление - конденз, което няма как да го избегнеш ако има условия за появяването му. Малко е несериозно да се твърди, че това го има само във FIAT. Всичко е във въздуха в купето, температура, влажност! Ако ти е наред вентилационната система на автомобила, смятам че с пускането веднага на вентилатора на макс запотяването най-много ще е минимално, а като започне да подава и топъл въздух - изчезва веднага. По-добре провери нея, отколкото да се занимаваш да си слагаш разни "чудеса".Питах google по въпроса и виж какво излезе. Доста добре е обяснено как и защо се появява конденз , нищо че пишат за дограма, почти същото е и за автомобилите!http://www.pm-eng.bgcatalog.com/kondenz.pdf:)FIAT Stilo 1.9 JTD 115
Коментар
-
когато вали или е студено пускам парното на 4-ри в началото,а после на 2 и проблем с предното стъкло нямам. Не така седъят нещата с стъклата на вратите,ет се запотяват и колкото и да увеличавам парното и да настройвам духалките към тях , проблема си оства сериозен. Тази сутрин пробвах да затворя клапа за циркулация на въздуха както ме посъветва колегата KRASI CVETKOV и нямаше изпотяване,но ще видим дали така ще бъде и за напредFIAT BRAVA 1,6 16V 103 к.с.
Коментар
-
Много ми е смешно някой като каже всички Фиат-и им се потели стъклата, след като на моето браво му смених радиатирчето на парното и спряха да се потят стъклата, филтъра на купето ми е обикновен от най-евтините, имам гумени стелки на пода и като вляза мокър и остане вода ги изтръсквам като сляза. Нямам проблеми с потенето на стъклата, ама изобщо и никакви такива церезит стоп влага няма да помогнат в колата, ако собственика е мърляч и не я поддържа. А да спомена, че отзад има отдушници под броянта, които предвидливия предишен собственик случайно може да е запушил с парцал да не влиза студено от там, това също може да е основателна причина за потенето.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Не знам колеги, но не говоря напразно. Защото всичко съм проверил. За 8000км. антифриза не е мръднал, следователно теч от отоплителя няма. Клапата работи, парното духа отвсякъде и топли. Темостата е сменен и колата загрява бързо. Филтри - всичките. Отворите отзад не съм ги гледал но едва ли. Единствената възможна за мен причина е - повишена влага или конденз както казва колегата по горе. Както ви казвам, наистина съм сменил доста коли и единствено сега на Мареята това ми прави впечатление. Мисля че проблема е специфичен и идва от материалите в купето и по точно на изолацията.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Не ти е там проблема! Първо виж дали филтъра на парното не ти се мокри. Ако се мокри се появява нещо което в старите опели му казват турска баня. :D Там се разлепва от годините уплатнението между предното стъкло и отделението където са филтъра и турбината на парното. Като се намокри филтъра и пуснеш парното колата се превръща точно в турска баня. Проблема се рашеава като се сложи хубави силикон на местата където минава водата и се уплътни всичко. Така, че първо си провери дали филтъра след дъжд не ти е мокър. Клапите в багажника също си провери защото ако са блокирали не се получава циркулация на въздуха. Ако все пак имаш някакво изпотяване и всичко ти е в ред то е нормално да имаш такова. Всяка кола има. Зависи от много неща. При дъжд ако се загледаш почти всички нови коли имат конденз. Това е защото за разлика от жигите и мохерите имат плътно затварящи уплътнения на вратите и прозорците. И става като в затворен наилонова торба. Затова повечето нови коли имат климатици. Като ти се поти прозореца цъкни климатика и ще видиш как конденза изчезва като с магическа пръчка. Дори дефрост функцията на климатроника на марея като я включиш тя включва автоматично климатика за да размрази по бързо стъклата. Така, че едва ли мареата ти е без климатик, ползваи го за да нямаш ядове с конденза.
Коментар
-
iuly_vn написа:Не знам колеги, но не говоря напразно. Защото всичко съм проверил. За 8000км. антифриза не е мръднал, следователно теч от отоплителя няма. Клапата работи, парното духа отвсякъде и топли. Темостата е сменен и колата загрява бързо. Филтри - всичките. Отворите отзад не съм ги гледал но едва ли. Единствената възможна за мен причина е - повишена влага или конденз както казва колегата по горе. Както ви казвам, наистина съм сменил доста коли и единствено сега на Мареята това ми прави впечатление. Мисля че проблема е специфичен и идва от материалите в купето и по точно на изолацията.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Влагата, респ. конденза не идва от някакъв теч. Не търсете под вола теле. Влагата идва от кондензацията на водни пари във въздуха - при допир до студената повърхност на стъклата.Нашите коли са много добре изолирани, и затова така бързо се запотяват стъклата. Електронния климатик си има функция за изсушаване на въздуха в купето (включва се автоматично при температури над 3 оС и включено отопление на "AUTO".). Вярно, че работещият компресор на климатика вдига малко разхода на гориво, но пък запотяването изчезва за не повече от 2-3 секунди.
Коментар
-
Immortal написа:Влагата, респ. конденза не идва от някакъв теч. Не търсете под вола теле. Влагата идва от кондензацията на водни пари във въздуха - при допир до студената повърхност на стъклата.now. BMW E39 523i '98 170hp
ex. Fiat Marea Weekend HLX 1.8 16v `97 113hp
ex. Fiat Tipo 2.0.ie GT `93 113hp
Коментар
-
Аз пък никога не съм имал този проблем! Ако ще и 5 човека да сме вътре и в най-поройния дъжд - моите стъкла са си винаги сухи! Дори и страничните! Виж за задното стъкло без реотан не става! Но дори само за няколко секунди да спра "духалката" и тутакси се запотяват!Наскоро имах такъв проблем - запотяват се стъклата - не мога да виждам като карам и не изсъхват, колкото и да е усилено парното - не мога да си позная колата ! Чак после се сетих, че съм я давал на колега да си върши работа с нея и той да вземе да превключи клапите на парното да духа към пътника и шофьора, а не на предното стъкло! Доста тъпо се почувствах, че два дена се измъчих с тая кола!Та така - не знам как е проектиран фиата, но много се кефя като си настроя да духа на челното стъкло и по някакъв начин въдушния поток "обмива" и страничните стъкла и отоплява вътре много яко! Да спомена само, че не използвам никакви препарати против запотяване или пък влагоабсорбатори!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар