Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

колко градуса трябва да ми е двигателя докато работи...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    blader написа:
    stef написа:
    Mazgarev написа:
    а ако не го сменя веднага... лошо ли е за двигателя? освен че ми вдига разхода? имам предвид има ли по-голямо триене нещо такова... износва ли се повече?
    не е чак толкова страшно ама без парно зимата не си е работа
    Хм при мен стрелката не иска да стигне средата, една две черти под средата седи, обаче парното си е 6. Дали имам проблем с термостата?
    Аз преди седмица си смених термостата в Вантотрейд и там ми казаха, че нормалното състояние за 1,8 и за 1,6 е стрелката да е посредата. Ако не се достигат тези нива има нещо нередно в термостата. Разликата между двата двигателя е че при 1,8 перката се включва на една стрелка над средата а при 1,6 се включва нежду средата и първата черта над нея. А отностно парното преди да сменя термостата на колата едвам ми стигаше втора черта и си топлише перфектно ама сега виждам че е можело още :D .

    Коментар


      #17
      mitkomar написа:
      blader написа:
      stef написа:
      Mazgarev написа:
      а ако не го сменя веднага... лошо ли е за двигателя? освен че ми вдига разхода? имам предвид има ли по-голямо триене нещо такова... износва ли се повече?
      не е чак толкова страшно ама без парно зимата не си е работа
      Хм при мен стрелката не иска да стигне средата, една две черти под средата седи, обаче парното си е 6. Дали имам проблем с термостата?
      Аз преди седмица си смених термостата в Вантотрейд и там ми казаха, че нормалното състояние за 1,8 и за 1,6 е стрелката да е посредата. Ако не се достигат тези нива има нещо нередно в термостата. Разликата между двата двигателя е че при 1,8 перката се включва на една стрелка над средата а при 1,6 се включва нежду средата и първата черта над нея. А отностно парното преди да сменя термостата на колата едвам ми стигаше втора черта и си топлише перфектно ама сега виждам че е можело още :D .
      Добре, това е показател на температурата на Мареа 1.8 - какво точно се има предвид с тоав, че стрелката трябва да е по средата - средата е малко под втората дебела чертичка. И аджаба колко е стъпката на този показател.
      Прикачени файлове
      Fiat Marea 1.8 HLX, 113 к.с., 1996 г.

      Коментар


        #18
        [quote=на Мареа 1.8 - какво точно се има предвид с тоав, че стрелката трябва да е по средата - средата е малко под втората дебела чертичка. И аджаба колко е стъпката на този показател.[/quote]Абе, и аз не знам защо ги правят такива изчанчени уредите, те нали са затова - като ги погледнеш да ти стане ясно (и то бързо) какво точно отчитат, а не да им се дзвериш с часове и да гадаеш. Пък освен това и да не знаеш нормално ли е или не е.
        VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
        VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
        VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
        VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
        Нека Силата на бъде с Нас...

        Коментар


          #19
          според мен стъпката на тази мареа е 15 градуса като се има предвид че първата дебела е 50 градуса а последната дебела е 130 градуса значи средната е 95 градуса и стрелката трябва да стои малко под нея за първата и последната дебела черта изхождам от там че на всички италианки които съм виждал и имат обозначени градуси на скалата за температура на първата черта пише 50 градуса а на последната 130 градуса
          TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
          UNO 1.0 FIRE

          Коментар


            #20
            първата е 50последната е 130средата сигурно е 90първата червена май е 110което означава че първото деление след началото може би е 80, следващото 85или ако започнем от началото - 50 - 80 - 85 - 90 - 95 - 110 - 130
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #21
              sev написа:
              първата е 50последната е 130средата сигурно е 90първата червена май е 110което означава че първото деление след началото може би е 80, следващото 85или ако започнем от началото - 50 - 80 - 85 - 90 - 95 - 110 - 130
              Е то ако е така, значи моята кола държи 80-85, което значи че термостата не е за смяна?!?
              FIAT Bravo 1.6 16V '97

              Коментар


                #22
                ами като гледах на Ланча уредите и стигнах до заключението, че би трябвало такива да са стойноститене съм сигурен за тънката червена дали е 110ако е 110 би трябвало и другите да са така
                2015 Renault Megane Expression GT
                2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                Всичко за FIAT Bravo 2007

                Коментар


                  #23
                  Да си дам и аз мнението. Ама колеги защо се "кахърите" толкова и си търсите сами проблемите. Отговора е един: Ролята на термостата е да поддържа температурата на охладителната течност за нормалната работа на двигателя(т.е. около 90 гр.)термостата е за смяна когато тепературата на охладителната течност започне да се мени очевидно в зависимост от режима на каране или атмосферните условия. Т.е. термостата не е за смяна когато поддържа напр. 80градуса. Просто той тогава си отваря. Може пък друг да отваря на 90. Значи има термостати и термостати. Има и маркови има и ментета.Има зимни има и летни(доколкото съм чувал). Така че подържа ли ви постоянна температура - не го пипайте. Моя си кове на 90 гр. (средната черта) без значение как карам и дали е зима или лято.П.П. Имал съм обаче кола с газово и там малко термостата се лъже от изпарителя(зависи разбира се къде е вързан).
                  Alfa Romeo 166 2,4 JTD
                  Lancia Y

                  Коментар


                    #24
                    Здравейте !Да добавя още един щрих към картинката с работната температура. Стана ясно (от постовете по-горе), че нормалната температура е в средата на скалата Какво обаче наблюдавам при мен - след промиване на охладителната система с течност на Wynn’s (6 лв/опаковката) и добавяне на силно концентриран антифриз (от OMV, 8.20/литър) при мен стрелката на термометъра започна да се откланя леко вдясно - визуално стрелката "задрасква" нулата на 90-те градуса. Така, че и концентрацията на охладителната течност влияе на работната температура.Поздрави, Б. Борисов
                    Fiat Tipo 1.6 AGT

                    Коментар


                      #25
                      Айде и аз да си кажа болката,че има доста компетенции виждам ).В града загряването е нормално.т.е. стига до към 80-85 гр. обаче на извънградско двигателя "умира от студ"-не мърда от 50-те градуса.Темостата или датчика е заминал .Поздрави )

                      Коментар


                        #26
                        Dimitar72 написа:
                        Айде и аз да си кажа болката,че има доста компетенции виждам ).В града загряването е нормално.т.е. стига до към 80-85 гр. обаче на извънградско двигателя "умира от студ"-не мърда от 50-те градуса.Темостата или датчика е заминал .Поздрави )
                        термостата 100% е заседнал в отворено положение в града загрява /сигурен съм че по бавно от нормалното/ защото се кара по бавно и няма голямо обдухване на радиатора от въздушната стуя а също и доста работа на място заради задръствания
                        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                        UNO 1.0 FIRE

                        Коментар


                          #27
                          Това "засядане" от пружината на клапана ли е и ако да...кво препоръчваш отремонтиране или смяна

                          Коментар


                            #28
                            А дали има някой като моят проблем: Сутрин паля колата, след около 500 м.започва да духа топло / хладно, но клонящо към топло /, следва доста сълго каране по доста натоварени пътища, но загряваме доста трудно. Маркучите към радиатора са студени. Когато стрелката достигне средата на скалата, маркучите започват да се затоплят, т.е. отваря термостат. Вътре в купето отдавна е "баня". Дотук относително добре, но стрелката не спира. Стои непрекъснато на 3/4 от скалата / образно казано на 11 часа /. На това положение се включва първата степен на охладителната перка. Охлажда и се изключва. Сменявах датчика два пъти, но ефекта е нула. Във Вантотрейд ми казаха, че автомобила поддържа температура около 90-92 градуса. И аз съм съгласен с това, но все пак, посред зима да карам непрекъснато на включена перка ми се струва малко неестествено. Объркващото е, че термостата със сигурност затваря под 80 и отваря над тях. Единственото което ми хрумва е да не може НАПЪЛНО да отвори. Дали някой е чувал за подобен проблем?
                            PUNTO Selecta

                            Коментар


                              #29
                              mi_ho написа:
                              А дали има някой като моят проблем: Сутрин паля колата, след около 500 м.започва да духа топло / хладно, но клонящо към топло /, следва доста сълго каране по доста натоварени пътища, но загряваме доста трудно. Маркучите към радиатора са студени. Когато стрелката достигне средата на скалата, маркучите започват да се затоплят, т.е. отваря термостат. Вътре в купето отдавна е "баня". Дотук относително добре, но стрелката не спира. Стои непрекъснато на 3/4 от скалата / образно казано на 11 часа /. На това положение се включва първата степен на охладителната перка. Охлажда и се изключва. Сменявах датчика два пъти, но ефекта е нула. Във Вантотрейд ми казаха, че автомобила поддържа температура около 90-92 градуса. И аз съм съгласен с това, но все пак, посред зима да карам непрекъснато на включена перка ми се струва малко неестествено. Объркващото е, че термостата със сигурност затваря под 80 и отваря над тях. Единственото което ми хрумва е да не може НАПЪЛНО да отвори. Дали някой е чувал за подобен проблем?
                              а как разбра че термостата затваря под 80 при положение че казваш че стрелката ти стои непрекъснато на "11часа"а също как разбираш че перката ти включва в движение -това не е нормално радиатора рябва да се охлажда от въздушната струя , като спреш на светофар може но в движение може би датчика който ти включва перката работи на много ниски градуси и когато отвори термостата и той включва
                              TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
                              UNO 1.0 FIRE

                              Коментар


                                #30
                                колеги, аз се справих с проблема... смених термостата. смяната не беше никак трудна. сега всичко е наред - загрява бързо и стрелката при каквито и да е условия не мърда... пробвах я всякак... заковала е на малко под 90 (88 някъде) и това е... искам да ви благодаря за отговорите които ми дадахте и да ви кажа че ми помогнахте...та... относно твоя проблем... аз доколкото знам има датчик който мери температурата на течността в радиатора... според мен той ти се е скапал нещо... или пък виж дали е обезвъздушена цялата система добре...! успех!
                                FIAT Brava 1.4 SX CLIMA [09/1998]

                                Коментар

                                Working...
                                X