Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Колко вода е нормално да се губи ??

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Immortal написа:
    Бе аз от коли много не разбирам, но от вода и пАра ... това ми е работата
    Имахме една преподавателка в института по топлотехника - Мара-парата й викахме! Сега по въпроса - 100-тина грама изобщо не са страшни и даже бих казал, че изобщо не са повод за притеснение! Самото казанче има такава голяма площ, че 100 грама биха надигнали нивото с около 3 мм! Все пак наблюдавай нивото на антифриза в казанчето и показанията на термометъра на таблото!

    Коментар


      #32
      Immortal написа:
      Тази така наречена капачка всъщност се нарича предпазно-изпускателен клапан. Той отваря при определено налягане, с цел да предотврати по-нататъшно повишаване на налягането в системата.Докато клапанът си седи затворен, системата е херметична (това за справка на някои от колегите по-горе).Налягането в затворената охладителна система е доста по-високо от атмосферното, затова и колите стигат до 130 градуса, без да заври водата в тях. Налягането би трябвало да не е по-ниско от 2.5 бара, съдейки по температурата...При загрята кола, ако отворите капачката, налягането рязко пада до атмосферно, при което водата започва бурно да кипи (защото при атмосферно налягане кипи при 100 градуса, както знаете) и в общия случай изкипява всичката и двигателя загрява още повече (щото няма кой да го охлади).При изгасен двигател циркулацията на водата спира, при което намиращата се в блока вода бързо повишава температурата си, като датчика, който също се намира на блока показва екстремно повишаване, като често влиза в червената зона. (Пробвайте след интензивно градско или планинско каране да угасите колата и след 30 секунди да дадете на контакт. Ще ви изхвъркнат очите, а стрелката за температурата ще удари максимума.). Налягането в системата като цяло не се повишава, защото останалата извън блока вода - в радиатора, в тръбопроводите и т.н изстива и компенсира повишаването на налягането. Просто се предизвиква естествена циркулация на водата поради разликата в местните налягания.При нормално работеща охладителна система, клапанът не би трябвало да сработва и нивото на водата не би трябвало да спада.Възможно е да отвори клапана при интензивно планинско катерене или градско каране в София с много чакане по кръстовища, в случай че вентилатора включва по-късно или изобщо не включва и т.н.Не е страшно, ако доливате по 100-200 грама на месец, но ако количеството е по-голямо, това говори за неизправност в охладителната система. В случай, че със сигурност водата излиза през клапана - най-вероятно е не-работещ добре вентилатор, но и ще забележите често повишена температура на таблото. Възможните проблеми могат да са и свързани с теч на вода от радиатор, спукан маркуч или недай-боже - прецакана гарнитура или спукан блок или глава...Ей, то цяла лекция излезе... Навсякъде, където см писал вода, да се чете охладителна течност. Температурата на кипене на чистия етилен-гликол е 197 градуса, а на т.нар. антифриз - разтвор на етилен-гликол с вода (50/50) е около 110 градуса при атмосферно налягане.(зависимостта не е линейна), т.е карайки с антифриз и през лятото, намалявате риска от кипване на охл. течност.
      Ами каране във Варна където също има малко висене по сфетофари, пък и ми работи само 2рата степен на перката . значи ясноо ... мерси колеги бяхте много изчерпателни
      Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
      Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

      Коментар


        #33
        гасиш колата, няма циркулация и водата в двг от влязла 90 става 93/на колкото трябва да излезе, ама няма циркулация/ и се повишава до 95. на браво много добре си личи как като угасиш колата и след 10 секунди дадеш контакт в първите 2-3 секунди работа на двигателя стрелката е малко преди червеното, след 2-3 сек си пада на нормал
        Ако на по-модерните коли червената зона е на 95 градуса явно няма какво да спорим. На моето скромно ТИПО червената зона е на 130 градуса (пише си ги на уреда). Направих си експеримента с гасенето и даването на контакт. Резултатът беше точно 2 градуса покачаване от 90 на 92 градуса. Така че твърдението на Immortal че стрелката удряла максимума са абсолютно безпочвени. В такъв случай вентилатора щеше да върти половин час след всяко гасене.
        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
        FIAT UNO 1.5

        Коментар


          #34
          Мисълта ми е хайде да не говорим глупости и да говорим само с факти, защото иначе не помагаме на никой, а все пак това е основната цел. Кой е виждал да му се покачи температурата на макс(което е 130-140 градуса!!) след като е угасил колата?? Ако е така всяка кола ще сменя гарнитура на главата всеки месец. Съжалявам че се отклонявам от основната тема за доливането, ама не мога да слушам измишльотини.
          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
          FIAT UNO 1.5

          Коментар


            #35
            прочети ми поста пак и хубаво чети какво пише в скобите ТЕМЕПРАТУРИТЕ СА ПРИМЕРНИ. по тези датчици е смешно да говорим за 1 градус за 2 градуса и подобни раоти. те някои коли са с лампа за температурата, вие тука 1-2 градуса веднага ги фиксирате по тези измислени термометри. аз обясних принципа, точните цифри всеки за своята кола да си ги преглежда. и температурата не удря червено, но минава там след втората степен на вентилатора ми. това колко градусчета е точно не знам. гледам в последно време много хора са решили да си говорят някакви неща, щото така си ги мислят. хубаво, ама аз това нещо го виждам. мога да ти го покажа- е, знам, че пак ще има после доста теории, но нещо, което не си виждал не е препоръчително да го оспорваш.
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #36
              и да не говоря общи приказки заповядай да видиш. колко градуса точно се качва ти ще кажеш ако не ме домързи някой ден ще направя снимка
              Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
              Fiat Bravo'97 1,6 16v
              Fiat Tempra'91 1,6 mono

              Коментар


                #37
                Vladim написа:
                Immortal написа:
                ...Не е страшно, ако доливате по 100-200 грама на месец, но ако количеството е по-голямо, това говори за неизправност в охладителната система...
                Това е! Всичко друго са празни приказки!
                И сега какво да правим Ние, с дефектните коли, в които не доливаме антифриз и масло, не ни се потят стъклата, контактния ключ не се изважда в произволна позиция, и имаме още един куп "фабрични дефекти на фиат" Без да съм топлотехник, само с наблюдение, твърдя че при изправна охладителна система, не се налага доливане на антифриз и вода, и моята не е единствената кола в която това е доказано. Всички аргументи че доливането е нормално, които прочетох, ми се струват несериозни, а в някои постове дори се отрече физиката и се измисли нова такава. Моля ви!

                Коментар


                  #38
                  Immortal написа:
                  Тази така наречена капачка всъщност се нарича предпазно-изпускателен клапан. Той отваря при определено налягане, с цел да предотврати по-нататъшно повишаване на налягането в системата.Докато клапанът си седи затворен, системата е херметична (това за справка на някои от колегите по-горе).
                  Би ли ми показал на снимка твоят предпазно-изспускателен клапан, и да обясниш накртце принципа му на действие!? Не, че се съмнявам в познанията ти...

                  Коментар


                    #39
                    PASSARELLA написа:
                    Би ли ми показал на снимка твоят предпазно-изспускателен клапан, и да обясниш накртце принципа му на действие!? Не, че се съмнявам в познанията ти...
                    Отвий капачката на разширителният съд (където наливаш антифриз, вода) и погледни под капачката! Преди време, когато колата започна да прегрява заради счупена водна помпа, именно от там започна да излиза пара. Ако го нямаше този кпапан щеше да се пръсне някое съединение, или по-скоро маркуч - това ми се е случвало на една стара кола.
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #40
                      Под бялата пластмаса има пружина, притискаща мембрана.Когато налягането в разширителния съд стане достатъчно високо ( около 1 атм ),преодолява усилието на пружината и повдига мембраната.Така течността, влиза през кръглия отвор, минава около мембраната и излиза през четирите напречни канала в резбата ма капачката навън.Може да има различни реализации, но принципа е това.Колкото до спора дали е нормално да се долива или не мога само да кажа, че съм карал коли, в които с години не се е налагало да доливам.На други съм доливал. Значи щом в една кола може и да не се долива, това едва ли е ненормално Всичко останало си е въпрос на желание и време да откриеш проблема.Тогава прецених, че 100-150 грама на месец са ми по джоба и го приех за нормално :D
                      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                      Коментар


                        #41
                        ogi28b написа:
                        Vladim написа:
                        Immortal написа:
                        ...Не е страшно, ако доливате по 100-200 грама на месец, но ако количеството е по-голямо, това говори за неизправност в охладителната система...
                        Това е! Всичко друго са празни приказки!
                        И сега какво да правим Ние, с дефектните коли, в които не доливаме антифриз и масло, не ни се потят стъклата, контактния ключ не се изважда в произволна позиция, и имаме още един куп "фабрични дефекти на фиат" Без да съм топлотехник, само с наблюдение, твърдя че при изправна охладителна система, не се налага доливане на антифриз и вода, и моята не е единствената кола в която това е доказано. Всички аргументи че доливането е нормално, които прочетох, ми се струват несериозни, а в някои постове дори се отрече физиката и се измисли нова такава. Моля ви!
                        Това, че не доливаш мисля, че би трябвало да те радва, а не да правиш драми от това! Аз лично доливам по 100-150мл. на около 4 месеца. Във всеки случай не мисля, че трябва да плашим всички, които доливат това количество на месец! Ако колата наистина има проблем - теч от маркуч, пробита, или изгоряла гарнитура все си мисля, че такова количество вода ще се долива всеки ден! В този ред на мисли това, че колата ти не "консумира" никаква вода не означава, че е дефектна. Може би пък клапанът ти на капачката да не отваря, или колата ти да не достига темперетури, каквито моята, не знам. Мисля, че спорът е безсмислен!
                        Frontera Sport, X20SE март 1998

                        Коментар


                          #42
                          За да доливаш охладителна течност какво имаме?Имаме загуба на последната.Е някой привърженик тук ако ми каже, че при изправна охладителна система има загуба, нека ми докаже къде е загубата, че да е необходимо да долива течност.
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            #43
                            Изрично съм писал "интензивно градско или планинско каране". Имал съм точно това предвид.Изкачваш Шипка, спираш горе за кратка почивка и проверяваш след половин минута температурата, давайки на контакт.... Описал съм го от опит с поне десетина автомобила. Няма такъв, който да си стои на 90 градуса. Автомобилите са - трите от подписа, Ауди А4 1.6, Мерцедес 190 2.0, Опел Кадет 1.3 и др. - все коли, които карам често. И Ситроен ВХ имах преди, но той нямаше стрелка за температурата.При запалване на колата, за около 5-10 секунди температурата се връща на нормално положение поради заработилата водна помпа.Никого не искам да убеждавам, нито искам да споря.Колегата Esper ме е изпреварил със снимката и обяснението за клапана.Случвало ми се е след шофиране при много тежък режим за двигателя да чувам да "фъшти" под капака - точно тогава клапанът изпуска малко количество водна пара (т.е. охл.течност).Естествено, че ако не сте вкарвали колата в екстремни режими, няма и как да загубите течност... Например на Дедрата от 2 месеца и половина и 5 хил. км изминати, не съм доливал нито грам.Поздрави!

                            Коментар


                              #44
                              и аз до преди време си мислех че е изключено да има загуба на охладителна течностно като се замислих как работи системата и като видях няколко чисто нови автомобила със загуба (даже и минимална) си промених мнението
                              2015 Renault Megane Expression GT
                              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                              Всичко за FIAT Bravo 2007

                              Коментар


                                #45
                                Да и моята капачка е подобна. Странно. Аз между другото съм съгласен, че е нормално да се губи някакво количество охладителна течност, в рамките на разумното. При мен е около 100-150 грама за 14 000 километра.

                                Коментар

                                Working...
                                X