Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с климатика Типо 1.6 75 к.с.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с климатика Типо 1.6 75 к.с.

    Здравейте колеги!Търсих стари теми но не открих,(сигурно има такава)... та за това пускам нова, за което се извинявам...Проблема ми е следни...Онзи ден както си карах с вкл климатик и замириса едно особено и климатика спря да духа студеноизключих го и продължих да карам(вдигнах капака-никакви видими проблеми..освен миризма не много силна,специфична някаква)на другия ден изведнъж се появи някякъв паразитен силен тракащ шум на ниски обо0роти, ту се появява, ту изчезва..като се замислих и преди това имаше един лек шум, на който не обръщах вниманиепомислих си, че е нещо с компресора на климатика, лагер.....въпроса ми е какво може да е станалои някакви ориентировъчни цени за диагностика, фреон, ремонт по системата и цена на компресор на старо ако се налага...Благодаря !

    #2
    Здравей колега,специфичната миризма ще да е от фреона - излетял е в небитието явно. Шумът ще да е от липсата на фреон, и още от липсата на така нареченото компресорно масло. От там и компресора не може да се смазва и започва едно ручене. Не го пускай докато не отидеш да ти го оправят. Ти си със стария фреон, който вече трудно се намира. Пълненето е около 100 лева, но ако се наложи диагностика ще ти излезе и по-скъпо. Смяната на лагера на компресора е около 30 лева. Обикновено при диагностиката го надуват с азот и следят за изтичане. Радиатора на климатика върви около 250 лева.Аз това го оттренирах след един челен удар, така, че ми е познато. Дано при теб да е само дупчица и със заварка да стане.Поздрави!
    Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

    Коментар


      #3
      Благодаря!Вчера ходих в сервиз за автоклиматици.Човека много коректен - погледна, пипна каквото си разбира и ми каза , че компресора е блокирал направо и не може да се ремонтира.Каза да си намеря втора употреба модел HARRISSON V 5 (така ми звучеше на български)Махна ми ремъка да не товари мотора и каза да не отварям системата(да не свалям стария компресор) а като реша да сложа новия тогава и фреона да се провери и системата.Ще съм благодарен, ако някой ме ориентира за цени втора употреба на такъв компресор (каза ми, че е масов, така, че би трябвало да намеря).Благодаря!

      Коментар


        #4
        Така се случва когато всеки се прави ма майстор и зарежда климатици. Заредили са ти климатика и не са ти добавили масло та сега си на това дережде. По моргите компресори са от 100 до 200лв.
        Обичам си работата.

        Коментар


          #5
          Не съм съвсем сигурен, обаче тук нещо не е наред. И аз съм минал по пътя с отремонтиране на климатик на Типо 1.6, само че моя го водят ту 78, ту 81 коня. Както и да е. Проблемът беше в изтърван от системата фреон. Мога да гарантирам, че изобщо не можем да го доловим на мирис с рецепторите, които имаме в носовете си. В сервизите обикновено за тази цел използват едни специални сензори, които го улавят. По този начин разбрах, че в моя случай се касае за изтървал семеринг. За моя компресор цената беше 20 лв. /за другия модел - 40 лв./. Освен това климатичната система е конструирана така, че при липса на фреон, просто спира да работи, за да не се сдуха самият компресор. Лесно се проверява, като се даде директно захранване на компресора с + и - от акумулатора. Ако завърти, значи компресорът е наред, но най-вероятно е останал без фреон. Ако не завърти или пък завърти и трака, тогава проблемът е в компресора и ще му трябва ремонт или смяна. Цените са около 200 - 300 лв втора употреба. За това, дето го е казал майсторът, да се разкачи ремъкът, че да не товари двигателя, ми се струва малко странно, понеже компресорът се привежда в движение посредством електромагнитен съединител /когато не е включен, шайбата на компресора се върти, без да подава въртеливото движение на оста на компресора/. Поради тази причина не е и необходимо да се сваля ремъкът.Та накратко, какво да направим, за да проверим къде ни е проблемът, ако не ни работи климатикът на Типо 1.6:1. Пускаме двигателя2. Подаваме директно захранване от акумулатора към клемите на компресора на климатика3. Убеждаваме се дали електромагнитният съединител сработва и завърта компресора /При този модел двигател видимо се забелязва затрудняване на работата му, понеже кончетата са му малко/4. Ако компресорът работи без да трака, отиваме при специалисти по климатици, за да проверят налягането на газа в системата /съответно наличието му там/. Ако не работи - то е ясно. Ще трябва някакъв ремонт - я на ел.магнитния съединител, я на буталната група в компресора, или направо нов такъв5. Ако липсва газ, системата се допълва, колкото да се провери дали компресорът ще заработи в нормални условия, като си се запуска от купето.6. Ако сработи нормално, се търси откъде е течът на газ. Най-лекият вариант е семерингът, който споменах по-горе. Иначе може да е маркуч, радиатор или кой знае още какво. При всяко положение ремонтът не е толкова скъп, колкото го изкарват повечето майстори.Май се отплеснах, обаче накрая ще споделя и горчивия си опит от такива специалисти.Понеже климатичните системи не ми бяха много ясни преди да се сблъскам с този проблем, като всеки лаик в областта, кацнах при едни майстори със специализиран сервиз, който се намира в София, жк. Младост 2, зад РУМ -а. Много учтиви момчета, щото явно всеки клиент го виждат като банкомат. Та значи установиха, че имам теч на фреон и казаха, че като се има предвид мястото, от където сензорът го долавя, трябва да е въпросният семеринг на вала. Питам аз колко ще струва ремонтът - те викат 200 лв, ама като за наш човек /не знам точно защо ме определиха като такъв/ ще излезе 180 лв. Климата я отремонтирах във В.Търново при познат, на когото платих 20 лв за семеринг /щото се оказа по-евтиният/ и 50 лв за зарядката с фреон. За фреона токлова взимат и в София. Ремонтът отне около 1 час работа, така че остатъкът от 110 - 130 лв, които щяха да ми смъкнат в София си е явно нереален.
          Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
          Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

          Коментар


            #6
            Благодаря колега!Майстора ми каза тогава да не се притеснявам дали имам или нямам фреон защото има пресостат, които даже ми го показа и той е за това да не може да се включи компресора ако няма фреонта мисълта ми е, че изобщо не твърдеше за изтекъл фреонно при условие , че има фреон - електомагнитния съединител ще сработи и ще завърти и тук вече според него има някакви механични повреди вътре ......та сигурно за това реши, че е добре да махне ремъкаказа ми и за въпросната семеринга и лагера, че задължително се сменят на новия(за да се избегнат евентуали проблеми както при теб)т.е. аз си мисля ,че в моя случай ще последва процедурата по точка 4.(във втората си част) от горното мнение...Много благодаря за изчерпателната информация!!!а и междувременно се порових и мисля да търся втора употреба за около 100-120 лв. (под 150 лв) и изобщо да не бързам.....а, също така ако си заслужава (цената ) мога да отида и до Велико Търново при въпросния човек... ..., а също се сетих, че и ми каза, че климатика ми е слаган допълнително в Италия...ако има някакво значение все пак...!!!Благодаря!

            Коментар


              #7
              Потърси колегата Slavi Lancia, май той имаше един за продаване!
              Fiat Tipo 1,6 ie; '93; engine 159А3048; clima.

              Коментар


                #8
                Master28 написа:
                но при условие , че има фреон - електомагнитния съединител ще сработи и ще завърти и тук вече според него има някакви механични повреди вътре ......та сигурно за това реши, че е добре да махне ремъка..., а също се сетих, че и ми каза, че климатика ми е слаган допълнително в Италия...ако има някакво значение все пак...!!!
                Електромагнитният съединител се включва, ако всичко е изправно откъм наличие и налягане на фреон в системата и АКО СЕ НАТИСНЕ БУТОНЪТ В КУПЕТО, С КОЙТО СЕ ВКЛЮЧВА КЛИМАТИКЪТ. За последното пък е отговорен шофьорът, така че ми се струва излишно такова презастраховане с махане на ремъка. Както и да е. Това, че климата е слагана в Италия, не мисля, че е проблем, щото той двигателят, пък и автомобилът си е предвиден за такава система. От това дали е поставян в завода или при някой тамошен майстор, зависи единствено какъв ще е крайният резултат. Аз съм убеден, че в заводите пипат доста прилежно, докато сред частниците им има и някои големи мърди. На моята кола и бяха вързали едни жици, определено извън завода, по метода на допиране една до друга и облепване с изолирбанд. По някаква случайност бяха тези, които подават захранване към компресора на климата. Та спира той да работи, мерим налягане - трепач. Ток - да те утрепе, пък не ще да тръгне. Е, намерихме проблема, вързахме жиците яко, спойка с тинол и стана както трябва.
                Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                Коментар

                Working...
                X