Здравейте колеги. Откакто съм взел колата се боря с температурата. Според мен прегрява, а според други всичко си е наред. Искам да помоля колегите с Браво/Брава/Марея 1.8 18V да споделят как се държи уредът им за температурата. Изчел съм много теми, но не достигам до точен и ясен отговор. Другата кола в семейството е Seat и там температурата стои посредата на уреда. При фиатката обаче стои посредата само при извънградско каране без климатик. В противен случай стои едно деление над средата, а в големите жеги над средата стои даже и при извънградско.Тази снимка е при изкачване на планински терен с климатик, като температурата накрая едва не достигна позиция 3! Такова е положението и в града. Силно ме притеснява тази кола. Смених термостат (2 пъти) единият е Behr, a другия Vernet и двата се държат сходно. Антифризът ми е бистър и разреден 1/1 (-25 градуса). При тази температура си отварям капачката на разширителния съд и нищо нищо не се променя. Не хвърля вода или нещо подобно. Смених и капачката на разширителния съд...няма промяна. Преди 500км. смених гумички и сегменти на колата. Карах главата на шлайф и там я гледаха с дефектоскоп. Казаха че няма проблем по нея.Смених двата датчика - този на термостата и този на главата за показанието за уреда...нищо не се промени.Направо съм пас. При загряване на автомобила перката преминава през първа степен и после почти перманентно върти на 2-ра. (това също мисля че не трябва да е така).Най-интересното е че при първо загряване сутрин, ако я оставя да си загрее на място без да форсирам, температурата се качва до позиция 2, при което термостата остава затворен, а перката преминава през 1-ва и 2-ра степен , докато радиатора е студен и маркуча от термостата е студен, след 5-10 сек. термостата отваря и температурата се забива на позиция 1. При нормално каране без климатик стои там, но сега в жегите...се кара на позиция 2. Този факт ме навежда на мисълта за термостат, които закъснява да отвори, но пък 2 чисто нови....не ми се вярва. Направо не знам какво да правя???Мосля споделете мнение
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моля за съвет относно температура!
Collapse
X
-
u_bo
колега виждам че си с LPGвиж как са ти вързали изпарителя, дали е наред.... потърси там проблемите.офтопик- ще качиш ли една снимка на датчика за температурата дето е на главата, моля те ? става въпрос къде точно на главата е?
-
u_bo
MadHead написа:Ще кача утре по някое време нямаш проблем! И аз се съмнявам за изпарителя, но какво влияние може да окаже той върху отварянето на термостата и работната температура? Как е правилно да се свърже?
Коментар
-
а по въпроса със замърсен раздиатор или направо полузапушен вътре? имай предвид, че при мен много се всияе колата от реглажа на газовата. получава се така, че понякога ако е много отворена- ббогата смес т.е., почва да дтржи по-високйа температура. не прегрява, но при климатик или байр нагоре държо по-висока темп. като позатворя кранчето пада. на бензин има ли разлика, особенно се забелязва на извънградско, в града трудно...Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Или пък просто стрелката на таблото не отчита правилно, защото ако течността наистина е на позиция 3, то тогава тя би трябвало да е с температура около 110 градуса и 99%, че трябва да почне да ври.Просто следващия път при позиция 3 постави термометър директно в охлаждащата течност и ще установиш с колко ти лъже уреда на таблото.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Много хора ми казват че уредът лъже...нали е фиат и цялата електрокика била такава, но...това според мен не е така.Уредът на таблото няма нищо общо с другия датчик на таермостата, който включва перката. Стрелката отива на средата, а вентилаторът си пуска първа степен. До тук всичко е нормално, но радиаторът е студен. След 15 секунди стрелката отива до точката над средата и вентилаторът вее на 2-ра, но радиаторът и маркуча от термостата пак е студен. Затова изключвам и радиатор. Т.е. двата датчика индикират ненормална температура. В моментът в който термостата отвори и температурата се нормализира стрелката се забива посредата и вентилаторът си спира. След това контролира температурата с помощта на 1-ва степен и то за много кратко време.Проблемът се появява при дълги разстояния и екстремни натоварвания.Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
С много голям интерес следя темата. Тъй като и моя двигател е същия, снимката по долу е показател за положението при мен. Много рядко, обикновено при включен климатик и пъплене след бавен камион, стрелката достига по средата между 93°С и 100°С. Никога по-нагоре. В 90% от случаите, независимо от режима на шофиране - градски или изънградски, стрелката е на положение като на снимката. Бих те посъветвал да премахнеш елемента от някой от старите си термостати и да монтираш само корубата. Налей си антифриз, обезвъздуши си надеждно системата, покарай известно време и виж дали няма да има разлика. Аз съм почти убеден, че всичко ще си дойде на място. Просто не си случил на термостати. Друг начин е да провериш температурата с точен термометър, направо в казанчето. Също така и да закачиш колата на диагностичен уред, за да видиш каква температура се отчита от датчика, управляващ перките.
Коментар
-
Ако изкормя термостата мисля че няма да отлепи температурата, а съм и с газов инжекцион, който ще се побърка, понеже превключва от температурата.Относно термостатите...2-та се държат абсолютно еднакво без разлика. Ще сменя радиатор и ще видим какво ще стане. Ако проблемът си остане, май ще посетя ЯмболHonda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
u_bo
MadHead написа:Ако изкормя термостата мисля че няма да отлепи температурата, а съм и с газов инжекцион, който ще се побърка, понеже превключва от температурата.Относно термостатите...2-та се държат абсолютно еднакво без разлика. Ще сменя радиатор и ще видим какво ще стане. Ако проблемът си остане, май ще посетя Ямбол
Коментар
-
Благодаря на Rokambol за данните за градусите, защото си нямах представа каква температура показват чертичките. На снимката съм при извънградско и околна температура 15 градуса. В горещите дни стрлката ми стоеше около средата. Мислите ли, че термостата ми е блокирал в отворено състояние. Не съм правил по-подробни проучвания, но май ще се наложи.
Коментар
-
zaio написа:Благодаря на Rokambol за данните за градусите, защото си нямах представа каква температура показват чертичките. На снимката съм при извънградско и околна температура 15 градуса. В горещите дни стрлката ми стоеше около средата. Мислите ли, че термостата ми е блокирал в отворено състояние. Не съм правил по-подробни проучвания, но май ще се наложи.
Коментар
-
Термостата е заминал...Сега по темата. Смених радиатора, но все още нямам резултат, защото не е ставало твърде горещо. Направих едно тестче по планински път (малко на рали отиде работата) и загряване нямаше. Надявам се проблемът да е решен, но не мога да бъда 100% сигурен. Ще карам пък ще видим...Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар