Immortal написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Колко вода е нормално да се губи ??
Collapse
X
-
-
Immortal написа:Тази така наречена капачка всъщност се нарича предпазно-изпускателен клапан. Той отваря при определено налягане, с цел да предотврати по-нататъшно повишаване на налягането в системата.Докато клапанът си седи затворен, системата е херметична (това за справка на някои от колегите по-горе).Налягането в затворената охладителна система е доста по-високо от атмосферното, затова и колите стигат до 130 градуса, без да заври водата в тях. Налягането би трябвало да не е по-ниско от 2.5 бара, съдейки по температурата...При загрята кола, ако отворите капачката, налягането рязко пада до атмосферно, при което водата започва бурно да кипи (защото при атмосферно налягане кипи при 100 градуса, както знаете) и в общия случай изкипява всичката и двигателя загрява още повече (щото няма кой да го охлади).При изгасен двигател циркулацията на водата спира, при което намиращата се в блока вода бързо повишава температурата си, като датчика, който също се намира на блока показва екстремно повишаване, като често влиза в червената зона. (Пробвайте след интензивно градско или планинско каране да угасите колата и след 30 секунди да дадете на контакт. Ще ви изхвъркнат очите, а стрелката за температурата ще удари максимума.). Налягането в системата като цяло не се повишава, защото останалата извън блока вода - в радиатора, в тръбопроводите и т.н изстива и компенсира повишаването на налягането. Просто се предизвиква естествена циркулация на водата поради разликата в местните налягания.При нормално работеща охладителна система, клапанът не би трябвало да сработва и нивото на водата не би трябвало да спада.Възможно е да отвори клапана при интензивно планинско катерене или градско каране в София с много чакане по кръстовища, в случай че вентилатора включва по-късно или изобщо не включва и т.н.Не е страшно, ако доливате по 100-200 грама на месец, но ако количеството е по-голямо, това говори за неизправност в охладителната система. В случай, че със сигурност водата излиза през клапана - най-вероятно е не-работещ добре вентилатор, но и ще забележите често повишена температура на таблото. Възможните проблеми могат да са и свързани с теч на вода от радиатор, спукан маркуч или недай-боже - прецакана гарнитура или спукан блок или глава...Ей, то цяла лекция излезе... Навсякъде, където см писал вода, да се чете охладителна течност. Температурата на кипене на чистия етилен-гликол е 197 градуса, а на т.нар. антифриз - разтвор на етилен-гликол с вода (50/50) е около 110 градуса при атмосферно налягане.(зависимостта не е линейна), т.е карайки с антифриз и през лятото, намалявате риска от кипване на охл. течност.Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
Коментар
-
гасиш колата, няма циркулация и водата в двг от влязла 90 става 93/на колкото трябва да излезе, ама няма циркулация/ и се повишава до 95. на браво много добре си личи как като угасиш колата и след 10 секунди дадеш контакт в първите 2-3 секунди работа на двигателя стрелката е малко преди червеното, след 2-3 сек си пада на нормалFIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Мисълта ми е хайде да не говорим глупости и да говорим само с факти, защото иначе не помагаме на никой, а все пак това е основната цел. Кой е виждал да му се покачи температурата на макс(което е 130-140 градуса!!) след като е угасил колата?? Ако е така всяка кола ще сменя гарнитура на главата всеки месец. Съжалявам че се отклонявам от основната тема за доливането, ама не мога да слушам измишльотини.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
прочети ми поста пак и хубаво чети какво пише в скобите ТЕМЕПРАТУРИТЕ СА ПРИМЕРНИ. по тези датчици е смешно да говорим за 1 градус за 2 градуса и подобни раоти. те някои коли са с лампа за температурата, вие тука 1-2 градуса веднага ги фиксирате по тези измислени термометри. аз обясних принципа, точните цифри всеки за своята кола да си ги преглежда. и температурата не удря червено, но минава там след втората степен на вентилатора ми. това колко градусчета е точно не знам. гледам в последно време много хора са решили да си говорят някакви неща, щото така си ги мислят. хубаво, ама аз това нещо го виждам. мога да ти го покажа- е, знам, че пак ще има после доста теории, но нещо, което не си виждал не е препоръчително да го оспорваш.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Vladim написа:Immortal написа:...Не е страшно, ако доливате по 100-200 грама на месец, но ако количеството е по-голямо, това говори за неизправност в охладителната система...
Коментар
-
Immortal написа:Тази така наречена капачка всъщност се нарича предпазно-изпускателен клапан. Той отваря при определено налягане, с цел да предотврати по-нататъшно повишаване на налягането в системата.Докато клапанът си седи затворен, системата е херметична (това за справка на някои от колегите по-горе).
Коментар
-
PASSARELLA написа:Би ли ми показал на снимка твоят предпазно-изспускателен клапан, и да обясниш накртце принципа му на действие!? Не, че се съмнявам в познанията ти...Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Под бялата пластмаса има пружина, притискаща мембрана.Когато налягането в разширителния съд стане достатъчно високо ( около 1 атм ),преодолява усилието на пружината и повдига мембраната.Така течността, влиза през кръглия отвор, минава около мембраната и излиза през четирите напречни канала в резбата ма капачката навън.Може да има различни реализации, но принципа е това.Колкото до спора дали е нормално да се долива или не мога само да кажа, че съм карал коли, в които с години не се е налагало да доливам.На други съм доливал. Значи щом в една кола може и да не се долива, това едва ли е ненормално Всичко останало си е въпрос на желание и време да откриеш проблема.Тогава прецених, че 100-150 грама на месец са ми по джоба и го приех за нормално :DI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
ogi28b написа:Vladim написа:Immortal написа:...Не е страшно, ако доливате по 100-200 грама на месец, но ако количеството е по-голямо, това говори за неизправност в охладителната система...Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
За да доливаш охладителна течност какво имаме?Имаме загуба на последната.Е някой привърженик тук ако ми каже, че при изправна охладителна система има загуба, нека ми докаже къде е загубата, че да е необходимо да долива течност.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Изрично съм писал "интензивно градско или планинско каране". Имал съм точно това предвид.Изкачваш Шипка, спираш горе за кратка почивка и проверяваш след половин минута температурата, давайки на контакт.... Описал съм го от опит с поне десетина автомобила. Няма такъв, който да си стои на 90 градуса. Автомобилите са - трите от подписа, Ауди А4 1.6, Мерцедес 190 2.0, Опел Кадет 1.3 и др. - все коли, които карам често. И Ситроен ВХ имах преди, но той нямаше стрелка за температурата.При запалване на колата, за около 5-10 секунди температурата се връща на нормално положение поради заработилата водна помпа.Никого не искам да убеждавам, нито искам да споря.Колегата Esper ме е изпреварил със снимката и обяснението за клапана.Случвало ми се е след шофиране при много тежък режим за двигателя да чувам да "фъшти" под капака - точно тогава клапанът изпуска малко количество водна пара (т.е. охл.течност).Естествено, че ако не сте вкарвали колата в екстремни режими, няма и как да загубите течност... Например на Дедрата от 2 месеца и половина и 5 хил. км изминати, не съм доливал нито грам.Поздрави!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар