Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Не мога да преборя охладителната система

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Не мога да преборя охладителната система

    Здравейте колеги! Цяло лято се боря с един проблем на колата от подписа и искам да споделя какво съм направил и как се държи температурата. Ако някой може да ми помогне със съвет ще съм много благодарен. Та на въпроса:Колата прегряваше при движение с ниска скорост или в задръстване ма светофарите. При спускане и продължително движение с висока скорост по равен терен изстиваше повече от нормалното. Тогава предположенията бяха блокирал термостат в средно положение и/или неработеща първа степен на вентилатора. Направих процедурата по монтиране на термостат от рено 5, стария се изтърбуши успешно и нищо не остана в него. Но ми направи впечатление, че на входа на фабричния термостат от към главата на двигателя има една ламаринена капачка, която намалява сечението на входа за антифриза на приблизително 15% отколкото би бил без нея. Искам да попитам тези от вас, които са сваляли термостата на такъв двигател дали трябва да я има тази капачка. Струва ми се нелогично да направиш връзката между блок и термостат с диаметър около 5 см и да го запушиш с капачка, на която има дупка с диаметър под 1 см. Според мен сега проблема ми е от нея - ограничава дебита на водата. Имам чувството, че е сложена там не при производството на колата.Другото, което направих е във връзка с липсващата първа степен на вентилатора. Реостата се беше разпоил от основата си. Нямаше откъде да купя нов на момента и го отстраних. Свързах кабелите, които влизат в модула с реостата и сега вместо първа и втора степен имам втора и втора. Това би ли могло да влошава охлаждането на колата? Не виждам причина така да е по-лошо, но може и да греша.Благодаря на всички, които изразят мнение.
    FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
    LPG System BRC Just

    #2
    само по 2 въпрос мога д акажа, че моя двг не е същия и термостата е друг. аз съм с накъсо вързани кабели на реостата от 1 година. няма грижи. кофти е малко само в задръстване, че като пусне перката и трепват оборотите за момент. тва е единствения -
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      1. виж в епер кой ти е термостата - може би са ти сложили грешен. наистина НЯМА логика от капачката2. може да държи по-ниска Т но не и по-висока. недостатъка е по-шумна кола.

      Коментар


        #4
        u_bo написа:
        1. виж в епер кой ти е термостата - може би са ти сложили грешен. наистина НЯМА логика от капачката2. може да държи по-ниска Т но не и по-висока. недостатъка е по-шумна кола.
        1. Не виждам смисъл да гледам в ЕПЕР. Така или иначе стария термостат вече играе ролята на разклонителна тръба. Иска ми се някой, който виждал свален термостат (даже и да не е на същия двигател) да каже дали при него е имало капачка.2. По ниска няма как да държи, защото се включва малко над 90 градуса. Ако оправя прегряването, двигателя не трябва да достига такава температура. А сега като се включи не я чувам, най-малкото защото без пусната музика в колата рядко се возя.
        FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
        LPG System BRC Just

        Коментар


          #5
          По първия въпрос - Поставянето на допълнителен термостат може да бъде смислено, единствено ако отваря на същите градуси като оригиналния, И при максимално отваряне хода на буталото му да не е по-малък от този на оригиналния! Също така - ако оригиналния не е запецнал напълно отворен, и не мърда наникъде, то при голяма жега и нужда от по-голям дебит, той ще се явява запушалка, което ще води и до влошено охлаждане. Така че - хубав автомобил, с хубав и мощен мотор, сложи му един оригинален термостат и не се занимавай с шикалки. А по втория въпрос - ако термостатът ти работи и затваря, гарантирано няма да ти държи по-ниска температура от нормалната - нали за това е сложен - за да затвори ако има опасност от понижаване на темп. Пък ти ако ще и с течен азот да си обливаш радиатора - темп. няма да падне на по-ниски градуси, отколкото са градусите на затваряне на термостата ти, независимо дали е оригиналния, или от рено 5, стига да затваря плътно. така че извода е че с тази интервенция не можеш да влошиш охлаждането.

          Коментар


            #6
            Ако махнеш термостата на рендето каква температура ти държи?
            Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
            Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
            FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
            Powered by Total & Fobos LPG

            Коментар


              #7
              HLX написа:
              u_bo написа:
              1. виж в епер кой ти е термостата - може би са ти сложили грешен. наистина НЯМА логика от капачката2. може да държи по-ниска Т но не и по-висока. недостатъка е по-шумна кола.
              1. Не виждам смисъл да гледам в ЕПЕР. Така или иначе стария термостат вече играе ролята на разклонителна тръба. Иска ми се някой, който виждал свален термостат (даже и да не е на същия двигател) да каже дали при него е имало капачка.2. По ниска няма как да държи, защото се включва малко над 90 градуса. Ако оправя прегряването, двигателя не трябва да достига такава температура. А сега като се включи не я чувам, най-малкото защото без пусната музика в колата рядко се возя.
              не знам доколко ще ти помогне това- двг е 1,6 16в http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...EE%F1%F2%E0%F2
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #8
                Ами просто махни термостата от рендето и пробвай без никакъв. Аз имам стар термостат с тяло, но или нямам такава капачка или не знам къде да я търся. Колкото и да го оглеждах, никъде не видях подобно нещо
                Fiat Marea 1.8i 16V
                Fiat Tipo 1.4i 8V
                Fiat Punto 1.6i 8V
                www.italauto-bg.net/forum/

                Коментар


                  #9
                  Налинка даден от колегата pakumba има три снимки. На втора и трета снимка се вижда отвора на термостата, който се закрепя на двигателя. Точно на този отвор при мен имаше и има капачка. Тя е точно с формата на отвора и може да се сложи само по един единствен начин в него. Това ме навежда на мисълта, че който я е правил е имал някаква идея да е точно така, защото дупката в капачката е в единия й край, а не посредата. Но като цяло аз не виждам логика да я има.Преди да сложа термостата от реното колата загряваше над средата по-бързо от сега и изстиваше - сега НЕ изстива. Проблема не е в пригодения термостат. Както казах стария е напълно празен и в него няма нищо - само тялото е. Единственото нещо, което ме притеснява е наличието на капачката или ако се окаже, че трябва да я има къде другаде да търся проблема.Ето и линка на pakumba: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...1%F2%E0%F2На отвора от втора и трета снимка е капачката.
                  FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                  LPG System BRC Just

                  Коментар


                    #10
                    това е отвора, който ляга на главата. там за мен следвайки логика е напълно изключено да има поставена капачка фабрично. може би термостата е седял леко отворен и някой е намалил дебита, за да държи по-висока температура. ебаси циганското. виж в axm-auto.com не може д аняма снимка на твоя термостат. силно се съмнявам да има капачки по него. според каквото разбрах аз сега колата е с капачка. махни я. все пак колегите толкова т екарат да махаш термостата от рено защото мислят, че или ти отваря по късно или е с малък дебит. да ти кажа и аз бях с термостат от рено и при натоварване- например сериозен байр нагоре, караш зад някой в обороти щото го чакалстваш да изпревариш и колата вдигаше темп и пускаше перката дори да карам с 80-90. мислех, че е ненормално и обвиних дебита на термостата от рено. доста беше малка дупката. смених го с оригиналния, тези снимки са от смяната и това е стария от завода, но да ти кажа промяна в охлаждането на колата не бих казал, 4е има сериозна. може би малко по-добре е сега. а на рено термостата е с наистина малък дебит. да не се окаже такъв проблема при теб. направи така: махни ламарините и смени направо дебелия маркуч към радиатора, щото термостата от рено не се вади лесно оттам. след този тест ще знаеш къде е проблема. ясно ми е, че и ти знаеш, че е най-добре да сложиш оригинален, затова избягвам да ти го казвам
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #11
                      Ами най-вероятно ще се пробва това. Ужас - пак преточване на антифриз. :D А информация колко струва дебелия маркуч?Благодаря на всички за отговорите. Вече мисля, че съм убеден, че тази ламарина не трябва да е там.
                      FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                      LPG System BRC Just

                      Коментар


                        #12
                        предполагам на морга е 5-10 лв. ако е по-скъп имам един от лада някакъв стар, нося си го от времето с този термостат от рено, че ако някъде на пътя ми запецне термостата или нещо почне да грее да мога лесно да шунтирам. ако не намериш или е на няква адска цена и този става ще ти го дам за пробата. профила му е -- l--
                        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                        Fiat Bravo'97 1,6 16v
                        Fiat Tempra'91 1,6 mono

                        Коментар


                          #13
                          Колега, гледам че имаш и газова уредба.Търси причините за по голямото загряване най вече в запушен радиатор или не добре обезвъздушена система.Особено като има газова се образуват едни наклони на маркучи, които никой производител не е предвидил.Но при добре изчистена от въздух система не би трябвало да имаш проблеми.А освен това доколко си сигурен в показанията на датчика за таблото?
                          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                          Коментар


                            #14
                            Yavor написа:
                            Колега, гледам че имаш и газова уредба.Търси причините за по голямото загряване най вече в запушен радиатор или не добре обезвъздушена система.Особено като има газова се образуват едни наклони на маркучи, които никой производител не е предвидил.Но при добре изчистена от въздух система не би трябвало да имаш проблеми.А освен това доколко си сигурен в показанията на датчика за таблото?
                            не е от въздуха. тя си се самообезвъдушава 5 мин след като загрее напълно дори и да не си я обезвъдушил ти, след няколко минути всичко е ок по този въпрос. аз на нито една от колите си не съм обезвъдушавал и за едно 10-15 такива операции досега не съм имал проблем с въздуха
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Yavor написа:
                              Колега, гледам че имаш и газова уредба.Търси причините за по голямото загряване най вече в запушен радиатор или не добре обезвъздушена система.Особено като има газова се образуват едни наклони на маркучи, които никой производител не е предвидил.Но при добре изчистена от въздух система не би трябвало да имаш проблеми.А освен това доколко си сигурен в показанията на датчика за таблото?
                              В показанията на стрелката съм сигурен 100%. Когато сочи първата черта след средата на компютър показва 102-103 градуса.Системата е обезвъздушена от двете пробки на радиатора, а и както колегата каза - тя се обезвъздушава сама.
                              FIAT Marea Weekend HLX 2.0 20V (147 hp)
                              LPG System BRC Just

                              Коментар

                              Working...
                              X